تمام چیزهایی که باید در مورد تنظیمات جدید حریم شخصی در فیس‌بوک بدانید

فیس بوک در تنظیمات جدید خود روشی عمیق برای برخود با گذشته شخصی‌اتان در اختیار شما قرار داده است. شغل جدیدی به دست آورده‌اید؟ خب الان می‌توانید کل مطالب مربوط به دوران شغل قبلی و یا حتی دوران دانشجویی‌اتان را پاک کنید.

6

فارنت: اوایل این ماه خبرهایی درباره تنظیمات جدید مربوط به حریم خصوصی کاربران در فیس‌بوک منتشر شده بود ظاهرا فیس‌بوک اعمال این تنظیمات را آغاز کرده و در واقع می‌توان گفت فیس‌بوک ابزارهای این کار را بسیار ساده‌تر کرده است تا شاید دیگر بهانه‌ای برای اعمال تنظیمات بیشتر برای حفظ حریم شخصی خود نداشته باشید.
در واقع دو تغییر عمده ایجاد شده که باید به آن توجه کنید: میانبرها (Shortcuts) و ابزاری برای پاک کردن فیدهایی که ممکن است گذشته شما را به تصویر بکشند و شاید باعث شرمساری شما شوند!

Facebook new privacy settings

 

این میانبر در بالای صفحه فیس‌بوک و در سمت راست قرار دارد. اگر حتی از اینکه تنظیمات مربوط به حریم شخصی شما درست است مطمئن هستید باز هم بد نیست یک بار دیگر نگاهی به آن بیندازید. ممکن است تنظیمات شما به گونه‌ای باشد که عکس‌ها یا نوشته‌ها و شرح حال‌های (Status) شما برای همه در اینترنت قابل رویت باشد و شما از آن بی‌خبر باشید یا حتی پیام‌هایی ناخواسته از افرادی که نمی‌شناسید دریافت کنید.

Facebook new privacy settings 01

 

یکی از مسائل پیچیده برروی صفحه شما (Timeline) تفاوت بین مخفی کردن یک عکس و از بین بردن تگ آن است، اینکه عکسی را از دیدگانتان مخفی کنید به این معنی نیست که کسانی که در لیست دوستان شما هستند هم این عکس را نخواهند دید، اگر به فید جدید فعالیت‌ها بروید (activity feed) می‌توانید فیلترهای جدیدی را برای نمایش عکس‌های مخفی و عکس‌هایی که شما درآن تگ شده‌اید اما برروی صفحه شما نمایش داده نمی‌شوند اعمال کنید. با استفاده از این تنظیمات و یا ابزار جدید می‌توانید تگ‌های مرتبط با عکس‌هایی که حتی از وجود آن بی‌خبرید را نیز از بین ببرید.

Facebook new privacy setting

 

فیس بوک همچنین روشی عمیق برای برخود با گذشته شخصی‌اتان در اختیار شما قرار داده است. شغل جدیدی به دست آورده‌اید؟ خب الان می‌توانید کل مطالب مربوط به دوران شغل قبلی و یا حتی دوران دانشجویی‌اتان را پاک کنید.
حتی اگر رابطه‌ای شخصی را با کسی تمام کرده‌اید می‌توانید همه چیزهای متعلق به آن رابطه را پاک کنید. می‌توانید فقط عکس‌های خوب، مسافرت‌های عالی و هرچیز که به روزهای خوب مربوط است را نگه دارید و بقیه را دور بریزید یا حتی می‌توانید متوجه شوید که چه کسانی بیرون از محیط پروفایل شما از نام شما درقسمت‌های مختلف استفاده کرده‌اند، این پروفایل شماست بنابراین هیچ دلیلی نیست که این پروفایل زمین بازی شما هم نباشد.

حالا این ابزارها برای برطرف کردن این مشکلات در اختیار شما قرار دارند و از این به بعد هیچ عذری هم پذیرفته نخواهد بود. این به‌روزرسانی از آمریکا شروع شده و به تدریج بقیه کشورها هم آن را دریافت خواهند کرد و و احتمال اینکه هر لحظه شاهد حضور این تنظیمات بر روی پروفایلتان باشید، وجود دارد. اگر از فیس‌بوک استفاده می‌کنید لطفا این تنظیمات را جدی بگیرید و بی‌خیالی خودتان را به حساب ضعف حریم شخصی در فیس‌بوک نگذارید!

Source: Gizmodo

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

6 نظر برای این مطلب
  1. SABA می‌گوید

    ُسلام من چندوقت هستش که فیس بوکم دچارمشکل شده که نمی تونم نه برای دوستانم پیام ارسال کنم نه لایک کنم ونه درخواستهای موردنظرم روبزنم اگرراهناییم کنیدممنون میشم

  2. amir می‌گوید

    سلام.فیسبوک من تو کامپیوتر مثله موبایله. چطوری باید درستش کنم؟

  3. body می‌گوید

    با سلام. به دلیل مشکلات شرعی پاسخ داده نمیشود :D

  4. mehri می‌گوید

    میشه جواب بهناز رو بدید منم همین سوالو دارم ممنون

  5. behnaz می‌گوید

    سلام. میشه راهنمایی فرمایید چطور عکس پروفایلم توسط اشخاصی که در گروه دوستانم نیستند قابل ذخیره کردن نباشد؟

  6. امید می‌گوید

    اینجوری بهتر شده