چگونه نجات غریق تلفن همراه خود باشید!

75

احتمالا تاکنون این اتفاق را تجربه کرده‌اید که گوشی تلفن همراه خودتان یا یکی از نزدیکانتان در آب افتاده باشد. صرف‌نظر از اینکه این اتفاق چگونه افتاده یا خواهد افتاد و با توجه به هزینه بالای خرید یک تلفن همراه جدید با توجه به الطاف نوسانات نرخ ارز، بهترین چیز اطلاع از اقداماتی است که می‌توانید بعد از این اتفاق برای احیا و زنده کردن دوباره گوشی خود انجام دهید. در ادامه به چند گام موجود در این زمینه اشاره خواهیم کرد تا شاید بتوانید دوباره عالیجناب همراه خود را نفسی دوباره ببخشید.

تفاوتی ندارد که افتادن گوشی در آب دریا راتجربه کرده باشید یا افتادن گوشی در توالت یا محترمانه‌تر افتادن گوشی در دستشویی را شاهد باشید یا اصلاً نوع گوشی متفاوت باشد و شاهد افتادن گوشی اپل در آب باشید یا تجربه افتادن گوشی سامسونگ در آب را داشته باشید به هر حال روش‌هایی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد ایمن‌ترین و بهترین روش‌هایی است که برای نجات گوشی در آب افتاده می‌توانید پیدا کنید!

همه می‌دانیم که این توصیه‌های ما بعد از افتادن گوشی در آب، به طور کامل بازگشت تلفن همراه شما را تضمین نمی‌کند اما مطمئنا به امتحان کردنش می‌ارزد. در ضمن مطمئنا مراقبت از تلفن همراه برای جلوگیری از چنین شرایطی چندان هم سخت نیست. اگر آن را سخت می‌دانید به فکر خرید یکی از همین ضدآب‌هایش باشید که کم‌کم دارد به یک قابلیت پیش‌فرض در گوشی‌ها تبدیل می‌شود. راستی یادتان باشد ضمانت‌نامه‌ها و گارانتی‌ها هم افتادن گوشی در آب را پوشش نمی‌دهند.

 اگر گوشی در آب افتاد چه کنیم

در ابتدا نگاهی سریع به گام‌های پیشنهادی ما بعد از افتادن گوشی در آب برای نجات گوشی تلفن همراه که در آب افتاده است می‌اندازیم:
  • هرگز بلافاصله تلفن همراهتان را روشن نکنید!
  • باتری، سیم کارت و کارت حافظه گوشی خود را جدا کنید.
  • گوشی را با آب شیرین شست‌وشو دهید.
  • آب را از داخل گوشی خالی کنید.
  • گوشی را خشک کنید.
  • بعد از 48 ساعت گوشی را دوباره روشن کنید.

اگر گوشی در آب بیفتد چکار کنیم؟

هرگز بلافاصله بعد از افتادن گوشی در آب آن را روشن نکنید!

به محض اینکه متوجه شدید دستگاه شما خیس شده است باید جریان الکتریسیته را از آن دور کنید. معمولا چیزی که به دستگاه آسیب وارد می‌کند خود آب نیست بلکه اتصال کوتاه الکتریکی ایجاد شده به وسیله آب ایجاد مشکل خواهد کرد.

پس اگر دستگاه شما مجهز به یک باتری است درصورت امکان و اگر گوشی به طور خود به خود پس از خیس شدن خاموش نشد، سریع آن را از دستگاه خارج کنید.

اما چرا این اولین گام بعد از افتادن گوشی در آب است؟ زیرا آب به راحتی تمام مدارهای الکتریکی تلفن همراه شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. پس لطفا اگر گوشی را به محض اینکه در دست گرفتید خاموش شد برای روشن کردن گوشی جهت اطمینان از سالم بودن آن هیچ عجله‌ای به خرج ندهید. بهتر است بپذیرید که حداقل چند روزی این دستگاه را در اختیار نخواهید داشت.

حتی اگر تلفن شما روشن بود نیازی به خاموش کردن آن از طریق دکمه روشن ندارید و باید هر چه سریع‌تر باتری را جدا کنید تا تلفن همراه شما هر چه سریع‌تر خاموش شود.

باتری بعضی از تلفن‌های همراه مانند آیفون را نمی‌توان از گوشی جدا کرد و شما باید فقط امیدوار باشید که به تلفن شما آسیبی نرسیده باشد. مطمئنا نپذیرفتن این توصیه در همین گام اول نتیجه دلخواه شما را دربر نخواهد داشت.

سیم کارت و کارت حافظه گوشی خود را جدا کنید

شما باید هر چیز جدا شدنی را بعد از افتادن گوشی در آب از موبایل خود جدا کنید، باتری را که در همان گام اول جدا کرده‌اید، حالا سیم کارت و کارت حافظه را هم جدا کنید.

اگر خروجی هدفون گوشی و سایر منافذ را پوشانده‌اید، همه و همه را خارج کنید. البته نیازی به شکستن گوشی نیست ولی تا جایی که می‌توانید منافذی برای ورود هوا به داخل و خروج آب فراهم کنید.

گوشی را با آب شیرین شست‌وشو دهید

اگر تلفن همراه شما در آب شور افتاده باشد، نمک ممکن است به خوردگی و زنگ‌زدگی دستگاه شما بینجامد، بعد از انجام گام‌های اول و دوم و خارج کردن باتری و سیم کارت، تلفن همراه خود را با آب شیرین شست‌وشو دهید تا نمک‌ها از آن پاک شوند.

هنگام افتادن گوشی موبایل در آب چه کنیم؟

این گام تنها برای مواقعی است که تلفن همراه شما در یک آب غیرمعمولی مانند آب دریا یا فاضلاب افتاده باشد.

آب را از داخل گوشی خالی کنید

اگر جاروبرقی عادی یا شارژی با تبدیلی باریک دارید، این ایده‌آل‌ترین روش برای چنین شرایطی در هنگام افتادن گوشی در آب است، تا جایی که می‌توانید باید رطوبت را خارج کنید، بنابراین شروع کنید و از هر پورتی که می‌بینید برای حداقل یک یا دو دقیقه با استفاده از جاروبرقی آب را خارج کنید. این کار را به دقت انجام دهید و حواستان باشد چیزی کنده نشود!

در این خصوص اگر به سالم بودن و تمیز بودن آبی که گوشی شما در آن افتاده اطمینان دارید و البته از گوشی گران‌قیمتی برخوردار هستید مکیدن مایعات و آب موجود در دستگاه و بیرون ریختن آن، روش دیگری است که برخی آن را توصیه کرده‌اند. مثلا اگر گوشی شما در یک ظرف سوپ خوشمزه افتاده باشد، این روش فوری معجزه خواهد کرد.

گوشی را خشک کنید

مطمئنا شما هم تا به حال این توصیه را شنیده‌اید که برنج بهترین ماده برای کشیدن نم موجود در این گونه دستگاه‌ها بعد از افتادن گوشی در آب است و در صورت بروز چنین مشکلی باید گوشی را در کاسه برنج بگذارید.

بله! این روش واقعا موثر است، مخصوصا اگر گوشی خود را به همان دلیلی که بالاتر گفتیم کاملا شسته باشید. اگرچه اپل می‌گوید آیفون خیس شده را برای خشک کردن داخل برنج نگذارید!

در این میان برخی غذای صبحانه (همان غذای تهیه شده از غلات) را پیشنهاد می‌کنند که ظاهرا موثر افتاده اما مطمئنا استفاده از برنج خام بیشتر مورد آزمایش قرار گرفته و مورد تائید است.

استفاده از برنج برای خشک کردن گوشی

استفاده از برنج برای خشک کردن گوشی

برای استفاده از برنج کافی است یک ظرف مانند یک لیوان بزرگ آماده کرده (اگر کیسه پلاستیکی زیپ دار باشد بسیار بهتر است) و گوشی را کاملا در برنج فرو کنید و اجازه دهید 24 تا 48 ساعت در آن باقی بماند. بد نیست هر چند ساعت یک بار گوشی را پشت و رو کنید. فقط یادتان باشد برنج شما باید حتما خشک بوده و به مواد دیگری آغشته نباشد.

هشدار: در این روش باید مراقب نفوذ ذرات این مواد به داخل گوشی خود باشید و بهتر است بدانید بسیاری این روش را توصیه نمی‌کنند.

برخی استفاده از سشوار و سایر وسایل تولیدکننده هوای گرم را پیشنهاد می‌کنند. این روش همان قدر که در خشک شدن سریع دستگاه کمک خواهد کرد در صورت استفاده نادرست به قطعات داخل گوشی و اتصالات آن آسیب خواهد رساند.

اگر می‌خواهید از یک سشوار با تنظیم باد خنک (مانند یک پنکه) استفاده کنید مشکلی نیست اما همچنان استفاده از جاروبرقی را راه بهتری می‌دانیم. برای اطلاعات بیشتر قسمت کارهای ممنوعه را در همین صفحه مطالعه کنید.

اگر از دمیدن جریان هوا استفاده کردید بهتر است که در این مواقع قاب پشتی تلفن همراه هم برداشته شده باشد تا این خشک شدن دارای اثرات بیشتری باشد. باید بدانید که دمیدن هوای سرد بیشتر از هوای گرم به خشک شدن کمک خواهد کرد.

بعد از 48 ساعت گوشی را دوباره روشن کنید

بعد از 48 ساعت یا کمی این طرف و آن طرف، وقت آن است که با حقیقت روبه‌رو شوید، گوشی را از درون برنج یا هر موادی که انتخاب کرده‌اید بیرون بیاورید. اگر علائمی از وجود رطوبت (مانند بخار کردن صفحه نمایش) دیده می‌شود باز هم گوشی را به داخل مواد بازگردانید اما اگر به نظر می‌رسد گوشی خشک شده، گوشی خود را دوباره جمع و جور کنید، باتری را سرجایش بگذارید و دستگاه را روشن کنید. اگر کمی خوش شانس باشید گوشی مجددا روشن خواهد شد و در آن لحظه خوشحال‌ترین فرد روی زمین خواهید بود. یادتان باشد احتمال خالی شدن شارژ باتری در این مدت وجود دارد.

هرگز انجام ندهید: روش‌هایی که اصلا و ابدا نباید امتحان کنید

استفاده شدید از جریان هوای گرم سشوار مو، فر و تستر!: باعث ذوب شدن قطعات دستگاه خواهند شد!
مایکروفر: این کار آسیب‌های وحشتناکی به گوشی وارد می‌کند.
تکان دادن شدید: ممکن است در بدو اتفاق ایده خوبی باشد اما می‌تواند باعث شود آب به داخل دستگاه هم برود.

روش‌هایی که از تاثیر مثبت آن‌ها مطمئن نیستیم

استفاده از الکل خالص

نمی‌توانیم این روش را تائید کنیم اما برخی معتقدند غوطه‌ور کردن دستگاه در الکل خالص می‌تواند موثر باشد. تئوری که پشت استفاده از الکل 90 درصد است این است که الکل ماده‌ای خورنده نیست و سریع‌تر از آب هم تبخیر می‌شود.

این تئوری درست است اما تعداد زیادی از گوشی‌های همراه و تبلت‌ها دارای پوشش oleophobic (پوششی که از ماندن اثر انگشت روی گوشی جلوگیری می‌کنند) هستند و الکل باعث از بین رفتن سریع این پوشش می‌شود. بنابراین شاید ارزش ریسک کردن نداشته باشد.

استفاده از ژل سیلیکا

برخی افراد پیشنهاد می‌کنند گوشی را در بسته‌ای حاوی ژل سیلیکا قرار دهید، منظور همان بسته‌هایی است که روی آن نوشته شده خوراکی نیست و در همه چیز از اسنک گرفته تا مبلمان قرار دارد.

قضیه این است که قدرت خشک‌کنندگی سیلیکا، به محض اینکه شما محصولی را باز می‌کنید تمام می‌شود و در واقع به کمترین حد جذب خود می‌رسد و در ضمن کسی را نمی‌شناسیم که این ژل‌ها را در خانه نگهدارد!

این مطلب در شماره سوم همشهری دیجیتال، ضمیمه یکشنبه‌های روزنامه همشهری نیز منتشر شده است.
منبع gizmodo
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

75 نظر برای این مطلب
  1. الهام می‌گوید

    سلام مال ماهم همون گوشی الکاتل سفید تاشو ی مادرم هست ک خیس شد و من اون لحظه روشن کردم و تماس هم داشتم بعد هم اخطار بلند گو داد بعدم صفحه کمرنگ شد و رفت خاموش کردم انداختم تو کاسه برنج بعد نیم ساعت ورداشتم دوباره روشن شد و تماس داشتم و اینبار روشن گزاشتم تو کاسه برنج ک متاسفانه دیگه در حالت باز کامل صفحه روشن نمیشه و فقط نمیه باز کار میکنه نمیدونم چ کنم الان از دیشب هم دوباره خاموش گزاشتم و بازم هست ولی وضعش همونه

  2. Eli می‌گوید

    سلام. گوشی من سامسونگ A12 هست. من چند وقت پیش گوشیم در آب دریا افتاد. خیلی حول شدم و از آب در آوردم و خاموش کردم. چون باطریش خارج نمی‌شد همون جوری گذاشتم. بعد چند ساعت که روشن کردم گوشیم بسیار هنگ می‌کرد و خودش میرفت تو برنامه ها و میچرخید. شبم که کلا ال سی دی روشن نمی‌شد صفحه سیاه بالا می‌آورد. اومدم نظرات اینجا رو خوندم خیلی ناامید شدم. فرداش هم که در راه بودیم. بعد از گذشت دو روز و بالا نیامدن صفحه ال سی دی به پیشنهاد یکی از دوستان گوشیم رو گذاشتم در سطل برنج و ۱۰ ساعتی اون تو بود. بعد از ۱۰ ساعت که روشن کردم. گوشی عین روز اولش شده بود و تا الانم هیچ مشکلی براش ایجاد نشده. خواستم این تجربه رو با دوستان در میان بگذارم تا شاید به دردشون بخوره. واقعا برنج خشک برای کشیدن آب گوشی معجزه میکنه

    1. علی ارغوان می‌گوید

      ممنون از نظرتون

  3. Narges می‌گوید

    گوشی من a 20s دیروز چند قطره اب روش افتاد الان صدای موزیک وفیلم پخش نمیشه فقط وقتی زنگ مخوره گوشیم صدا داره چیکار کنم ؟خواهش میکنم جواب بدین

  4. عباس زاده می‌گوید

    ترمز شدید کردم نایلون شیر از روی صندلی افتادکف ماشین ترکید و گوشی هم افتاد داخل شیر . . . الان گوشی میخواد بالابیاد آرم هوواوی میاد و میره …هوواویy7 prim هست

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      گوشی رو تا زمانی که اطمینان پیدا نکردید که خشک شده نباید روشن کنید! مطلب رو حتما بخونید

  5. Mohammad می‌گوید

    سلام من گوشیمA12 هست امروز افتاد تو اب بعد روشن بود
    رفتم خونه خاموش کردم بعد اینکه روشن کردم روشن شد زدم شارژ تست کردم سالم بود فقط جای هنذفری کار نمیکرد امکانش هست خشک نشده باشه ؟؟ یا به تعمیر نیاز داره؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      بله بهتر بود اصلا روشن نمی کردین

  6. Yas می‌گوید

    سلام گوشی من هواوی وای هشت اس هستش و افتاد ت جوب زود برداشتم و تا 5یا6 ساعت روشن نکردم و سیم کارت و حافظه رو در آوردم ولی باتریش در نمیومد الان روشن کردم و همه چیش سالمه امکان اینکه بعد از مدتی بسوزه هستش؟

  7. بهاره می‌گوید

    سلام من نمیدونم گوشیم کی خیس شده الان صداش خراب شده چی کار کنم درست شه با این روشا درست میشه یا باید بدم تعمیر

  8. محمد امین می‌گوید

    سلام.گوشیه من نوکیا دکمه ای هستش.اونو گذاشتم تو برنج بعد سیم کارت رو هم در آووردم.اگه جواب نداد چیکار کنم؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      اگر اسیب شدید باشه نیاز به تعمیر سخت افزاری هست.

  9. محسن می‌گوید

    سلام، من یک کیلو از همین سیلیکاژل رو دارم تو خونه.

  10. مریم می‌گوید

    سلام من آیفون۵ اس رو اسپری زدم بعدش صفحه اش یه سری خطوط صورتی کم رنگی میاره بعد از اینکه مثلا ۲ثانیه صفه روشن میشه و میمونه میخواستم ببینم باید ال سی دیش عوض شه؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      بله احتمالا مشکل پیدا کرده اما از نزدیک باید تعمیرکار ببینه. حتما جای معتبر ببرید.

  11. رضا بی ازار می‌گوید

    سلام من یه دوربین کوچیک دارم که نصفش رفت تو اب روش های شما براش موثره؟

  12. اشکان می‌گوید

    سلام گوشی من سامسونگ گلکسی نوت 3 هست
    توی اب با مقدار کم افتاد بعد نیم ساعت تازه فهمیدم الان چیکار کنم ؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      مطلب رو بخونید

    2. ایمان می‌گوید

      سلام، تبلت من مدل galaxy tab A sm p555 هست، افتاد تو آب، ولی پشتش پرسه، و نمیشه باتری رو درآورد، چکار کنم؟ راه حل چیه؟

  13. Melinaz می‌گوید

    سلام ببخشید من گوشیم سامسونگ j710 هست و داشتم ی کاری میکردم متوجه نشدم روی میز خیسه و گوشیمو روی اون گذاشتم بعد گوشیمو خاموش کردم تا شارژ شه اومدم روشن کنم نمیشد پشتشو باز کردم دیدم خیسه همه رو پاک کردم روشن شد ولی بالا نمیومد یکم بیشتر پاک کردم روشن شد .زدم ب شارژ شارژ شد دو بار ری استارت کردم و روشن هم شد میخواستم بدونم مشکلی نیست دیگه؟ب خیر گذشت یا ب تعمیرکار نشون بدم

    1. علی ارغوان می‌گوید

      روش بالا (برنج) رو حتما اجرا کنید

  14. امید نوید نسب می‌گوید

    سلام من گوشیم ال جی استایلوس 2 هستش تو یه هفته پیش گوشیم تو بندر انزلی افتاد رو ماسه اب اومد رفت روش برداشتم. تندی همه وسیله هاشو خارج کردم گذاشتمش جلوی نور خورشید کاملا خشک خشک شد بعد روشن کردم الان دکمه پاور.دکمه کم وزیاد کردن گوشی.بعضی وقت ها چرخش صفحه.ریختن بهم کار نمیکنه بردم پیش موبایل فروش میگه 50 50هستش ممکنه درست بشه ممکنه بسوزه.
    میشه یه راهنمایی کنید که چیکارکنم

    1. علی ارغوان می‌گوید

      ببرید نمایندگی الجی

  15. زهرا می‌گوید

    سلام گوشی سامسونگ a5 مدل 2016 افتاد تو آب هرچه سعی کردم خاموشش کنم نشد و حتی نمی شد باطری رو جدا کنم از دستگاه تا اینکه شارژ گوشی تمام شد گوشی رو کاملا خشک کردم بعد زدم به شارژ ولی شارژ نشد لطفا” راهنمایی بفرمائید

    1. علی ارغوان می‌گوید

      مشکل سخت افزاریه کاری از دست شما برنمیاد ببرید تعمیرگاه مجاز

    2. گلزارمهر می‌گوید

      سلام.یک ۴۸ ساعت بزارید تو یک کاسه .یا یک پلاستیک زیپ دار و یا خودِ گونی بِرِنج .بِرِنجِ خام فقط باشه، جسارتاً میگم . .پُختِه نَباشِه .مَحضِ اِطِلاعِ شُما وَ دیگَر عزیزان که با این مشکلِ ( گوشی تو آب افتاده ) مُواجِه میشَن یاشُدَن .اول دَستپاچِه نَشید، و باطری گوشی را در بیاورید .بعد رَم گوشی و بعد سیم کارت و متعلاق گوشی . سپس گوشی اگر در نجاسات افتاده بود . وقتی باتری و رم و لوازم دیگه رو در آوردین. گوشی را شُستُشو دَهید . و آلودگی را کامِلاً پاک کُنید.سپس گوشی را با دستمال کاغذی یا دستمال دیگر خشک .و با گوش پاک کن ، داخلِ سوراخها ( جایِ هَنذفِری ).سوکت شارژ و جاهای دیگر را حَدَالمَقدور با دستمال خشک کرده،سپس گوشی را که باتری و رم و متعلات داخلش رابرداشته اید به مدَّت ۴۸ ساعت در یک نایلون زیپ دار .یا گونی برنج .یا نایلون بگذارید .و برنج خام را بریزید تا گوشی دیگر دیده نَشَوَد. و در یک جای سرد بگذارید .مثلاً در حیاط.سایه .به غیر از یخچال و فریزر. هر ۲۴ ساعت یکبار همان کیسه یا نایلون یا گونی برنج که گوشی در آن است را پشت رو کنید و یک تکان دهید .بدون اینکه سر نایلون یادگونی رادباز کنید .سَر و تَه کُنید.بَعد اَز ۴۸ ساعَت .گوشیِتان را بَردارید از کیسه یِ بِرِنج. و ی تکان دهید ، تا برنج ها از داخل گوشی .سوکت شارژ و جای هنذفری بیاید بیرون.سِپَس باتری را گذاشته و گوشیتان را روشن کنید..حتمن این کار برای هزار نفر و خودم جواب داده .انشالله برای شماهم جواب بده. ( به شرطی که همون اول که تو آب افتاد.بدون اینکه کاری کنید و شاستی خاموش و روشن رابزنید ، باتری گوشی را در آورده باشید ) موفق باشید .اگه جواب گرفتید و گوشیتون درست شد.و یا شُما راه بهتری دارید .که ۱۰۰% جواب داده ، و گوشی روشن شده و سالمه .به من هم اطلاع بدین .من امروز گوشی تاشو مادرم افتاد تو آب..همین کارو کردم.انشالله که درست و روشن میشه بعد ۴۸ ساعت.چون خیلی گوشیشو دوست داره.آلکاتله..تاشو .رنگ سفید..دیگه مث اون ندیدم .وگرنه ی نو نو آکبند ، براش میخَریدَم..ممنون.متشکر .دادم بالا .یا راه بهتَر یا اگه همین کار من تو کیسه برنج گذاشتین و جواب داد .درست شد .اطلاع بدین.پیام بدین..ممنون از لُطفِتون.اَز سَبزِوارَم..شب بخیر

  16. یاسمن می‌گوید

    سلام. گوشیم افتاده بود توو آب. جارو برقی جواب داد. عالی. ممنون

  17. عرفان می‌گوید

    من هوآوی g510 دارم.خیلی وقته تو آب افتاده و کار نمی کنه چی کار کنم؟

  18. محمد جواد می‌گوید

    سلام من گوشیم huawei p9 lite است توی جک اب رفته ولی هنزفری داخلش میکنم الامت هنس میاد بالا ولی بیرون میکشم هنوز الامت هستش چکار کنم باید خاموش روشن کنم

    1. علی ارغوان می‌گوید

      مشکل سخت افزاریه احتمالا. بهتره به نمایندگی خدمات مراجعه کنید

  19. Kiya می‌گوید

    سلام.گوشیم سونی z2
    که کامل زیر جریان مستقیم اب قرار گرفت و در پوش شارژشم برداشته بود
    اول ضریه زدم بش اب از داخلش خیلی اومد بیرون
    بعدم با سشوار(هوای سردش)باد گرفتم بش
    الان دوروزع داخل کیشه برنجه
    روشن نمیشه
    ولی وقتی میزنمش شارژ چراغ شارژشش روشن میشه ولی ال سی دی همچنان سیاهه
    چکار کنم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      بعید میدونم کاری از دست شما بربیاد باید ببرید گارانتی

  20. عسل می‌گوید

    گوشی من اس 5 سامسونگه اب رفته توش فکر کنم شوره زده اما چون پشتش ضد ابه نمیشه بردشو جدا کرد ایا میشه همینجوری باتریشو بیارم بیرون و بندازمش تو ظرف الکل؟ ممکنه به ال سی دیش اسیب بزنه؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      الکل رو توصیه نمی کنیم. کیسه برنج یا سیلیکا ژل کم خطرتره.
      در هر صورت جواب نگرفتید به تعمیرگاه های مجاز سامسونگ مراجعه کنید

  21. حجت می‌گوید

    سلاک قربان . من امروز صبح گوشی اس 6 م تو دریا افتاد تا تجاتش دادیم دیگه روشن نشد .چون امکان جدا کردن باتریش نبود کاری نشد براش کرد . چارهچیه ؟ ممنون.

    1. علی ارغوان می‌گوید

      اگر راههای بالا جواب نداد باید به تعمیرکار مجاز مراجعه کنید شاید درست بشه

  22. بنده خدا می‌گوید

    دوستان منم گوشیم تو اب افتاد هواوی 4c کاری که خودم کردم اینه موقع افتادن گوشی تو فاضلاب سریع برش داشتم با لباسم تمیز کردم سیم کارت مموری را دراوردم ولی چون باتری رو گوشی نصب هس نمیشه برش داشت گوشی رو روشن کردم نشد دوباره روشن کردم نشد صفه امدبعد خود به خود رفت یه خورده هم خشک کردم دوباره روشن کردم نشد اوردمش خونه اول با سشواربعد هم با جارو برقی خشکش کردم بعد تو یه کاسه برنج گذاشتم بعد کاسه رو گذاشتم رو بخاری یه ربع دیگه یدونه یاامام رضا گفتیم رفتیم سر وقت گوشی روشن شدخدار وشکر

  23. daryoush می‌گوید

    سلام من گوشیم تو اب افتاد الان شارژ نمیشه چیکارش کنم گوشیم سامسونگ جی130 هستش

  24. Amir می‌گوید

    سلام گوشیم j7 هست تو اب افتاده دو سیم کارت هم هست سیمکارت اول با کارت حافظه رو نمیشناسه ولی سیم کارت دوم رو میشناسه

  25. Nazanin می‌گوید

    سلام گوشی من اس ۶ هست دیروز افتاد تو اب انداخمش تو برنج
    روشن میشه ولی دکمش و سنسور اثر انگشتش کار نمیکنه
    چیکار کنم؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      به تعمیرگاه مجاز مراجعه کنید

  26. نگین می‌گوید

    سلام گوشیم خیس شده گذاشتم داخل کیسه برنج روشن میشه تاچ کار میکنه ولی صفحه تاریکه یعنی چی شده؟ ال سی دیش سوخته ؟ تعمیرش خیلی هزینه بر میداره ؟

  27. نوت5 می‌گوید

    گوشیم نوت 5 دیروز خیس شده بعد از سشوار زدن گذاشتم تو کیسه برنج امروز که نگاه میکنم روشن شده و لمسی کار نمیکنه احتمال داره درست بشه

    1. محسن صحافی می‌گوید

      بله گارانتی ببرید بهترین کاره

      1. حسین می‌گوید

        سلام اگر گوشی را ببریم گارانتی و بگیم تو آب افتاده و روشن نمیشه درست میکنن یا میگن جزء گارانتی محسوب نمیشه؟

        1. محسن صحافی می‌گوید

          سلام
          بستگی به گارنتی شما داره اما به طور معمول شامل گارانتی نمیشه

  28. yaseen می‌گوید

    سلام.گوشیم تو آب افتاده ولی خاموش نشده بود باطری درآوردم و چند دقیقه روی بخاری گزاشتم دوباره روشنش کردم سالم بود فقط تو سکرینش یه زره آب رفته بود صبح که روشن کردم روشن نشد لطفا راهنمایی کنید

    1. علی ارغوان می‌گوید

      کامل خشک نشده بود باید با روش بالا خشکش می کردید. باید به تعمیرگاه مراجعه کنید حتماً یکی از قطعات آسیب دیده

  29. سیاوش می‌گوید

    سلام من گوشیم چایی ریخت روش بعدا متوجه شدم الان گوشیو خشک خشک کردم ولی روشن نشد احتمال داره باطریش سوخته باشه

  30. امیر می‌گوید

    سلام کمکم گنید من امروز افتاد تو آب خیلی زیاده چند ثانیه طول کشید تا درش آوردم بعدش لمسش کار نمیکنه چیکار کنم

  31. مهرداد می‌گوید

    سلام من امروز گوشیم روش چایی ریخت از نصف صفحه به پایین گوشیم کار نمیکنه لطفا بگین چی کار کنم گوشیم هواوی g730 هستش

    1. علی ارغوان می‌گوید

      کارهایی رو که بالا نوشتیم برای همون لحظات اول هست. در هر صورت باید به تعمیرکار مراجعه کنید

  32. فائزه می‌گوید

    سلام.
    من گوشیم sony z1هست. یک هفته پیش کمی اب روش ریخت و سریع خشکش کردم.اما از اون بهبعد صدای ویبرش تغییر کرده و هی بدتر میشه.انگار صدای اب میده.چکارش کنم؟ممکنه مشکلش بیشتر بشه؟

  33. rosha می‌گوید

    سلام من گوشیم چند روز پیش افتاد توی آب بلافاصله بیرون آوردمش باتری و سیمکارت و رم رو هم خارج کردم حدود یه ساعت زیر آفتاب بود بهد روشنش کردم همه چیش خوبه ولی وقتی دارم با کسی میحرفم صدام خیلی ضعیف میره چیکار باید بکنم

    1. علی ارغوان می‌گوید

      باید به تعمیرگاه مراجعه کنید احتمالاً مشکلی برای میکروفون ایجاد شده

      1. عیسی می‌گوید

        حشما به جز اینکه بگید ببریدش تعمیرگاه مجاز چیز دیگه ای هم بلدید؟

        1. علی ارغوان می‌گوید

          ایراد سخت افزاری رو که نمیشه بدون باز کردن گوشی متوجه شد دوست عزیز

  34. محمد می‌گوید

    سلام گوشی ام سامسونگ جی 7 بود نیم ساعت افتاده بود تو اب بعد اینکه پیدا کردم کار میکرد باطری دراوردم خاموش که شد دیگه کار نکرد باد گرفتم سشوار زدم تمیز کردم الان بالا میاد تو لوگو سامسونگ گیر میکنه میاد بالا بعضا میاد بالا تاچ اصن کار نمیکنه چکار کنم الان بنظرتون

  35. زینب می‌گوید

    سلام.من گوشیم نوت 5 هست.امروز افتاد توآب استخر.ولی چند ثانیه …خوب بود و کار میکرد.و چون باطریش پرس هست خاموشش کردم.بعد از چندساعت روشنش کردم تاچش کار نمیکرد.الان سه ساعته گذاشتمش توی کیسه برنج.امکان داره درست بشه؟؟؟دوربین سلفیش بخار کرده بود و من با باد سرد سشوار قبل از گذاشتن تو کیسه گرفتم روش…لطفا کمکم کنی

  36. حسین غلامی می‌گوید

    سلام.من گوشیم رو روی یه جای خیس گذاشته بودم.درپوش و حتی داخل گوشی خیس شده ولی نه زیاد.گوشی رو هم خاموش نکردم.همونجوری با اینکه آب توش بود کار میکرد.تو رو خدا بگین از این به بعد مشکل که براش پیش نمیاد؟تا حالا فقط شارژش یه خورده زودتر تموم میشه.همین.

  37. سالی می‌گوید

    تورو خدا کمکم کنید دوربینجلوی گوشیم بخار گرفته و دکمی لمسی ش کار میکنه اما روشن نیست چهکنم گوشیو اس5

    1. هومن می‌گوید

      اس 5ک ضد ابه!

  38. مهری می‌گوید

    من گوشیم خیس شد زود خشکش کردم و لی نمیدونم چرا دکمه ی home گوشیم دیگه کار نمیکه ، گوشیم مدل گلکسی A5 هست . لطفا راهنماییم کنید.

  39. مرضيه می‌گوید

    گوشی من دو روز پیش افتاد تو دریا بعد از بیست دقیقه درآوردنش و با آب شیرین شستشوش دادن بردنش پیش تکنسین من نبودم ببینم چه کاری انجام دادن اما گفتن کاریش نمیشه کرد من نومید نشدم اوردمش خونه تو کیسه برنج گذاشتمش مدل گوشیم iphon 6هست فکر میکنید بشه کاریش کرد؟!

  40. fahime می‌گوید

    سلااااااااااااااااااااااااام… صدتا سلاااااااااااااااااااااااااام…

    گوشی منم افتاد تو اب …. رفته بودیم چشمه که یهو از دستم افتاد….
    اوووف… خوب بود گرفتمش!!!

    سریع خاموشش کردم باطریشو و سیم کارتو اینا رو در اوردم و گذاشتمس تا 3 روز تو برنج خشک…

    امروزم روشنش کردم وااای مث روز اولش بود … خدارو شکرررررررررر….

    هیچیش نشد…. هووراااااااااااا

  41. مایسا می‌گوید

    سلام برامن افتاده تو اب ولی همه چیزش خوب کار میکنه ب جز اینکه گوشیم شارژ نمیشه چیکار کنم ؟؟؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      اگر گوشی هنوز خیسه که حتماً باید تا خشک شدن کامل صبر کنید.. تمیز کردن درگاه شارژ به صورت کامل هم یه راهکار دیگه‌اس.. اما اگر کاملاً خشک شده و تنها مشکلش همینه باید ببرید برای گارانتی..فعلاً اگر گوشی دیگه ای از همین مدل در نزدیکانتون دارید می تونید باطری گوشی رو موقتاً با اون گوشی شارژ کنید

  42. Kiana می‌گوید

    سلام من اکسپریا زد دارم و چندین بار زیر اب گرفتمش حتی زیر ابم بردمش اما متاسفانه ایندفعه زیر اسکرینش اب رفت من اول سیم کارتو رممو در اوردم باطریش هم که در نمیاد بعد انداختم تو برنج بعد از یه رب با فاصله ی دور با سشوار خشکش کردم بعدش اداختمش تو ضرفالکل ٧٠درجه که وارد همه جای گوشی بشه الان یع نیم ساعت گذشته فقط چراغش روشن میشه و ویبره میره اما روی دوربیناش هنوز بخار گرفته به نظرتون بذارم چند ساعت بمونه تا الکل بپره یا ببرم تعمیرکار؟؟ممنونم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      والا اون مرحله آخر الکل اضافی بوده! گذاشتن تو ظرف برنج هم با یه ربع توفیری نمی کنه و حداقل یه شب تا صبح بذارید بمونه! اگر رفع نشد بهترین راه گارانتیه

  43. Lida می‌گوید

    گوشی E250 من رطوبت گرفته، چندتا دکمه اش کارنمی کنه. واقعاً کلافه شدم که چیکار کنم

  44. علی می‌گوید

    xperia tx بهتره.
    ولی هیچکدوم ضدآب نیستند. xperia V ضد آبه

  45. diego می‌گوید

    xperia t hame khobe

    1. علیرضا می‌گوید

      حیف ضداب نیست

  46. علی می‌گوید

    یه گوشی ضدآب از SONY بخرید و خیال خودتون رو راحت کنید. من خودم acro s دارم که عالیه.

    1. شایان می‌گوید

      من الان سونی زد دارم مثل تبلیغات منم زیر اب گرفتم ولی صداش خیلی کم در میاد

  47. hamed می‌گوید

    ممنونم خیلی مفید بود