خواهر مارک زاکربرگ، قربانی تنظیمات امنیتی فیس‌بوک

اگر اخبار فناوری را دنبال می‌کنید حتماً می‌دانید که فیس‌بوک به علت تنظیمات پیچیده و یا ناکافی امنیتی اخیراً مورد انتقادات شدیدی قرار گرفته و مجبور شده تا چندین بار تنظیمات امنیتی جدیدی را اضافه کند. حالا به تازگی خبر رسیده که خواهر مارک زاکربرگ، مؤسس و مدیرعامل فیس‌بوک نیز قربانی این تنظیمات امنیتی ناقص شده است.

1

فارنت: اگر اخبار فناوری را دنبال می‌کنید حتماً می‌دانید که فیس‌بوک به علت تنظیمات پیچیده و یا ناکافی امنیتی اخیراً مورد انتقادات شدیدی قرار گرفته و مجبور شده تا چندین بار تنظیمات امنیتی جدیدی را اضافه کند. حالا به تازگی خبر رسیده که خواهر مارک زاکربرگ، مؤسس و مدیرعامل فیس‌بوک نیز قربانی این تنظیمات امنیتی ناقص شده است.

FB-Privacy-Settings

رَندی زاکربرگ، خواهر مارک اخیراً در توییتی ادعا کرده است که عکسی را که در فیس‌بوک به صورت شخصی قرار داده بوده عمومی شده و به اشتراک گذاشته شده است. رَندی که در گذشته از مدیران بازاریابی فیس‌بوک نیز بوده است عکسی از خانواده‌اش را در حال عکس‌العمل نسبت به اپلیکیشن جدید Poke در هفته گذشته قرار داده و آن را تنها با دوستانش به اشتراک گذاشته است اما به گزارش Buzzfeed یکی از دوستانِ دوستان رندی توانسته آن را مشاهده کند و در توییتر آن را به اشتراک بگذارد؛ به این ترتیب یک عکس نیمه‌شخصی خانم زاکربرگ در معرض دید عموم قرار گرفته است.

Randi-Zuckerberg

مشخص شد که «کالی شوایتزر» از Vox Media از دوستان یکی از دوستان رندی بوده و به خیال آن‌که عکسی عمومی یا Public را مشاهده می‌کند آن را به اشتراک گذاشته بدون این‌که قصد بدی داشته باشد. هر چند رندی زاکربرگ از این اتفاق بسیار ناراحت شده و ادعا می‌کند حریم خصوصیش در فیس‌بوک رعایت نشده است. هرچند بعداً مشخص شد رندی تنظیمات امنیتی لازم را به صورت صحیح اعمال نکرده است؛ (حدس ما این است که شوایتزر دوست یکی از افرادی بوده است که رندی آن را در عکسش تگ کرده بوده است).

به هر حال بهتر است حواستان باشد و تنظیمات حریم شخصی خودتان را به بهترین نحو اعمال کنید و پیش از به اشتراک گذاری عکس‌های دوستانتان از آنها اجازه بگیرید.

پایان مطلب/

Source: SlashGear

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. مجید می‌گوید

    اگر تگ بخوره عکس ، حتی اگر اونو فقط برای فامیلی شر کرده باشی برای تمام ادد لیست بطور خودکار شر میشه و تا بی نهایت میره و همه اون عکس رو می بینن این موضوع رو خودم به شحصه دیدم … الان هم خواهر زاکربرگ صداش در اومده /