این تصویر 2 میلیارد پیکسلی امن‌ترین راه فتح اورست است!

این تصویر در واقع از ترکیب 400 عکس جداگانه که با لنز زوم 300 میلیمتری در ابتدای سال جاری میلادی گرفته شده‌اند، به دست آمده است و کیفیت آن به اندازه‌ای است که می‌توانید کوهنوردان را در هنگام بالا رفتن و یا در حال تدارک در پائین کوه ببینید.

6

دیوید بریشرز کوهنورد، عکاس و فیلمساز آمریکایی را بسیاری با نام اورست می‌شناسند او که 5 بار تاکنون به مناسبت‌های مختلف موفق به فتح قله اورست شده و 15 بار برای ساخت مجموعه‌ای در خصوص تاثیر تغییرات آب و هوایی بر اورست به دیدار اورست رفته است اکنون برای بسیاری از ما که شانس رفتن به اورست را نداشته‌ایم یک عکس قله اورست و در واقع یک تصویر گیگاپیکسلی از این کوهستان و یخچال طبیعی خومبو در جنوب آن تدارک دیده است.

EBC_Pumori

این تصویر در واقع از ترکیب 400 عکس جداگانه که با لنز زوم 300 میلیمتری در ابتدای سال جاری میلادی گرفته شده‌اند، به دست آمده است و کیفیت آن به اندازه‌ای است که می‌توانید کوهنوردان را در هنگام بالا رفتن و یا در حال تدارک در پائین اورست ببینید.

Everestدیوید بریشرز که سازمانی برای نشان دادن تاثیر تغییرات آب و هوایی بر روی یخچال‌های طبیعی هیمالیا با نام GlacierWorks تشکیل داده اکنون این تصویر قله اورست را در وب‌سایت خود به نمایش درآورده که می‌توانید با تمام کیفیت آن را اینجا ببینید. این تصویر و عکس قله اورست مطمئنا شما را هم شگفت‌زده خواهد کرد.

Source: Gizmodo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

6 نظر برای این مطلب
  1. ریما می‌گوید

    چرا برا من باز نمیشه؟؟؟؟

  2. nima می‌گوید

    با سلام واقعا لذت بردم

  3. نادیا می‌گوید

    فوق العاده زیبا و بی نظیر.

  4. Hamid می‌گوید

    واقعا خارق العادست !
    میشه دانلودش کرد؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      نه متاسفانه..

    2. یاشار می‌گوید

      من نمیدونم چی رو میخوای دانلود کنی بگو تا ما هم دانلود کنیم