Exynos 5 Octa؛ وقتی سامسونگ سراغ ساخت پردازنده‌ 8 هسته‌ای می‌رود!

سامسونگ می‌گوید این پردازنده تا 70 درصد مصرف توان کمتری نسبت به Exynos 5Dual خواهد داشت که این موضوع در اثر استفاده از هسته‌های با ولتاژ پایین‌تر A7 بدست می‌آید.

0

فارنت: برای سال 2013، سامسونگ عرضه یک پردازنده جدید 8 هسته‌ای را دربرنامه کاریش گنجانده اما این پردازنده، دقیقا آن چیزی که تصور می‌کنید نیست. این تراشه جدید که Exyns 5 Octa نام دارد، از تکنولوژی جدید پردازنده‌های ARM به نام بزرگ-کوچک بهره می‌برد.

طراحی پردازنده از دو قسمت برای هر 4 هسته تشکیل شده ، پردازنده ARM Cortex-A15 برای کارایی بالا و Cortex-A7 برای انجام کارهای معمول و در نتیجه داشتن شارژ باتری بهتر. این دستورالعمل ایده جدیدی نیست، پردازنده‌های جاری گوشی‌های همراه هم می‌توانند در فرکانس‌های کاری و حتی ولتاژهای مختلف کار کنند و وقتی به سرعت نهایی آنها نیاز نیست سرعتشان را کاهش می‌دهند.

samsung-8-core-exynos-5-octa

این حتی اولین تراشه‌ای که از هسته‌های جداگانه برای کارهای سنگین و سبک استفاده کند هم نیست، اما سامسونگ می‌گوید این پردازنده تا 70 درصد مصرف توان کمتری نسبت به Exynos 5Dual خواهد داشت که این موضوع در اثر استفاده از هسته‌های با ولتاژ پایین‌تر A7 بدست می‌آید.

در واقع با این کارایی بالا، این پردازنده در مقایسه با Exynos 5 Dual شانس بیشتری برای استفاده شدن در گوشی‌های هوشمند دارد و از آنجایی که این پردازنده از هسته‌های Cortex A15 بهره می‌برد نسبت به Exynos 5 Dual، پردازنده دو هسته‌ای A15 به‌کار رفته در Nexus 10 که تراشه‌ای کاملا سریع است برتری دارد.

سامسونگ همچنین معتقد است کارایی این پردازنده در انجام عملیات‌های سه بعدی دو برابر بیشتر از پردازنده‌های جاری گوشی‌های همراه است که این شامل پردازندهExynos 4 Quad  این شرکت هم می‌شود. باید منتظر ماند و دید آیا سامسونگ می‌تواند زمان نگهداری شارژ باتری و کارایی گوشی‌های همراه را به طور همزمان افزایش دهد؟

Source: TheVerge

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.