آیا رویای کنترل تمامی دستگاه‌ها با تلفن همراه هوشمند محقق می‌شود؟

این تکنولوژی که در قالب یک پوشش پلاستیکی عرضه می‌شود باتری‌های نوع AAA را به نوع AA تبدیل می‌کند و نتیجه کار پشتیبانی از بلوتوث 4.0 و امکان کنترل دستگاه مورد نظر به وسیله یک گوشی هوشمند خواهد بود.

0

فارنت: از لحاظ تئوری امکان برقراری ارتباط بین همه دستگاه‌ها موضوعی خوشایند است، اما برای داشتن این قابلیت ممکن است مجبور شوید دستگاه‌های قدیمی خود را با دستگاه‌هایی که به قابلیت‌های ارتباطی مدرن مجهزهستند، جایگزین کنید.
اما Tethercell برای این مشکل هم چاره‌ای اندیشیده است. این تکنولوژی که در قالب یک پوشش پلاستیکی عرضه می‌شود باتری‌های نوع AAA را به نوع AA تبدیل می‌کند و نتیجه کار پشتیبانی از بلوتوث 4.0 و امکان کنترل دستگاه مورد نظر به وسیله یک گوشی هوشمند خواهد بود.

tethercell02

 

این دستگاه حتی می‌تواند هشدارهایی مبنی بر پایین بودن میزان باتری دستگاه ارسال کند و همچنین امکان زمان‌بندی دستگاه برای خاموش یا روشن شدن در زمانی معین وجود دارد. از دیدگاه تئوری، این دستگاه با میلیون‌ها دستگاه الکترونیکی که از باتری‌های نوع AA استفاده می‌کنند سازگار است.
اما مشکل بزرگی که وجود دارد آن است که تولید این دستگاه هنوز جنبه عملی پیدا نکرده است. Bluetooth SIG، ساختاری که مسئول صدور تاییدیه‌های مرتبط با تکنولوژی بلوتوث است، این دستگاه را به نمایش گذاشته اما پروژه‌ای که برای پشتیبانی مالی این محصول در نظرگرفته شده است تا هفته آینده کامل نخواهد شد (هزینه‌های تولید هنوز مشخص نشده‌اند).

tethercell01

مشکل دیگر، مسئله مصرف شارژ است. علیرغم اینکه بارها گفته شده ارتباطات انجام شده بوسیله بلوتوث 4.0 انرژی کمی مصرف می‌کنند، مطمئنا استفاده از این دستگاه، تاثیر منفی برمیزان شارژ باتری دستگاه خواهد داشت.

متخصصین طراح این پروژه معتقدند با استفاده از یک باتری AAA کارکردی بین 6 تا 12ماه قابل تخمین است اما کارکرد واقعی به دستگاهی که از آن استفاده می‌کنید بستگی دارد. آیا اجرای این پروژه عملی است؟ شاید و تنها در صورتی‌که این دستگاه به اندازه کافی ارزان باشد و این شرکت از عهده پرداخت مخارج آن برآید. اما تصور اینکه بتوانید موقع خواب کودک دلبندتان، همه اسباب بازی‌های وی را با این دستگاه خاموش کنید، خوشایند است.

Source: TheVerge

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.