عکاسی در سرمای منفی 25 درجه چه بلایی سر یک دوربین دیجیتال می‌آورد!

اگر شما در محیطی کاملا سرد زندگی نمی‌کنید (یا دوربینتان را داخل یک یخچال فریزر آویزان نمی‌کنید) احتمالا شرایطی که حتی به دوربین‌های معمولی هم آسیب برساند را تجربه نکرده‌اید ،اما یک عکاس سوئیسی دو شب در کوهستان در دمای منفی 25 درجه این شرایط را تجربه کرده است.

0

فارنت: دوربین‌های جدید کامپکت با قابلیت دوام در شرایط آب و هوایی نامناسب و دوربین‌های با امکانات بالا اغلب دارای خصوصیتی به نام “مقاوم در برابر یخ زدگی” هستند که شاید به آن در دفترچه گارانتی و یا راهنمای آن برخورده‌اید.

اگر شما در محیطی کاملا سرد زندگی نمی‌کنید (یا دوربینتان را داخل یک یخچال فریزر آویزان نمی‌کنید) احتمالا شرایطی که حتی به دوربین‌های معمولی هم آسیب برساند را تجربه نکرده‌اید ،اما عکاس سوئیسی Alessandro Della Bella  این شرایط را تجربه کرده است.

 

frozendslr-6

 

چیزی که در عکس‌ها مشاهده می‌کنید اثر محیط بر یکی از دوربین‌های وی درهنگام عکسبرداری در دمای پایین است. او در تاریخ 12/12/2012 در پروژه یک روز بر روی زمین شرکت کرد، پروژه‌ای که هدفش مستندسازی حیات در گوشه و کنار جهان در یک روز بود. وی تصمیم گرفت ویدئویی از گذشت زمان در آسمان شب در طی دو شب در کوه‌های Piz Corvatsch و Piz Nair  تهیه کند جایی که دمای هوا در آن و در این دو شب به ترتیب -25 و-15 درجه سانتیگراد بود.

[nggallery id=12]

Alessandro در مدت این 48 ساعت 10 هزار عکس از ستاره‌ها در بالا و دره درپایین گرفت، وی به طور همزمان از 5 دوربین DSLR برای گرفتن نمونه‌ها استفاده می‌کرد. این DSLR ها بدون آسیب از این پروژه نجات پیدا کردند و کار خود را به خوبی انجام دادند.

 

frozendslr-9

 

البته اگرچه دوربین‌ها جان سالم به‌در بردند اما سرمای شدید مشکلاتی هم برای Alessandro ایجاد کرد. او مجبور بود تعداد بیشتری لنز همراه خود بیاورد. هر زمان که یکی از لنزها یخ می‌زد، او آن را تعویض می‌کرد و یخ آن را با قراردادن آن در مقابل آتش آب می‌کرد تا مجددا قابل استفاده شود.

وی هچنین می‌گوید در این شرایط بزرگترین مشکل، باتری‌ها بودند. هر باتری یک تا 2 ساعت بیشتر دوام نمی‌آورد، بنابراین باید مرتبا تعویض  و شارژ مجدد می‌شدند. این عکسها نشان‌دهنده چیزی است که شرکت‌های سازنده از آن با نام دوربین‌های مقاوم در برابر یخ‌زدگی یاد می‌کنند.

در زیر ویدیو حاصل تلاش وی را با هم می‌بینیم:

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.