آموزش/ چگونه از چندین حساب کاربری دراپ باکس به صورت همزمان استفاده کنیم؟

دراپ باکس یکی از سرویس‌های پرطرفدار برای تهیه نسخه پشتیبان و ذخیره‌سازی فایل‌هاست اما متاسفانه این سرویس اجازه ورود به چندین حساب کاربری به طور همزمان را نمی‌دهد که با توجه به میزان حجم رایگانی که در اختیار هر کاربر قرار می‌دهد قابل درک است.

2

دراپ باکس یکی از سرویس‌های پرطرفدار برای تهیه نسخه پشتیبان و ذخیره‌سازی فایل‌هاست اما متاسفانه این سرویس اجازه ورود به چندین حساب کاربری به طور همزمان را نمی‌دهد که با توجه به میزان حجم رایگانی که در اختیار هر کاربر قرار می‌دهد قابل درک است اما برای حل این مشکل ما آموزش استفاده همزمان از چندین حساب کاربری دراپ باکس بر روی یک کامپیوتر روش‌های زیر را که با اجرای یک اسکریپت رایگان و خودکار ایجاد شده به شما معرفی می‌کنیم:

آموزش استفاده همزمان از چندین حساب کاربری دراپ باکس در ویندوز

در ویندوز، روش‌های مختلفی برای استفاده همزمان از چندین حساب کاربری به طور همزمان دراختیار دارید:

روش Dropboxen: دراین روش از حساب‌های کاربری متفاوت برای اجرای مراحل راه‌اندازی دراپ باکس استفاده می‌شود. ابتدا باید برنامه Dropboxen را دانلود و نصب کنید و با استفاده از آن از حساب دراپ باکس کاربرهای متفاوت که ایجاد کرده‌اید، استفاده کنید.

– استفاده از DropboxPortableAHK: این سرویس به شما اجازه می‌دهد چند نسخه همزمان از برنامه دراپ باکس را بدون نیاز به نصب (Portable) اجراکنید که این نسخه‌ها به حساب‌های مختلفی متصل می‌شوند.اگرچه این برنامه را آزمایش نکردیم اما راهنمایی که در این آدرس هست موارد لازم را به طور کامل شرح داده است.

آموزش استفاده همزمان از چندین حساب کاربری دراپ باکس در مک

فرآیند به کاررفته در این روش برای مک بسیار ساده است و تنها نیاز به کپی کردن یک خط به محیط کاری Automator ( برنامه‌ای که برای خودکار کردن اجرای برنامه یا قابلیتی در مک در نظر گرفته شده) دارید. نتیجه کار دو (یا بیشتر) برنامه جداگانه دراپ باکس است که اجرا شده و به همگام‌سازی فایل‌های شما می‌پردازند. این قابلیت برای کسانی که دو حساب کاربری شخصی و کاری جداگانه در دراپ باکس دارند مفید است.

– برای شروع، فولدری به نام “Dropbox-personal” برروی دیسک سخت خود و در زیرشاخه home ایجاد کنید.

– Automator  را اجراکنید و گزینه Workflow  را انتخاب کنید، “Run Shell Script” را باکشیدن به داخل پنجره اصلی بیندازید،

– سپس این کد را کپی و الصاق نمایید :

HOME=$HOME/Dropbox-personal /Applications/Dropbox.app/Contents/MacOS/Dropbox &

– برروی گزینه Run برای امتحان نتیجه کار کلیک کنید و مطمئن شوید نسخه ای دیگر از دراپ باکس اجرا می‌شود.

اگر این فرآیند به خوبی اجرا شود، فایل را ذخیره کنید و کارتمام است. حالا هرموقع که برروی workflow کلیک کنید، یک نسخه دیگر از دراپ باکس باز خواهد شد که به یک حساب کاربری دیگر خاص متصل است. ای روش‌ها به نوعی هک به حساب می‌اید و احتمال ان وجود دارد که دراپ باکس روزی مانع از استفاده آنها توسط شما شود. به هر حال این روش‌ها در کنار روش‌های جلوگیری از آنها رو به روز در کنار هم پیشرفت می‌کنند!

Source: LifeHacker

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. حسین می‌گوید

    سلام خسته نباشید
    میشه در دراپ باکس از یک حساب کاربری چند نفر به طور همزمان استفاده کنند؟؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      بله مشکلی نیست