آموزش/ چگونه اولویت استفاده از شبکه‌های وای فای در «ویندوز 8» را تغییر دهیم؟

یکی از تغییرات قابل توجه در ویندوز 8 حذف قابلیت مدیریت پروفایل‌های بی‌سیم است، قابلیتی که در ویندوز 7 کارایی زیادی داشت. برای رفع این مشکل برنامه های زیادی هستند که با استفاده از آنها می‌توانید اولویت شبکه‌هایی که به آنها متصل می‌شوید را تغییر دهید، اما در این مقاله قصد داریم روشی ساده برای دسترسی به این قابلیت از طریق خود ویندوز 8 را برای شما بیان کنیم.

6

فارنت: یکی از تغییرات قابل توجه در ویندوز 8 حذف قابلیت مدیریت پروفایل‌های بی‌سیم است، قابلیتی که در ویندوز 7 کارایی زیادی داشت. برای رفع این مشکل برنامه های زیادی هستند که با استفاده از آنها می‌توانید اولویت شبکه‌هایی که به آنها متصل می‌شوید را تغییر دهید، اما در این مقاله قصد داریم روشی ساده برای دسترسی به این قابلیت از طریق خود ویندوز 8 را برای شما بیان کنیم.

چگونه اولویت شبکه های بی‌سیم را در ویندوز 8 مشاهده کنیم و آنها را تغییر دهیم؟

در استفاده از این روش، هیچ رابط گرافیکی وجود ندارد، برای دیدن فهرستی از شبکه‌های بی‌سیم که به آنها متصل شده اید  و مشاهده اولویت آنها ، Command Prompt را با دسترسی کاربر مدیر(admin) اجرا کنید، و دستور زیر را اجرا کنید :

netsh wlan show profiles

How-to-Change-the-Priority-of-Wireless-Networks-in-Windows-8

خوب حالا که اولویت شبکه‌های بی‌سیم را مشاهده کردیم، شاید بخواهیم جای آنها را تغییر دهیم، برای انجام این کار اطلاعاتی از تصویر قبلی نیاز داریم، نام رابط کاربری(Interface)  که در اینجا و در این تصویر همان‌طور که می‌بینید وای‌فای است و همینطور نام شبکه‌ای که می‌خواهیم اولویت آن را تغییر دهیم. وقتی این اطلاعات را جایی یادداشت کردید دستور زیر را اجرا کنید:

netsh wlan set profileorder name=”w1r3l3$$” interface=”Wi-Fi” priority=1

How-to-Change-the-Priority-of-Wireless-Networks-in-Windows8

در دستور بالا، w1r3l3$$ را با نام شبکه و Wi-Fi را با نام رابط کاربری(interface) شبکه‌تان جایگزین کنید. حالا اگر مجددا دستور اول را اجرا کنید، مشاهده خواهید کرد که w1r3l3$$ اولویت بالاتری را برای اتصال به خود اختصاص داده است.

Change-the-Priority-of-Wireless-Networks-in-Windows-8

شما هم اگر تجربه‌ای دارید با ما در میان بگذارید!

Source:HowtoGeek

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

6 نظر برای این مطلب
  1. mehrdad می‌گوید

    کسی میدونه آیا قابلیت کاربردی شبکه ad-hoc در ویندوز 8 برای درست و ایجاد کردن وجود دارد؟ یا اگر نیست با کمک چه نرم افزاری می تونم درست کنم؟

    1. سامان می‌گوید

      همون جای قبلی هست و حذف نشده

  2. Hesam می‌گوید

    یک سوال : چه جوری میشه اولویت استفاده از ترافیک اینترنت رو مشخص کرد
    مثلا بشه اولویت با مرورگر باشه بعد دانلود منیجر و …

    1. محسن صحافی می‌گوید

      شما اگه از IDM استفاده می‌کنید می‌تونید براش محدودیت حجم در نظر بگیرید که تو تنظیمات قرار داده شده

      1. Hesam می‌گوید

        نه از orbit استفاده می کنم ولی برنامه خاصی نیست کلا که اولیوت استفاده از اینترنت رو مشخص کنه ؟

        1. محسن صحافی می‌گوید

          اگر روش یا راه خوبی پیدا کردیم حتما در موردش می‌نویسیم. ممنون از پیشنهادتون