رونمایی از آخرین فناوری‌های بکار رفته در خودروهای پورشه در CES 2013

همانند کاربردهای دیگر فناوری Harman’s Aha در صنعت خودروسازی، رانندگان خودروهای پورشه قادر خواهند بود، محتویات گوشی‌های همراه مجهز به سیستم عامل اندروید یا iOS را برروی صفحه نمایشی که بر روی داشبورد خودرو نصب شده ببینند یا از طریق سیستم صوتی خودرو به آهنگ‌های مورد علاقه‌شان گوش فرا دهند.

1

فارنت: پورشه فناوری Harman’s Aha را با سیستم خبری- سرگرمی خودروهای خود ادغام کرده است. این شرکت، ترکیبی از این تکنولوژی وسیستم خبری-سرگرمی خودروهای خود را درنمایشگاه CES درمعرض دید عموم قرارداد.

Aha برروی خودروهای مجهز به رابط کاربری مدیریت ارتباطات پورشه) (PCM در دسترس قرار خواهد گرفت. همانند کاربردهای دیگر این تکنولوژی در صنعت خودروسازی، رانندگان خودروهای پورشه قادر خواهند بود، محتویات گوشی‌های همراه مجهز به سیستم عامل اندروید یا iOS را برروی صفحه نمایشی که بر روی داشبورد خودرو نصب شده ببینند یا از طریق سیستم صوتی خودرو به آهنگ‌های مورد علاقه‌شان گوش فرا دهند.

porsche-cars-aha-integration

دارندگان خودروهای پورشه نیز می‌توانند برنامه رایگان رادیو Aha را دانلود کنند و به ایستگاههای رادیویی مجازی دسترسی داشته باشند و بر اساس موضوع مورد علاقه‌شان به جستجو در این ایستگاه‌های رادیویی بپردازند.

بنابر اعلام پورشه تاکنون 30 هزار ایستگاه رادیویی دردسترس قرار گرفته که از موسیقی تا خبر، ورزش و کتاب‌های صوتی را پوشش می‌دهند. Aha هچنین تیتر اتفاقات مهم حساب کاربری فیس‌بوک، توئیتر و شبکه‌های اجتماعی را به شما نشان می‌دهد. این سیستم همچنین به Google POI مجهز است که امکان جستجوی اینترنت برای پیداکردن مقصد مورد نظر را برای راننده فراهم می‌کند و سپس این برنامه شما را به سیستم مسیریابی پورشه رهنمون می‌سازد.

پورشه تاکید دارد که تولید خودروهای مجهز به سیستم Aha هم اکنون درحال انجام است و بنابراین به زودی این خودروها را دربازار مشاهده خواهیم کرد و در عین حال Aha به صورت جداگانه با قیمت 210 دلار برای خودروهای مجهز به سیستم PCM قابل خریداری است.

پورشه اولین خودروساز استفاده کننده از این تکنولوژی نیست. جدیدترین نسخه سیستم‌های Uconnect  شرکت کرایسلر و all-new Srarlink شرکت سوبارو نیز از قابلیت‌هایAha  بی‌بهره نمانده‌اند. انتقال اطلاعات از هارد دیسک خودرو به اینترنت هم فکر جالبی است که به کاربر اجازه بروز رسانی سریع اطلاعات را می‌دهد و استفاده از امکانات گوشی هوشمند را برای کاربر میسر می‌سازد.

برای خریداران خودروهای مجهز به فناوری روز، یک خودرو همواره برخوردار از یک صفحه نمایش بزرگ در نظر گرفته می‌شود که سیستم صوتی ایده‌آل برای ارتباط با گوشی هوشمند را نیز داراست.

Source: DigitalTrends

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. hadi می‌گوید

    hi nice