مایکروسافت می‌خواهد تمام دیوارهای اتاق شما را به صفحه نمایش تبدیل کند!

سیاست‌های مایکروسافت در این زمینه بلندپروازانه به نظر می‌رسد و هنوز با تبدیل دیوارهای سفید به صفحات نمایشی که جایگزین صفحه نمایش‌های حساس با عملکرد بالا یا صفحه کلیدها شوند، سال‌ها فاصله داریم اما تکنولوژی ثابت کرده پتانسیل لازم دراین زمینه را همیشه داشته است.

0

فارنت: مایکروسافت درنمایشگاه CES 2013 به معرفی تکنولوژی جدیدی به نام IllumiRoom پرداخت. نام عجیب و غریبی که البته خیلی بامسماست. این تکنولوژی از ترکیب یک کینکت و یک پروژکتور برای تبدیل اتاق شما به یک صفحه نمایش استفاده می‌کند.

Microsoft-IllumiRoom

مایکروسافت با تاکید بر اینکه این اولین قدم برای طرحهای بزرگتر این شرکت در این زمینه است و این شرکت قصد دارد هر سطحی را در خانه شما به یک صفحه نمایش تبدیل کند. البته سیاست‌های این شرکت بلندپروازانه است و هنوز با تبدیل دیوارهای سفید به صفحات نمایشی که جایگزین صفحه نمایش‌های حساس با عملکرد بالا یا صفحه کلیدها شوند، سال‌ها فاصله داریم اما تکنولوژی ثابت کرده پتانسیل لازم دراین زمینه را همیشه داشته است.

مایکروسافت می‌گوید این تکنولوژی هنوز درمراحل اولیه قرار دارد و درواقع یک تکنولوژی خام است (لغتی که عینا برای تشریح آن استفاده شد)، اما این مسئله نمی‌تواند شرکت‌های سازنده را از ساخت دستگاه‌های مشابه که از این قابلیت استفاده می کنند، بازدارد.

IllumiRoom

برای نمایش قابلیت‌های ساده‌ای که IllumiRoom به ارمغان می‌آورد، مایکروسافت از ویدئویی که به پتانسیل‌های این تکنولوژی اشاره می‌کند پرده‌برداری کرد و البته اعلام کرد که این تکنولوژی می‌تواند به قابلیتی در کینکت‌های نسل جدید تبدیل شود.

ویدئویی که در زیر مشاهده می کنید، نشان می‌دهد که لازم نیست به عنوان مثال صحنه وقوع یک انفجار را فقط از طریق تلویزیون ببینید، بلکه می‌توانید این صحنه را درکل اتاق نظاره‌گر باشید. این تکنولوژی می‌تواند در نسل جدید ایکس‌باکس که هنوز به طور رسمی معرفی نشده نیز به‌کار گرفته شود.

مایکروسافت هنوز جزئیات تکنیکی به کارگرفته شده در این تکنولوژی و برنامه‌های آینده برای به‌کارگیری آن را به طور مبسوط اعلام نکرده و باید منتظر خبرهای بیشتر درماه آوریل در CHI پاریس باشیم.

Source: DigitalTrends

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.