به زودی آیفون می‌تواند در خصوص بوی بد دهان به شما هشدار دهد!

یک شرکت پردازنده منحصر به فردی برای آیفون تولید کرده که می‌تواند حس بو و طعم را با استفاده از از 2 هزار سنسور دریافت کرده و آنها را مورد بررسی و تحلیل قرار دهد. این درحالیست که در بینی انسان تنها 400 عدد از این سنسورها وجود دارد.

2

فارنت: کاربران آیفون که همیشه نگران هستند بوی غذاها، نوشیدنی‌ها و حتی بوی دهانشان بد نباشد، به زودی و با عرضه یک تراشه که برای تشخیص رایحه و بوهای اطراف به کار می‌رود، به نتیجه دلخواه خود خواهند رسید.

شرکتAdamant پردازنده منحصر به فردی برای آیفون تولید کرده که می‌تواند حس بو و طعم را دریافت کرده و آنها را مورد بررسی و تحلیل قرار دهد. سام خمیس موسس و مدیرعامل Adamant می‌گوید: این محصول شرکت ما فوق‌العاده سطح بالاست و از 2 هزار سنسور برای تشخیص بو استفاده می‌کند، درحالی‌که در بینی انسان تنها 400 عدد از این سنسورها وجود دارد.

Test your breath with iPhone

انتظار می‌رود برنامه نرم‌افزاری برای استفاده از این تراشه‌ها ظرف یک تا دو سال آینده آماده شود. این شرکت همچنین از برنامه خود برای تولید دستگاهی خبر داده که به آیفون متصل شده و عملیات‌های متفاوتی از قبیل ارسال هشدار به کاربر مبنی بر بوی ناخوشایند دهان دارد.

سام خمیس در این خصوص اعلام کرده است که: بوی بددهان مسئله‌ای است که ما به کار بر روی آن علاقمند هستیم. درحال طراحی برنامه‌ای هستیم تا کاربر را از بوی بد دهانش آگاه و حتی علت آن‌را هم مشخص کنیم. برنامه‌های دیگر ما نیز شامل تست قندخون برای افراد مبتلا به بیماری دیابت و تست میزان الکل موجود درخون است.
به تازگی اضافه کردن قابلیت‌هایی به کامپیوترها برای بدست آوردن احساس نسبت به محیط اطرافشان به موضوع مورد علاقه شرکت‌ها تبدیل شده است. IBM درسال 2011 از تراشه‌ای رونمایی کرد که باعث می‌شد کامپیوترها بتوانند ادارک، شناخت، حس و عمل و عکس‌العمل مغز را تقلید کنند.

IBM معتقد است تراشه‌های محاسباتی، شناختی تولید شده توسط این شرکت، برای مقاصد متنوعی از تشخیص تاریخ انقضای موادغذایی تا تشخیص زمین لرزه قابل استفاده است.

Source: Cnet

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. salman می‌گوید

    نمیدونم چرا این فارنت بهترین اخبارو ازنظر درستی خبر میده اما کمتر درموردش اظهر نظر میشه
    موندم

    1. میترا می‌گوید

      دلیلش اینه که نظرات گلچین میشن و نظراتی که به بحث مربوط نباشه رو معمولا منتشر نمی کنن و جایی برای کل کل بین طرفدارهای این برند و اون برند نیست! این برای من که دو سالی هست مطالب فارنت رو می خونم ثابت شده. حالا این نظر شما رو چرا منتشر کردن نمی دونم شاید دلیلش این بوده که منتظرن یکی مث من جواب شما رو بده. دی: