سونی رسما پاسخ می‌دهد: چرا گوشی اکسپریای شما آپدیت نخواهد شد؟

سونی روز گذشته لیست به‌روزرسانی سری اکسپریا خود به اندروید جلی‌بین را منتشر کرد که این لیست صحبت‌ها و انتقادات زیادی را به دنبال داشته است.

86

کاربران گوشی‌هایی مانند اکسپریا سولا، اکسپریا یو، اکسپریا میرو و اکسپریا تیپو مطمئنا از اینکه متوجه شدند گوشی‌اشان به روزرسانی جلی بین را دریافت نمی‌کند ناامید شدند. بعد از این دسته، کاربران اکسپریا اس قرار دارند که از دیدن اینکه گوشی‌اشان در ته لیست به‌روزرسانی است و در مقایسه با گوشی‌هایی مانند اکسپریا جی دیرتر به روزرسانی را دریافت می‌کند، ناراحت هستند.

البته انتقادهایی هم در وبلاگ رسمی سونی از طرف این افراد منتشر شد که باعث شد نماینده سونی توضیحاتی درباره تصمیمات اخیر این شرکت بیان نماید. ما مجموعه‌ای از این پاسخ‌ها را در ادامه جمع‌آوری کردیم تا کاربران از این دلایل باخبر شوند.

 

 

xperia-group

متاسفانه بعضی از این پاسخها معقول و منطقی نیستند. برای مثال این نماینده سونی (Anthony) می‌گوید، رزولوشن صفحه نمایش، پلتفرم سخت‌افزار و رم، همه و همه درنظر گرفته می‌شوند و بعد به‌روزرسانی تولید می‌شود. این می تواند دلیلی برای چشم‌پوشی کردن از اکسپریا سولا و اکسپریا یو و عدم دریافت به‌روزرسانی توسط این دوگوشی و دریافت به روزرسانی برای اکسپریا گو باشد اما با استناد به همین توضیح چرا اکسپریا جی به روزرسانی را دریافت می‌کند؟ در زیر اظهارات این مقام مسئول شرکت سونی را باهم می‌خوانیم:

دلایل آپدیت نشدن گوشی‌های اکسپریا سولا، اکسپریا یو، اکسپریا میرو و اکسپریا تیپو

کارایی و عملکرد نرم‌افزاری برروی گوشی‌های اکسپریا به عوامل مختلفی وابسته است که شامل: رزولوشن صفحه نمایش، پلتفرم سخت‌افزاری و رم است. برای اکسپریا گو ترکیب این عوامل سخت‌‌افزاری به‌گونه‌ای بود که تاثیر بدی برروی این گوشی وقتی که قرار است از اندروید جلی‌بین بهره ببرد نداشت. اما متاسفانه برای گوشی‌هایی مانند اکسپریا سولا، اکسپریا یو، اکسپریا میرو و اکسپریا تیپو این شرایط مهیا نبود، بنابراین تصمیمی مبنی بر باقی ماندن آنها در نسخه بستنی حصیری اندروید گرفته شد.

 

 

sony-xperia-smartphones

 

 

  اما روند تصمیم‌گیری درمورد انتخاب گوشی‌های دریافت کننده آپدیت چگونه است؟

این نماینده سونی در این خصوص می‌گوید: سیاست ما همیشه برپایه عرضه بهترین تجربه کار با گوشی‌های هوشمند بوده و خواهد بود، این به معنی درنظر گرفتن سخت‌افزار، کارایی، پایداری در کنار ارتقا نسخه اندروید است. ما درحال ساخت به روزرسانی جلی‌بین برای تعداد قابل توجهی از گوشی‌های اکسپریا 2012 هستیم، برای رسیدن به این مهم، فرآیند به روزرسانی مطمئنا بیشتر از زمانی که بخواهیم به روزرسانی را فقط برای مدل‌های خاص با امکانات بالا منتشر کنیم، زمان‌بر خواهدبود.

ما دائما درحال تست به روزرسانی نسخه‌های مختلف و جدید اندروید هستیم اما فقط فیرمویرهایی منتشر خواهند شد که مطمئن باشیم خواسته‌های ما را برآورده می‌سازند. وقتی که فرآیند به روزرسانی را آغاز می‌کنیم، به دنبال پیداکردن راه‌هایی برای گرفتن بهترین کارایی از نرم‌‌افزار هستیم، که این به معنی شروع به روزرسانی با دستگاه‌های با قابلیت بالاتر و دستگاه‌های جدیدتر است. وقتی مطمئن شدیم که قابلیتهای نرم‌افزاری به خوبی بسط و توسعه داده شدند، حالا به سراغ راه‌هایی برای ایجاد این نرم‌افزار برای گوشی‌هایی که زودتر عرضه شده بودند خواهیم رفت. این باعث می‌شود کل فرآیند بیشتر به طول بینجامد ولی محصول نهایی کاراتر خواهد بود.

 

 

sony-xperia-2011

 

اکسپریاهای 2011 چه گناهی داشتند؟

نماینده سونی در این خصوص با اشاره به اکسپریا آرک اس اعلام کرده است:

اکسپریا آرک اس یکی از گوشی‌های سری 2011 اکسپریا است که بعد از نسخه بستنی حصیری اندروید، به روزرسانی دریافت نخواهد کرد، دلیل این امر به میزان رضایت کاربر از تجربه کار با این گوشی بر‌می‌گردد، امری که نکته اصلی پشتیبانی و به‌روزرسانی است. با ارزیابی‌های انجام گرفته به این نتیجه رسیدیم که اگر گوشی‌های سری اکسپریا 2011 از همان نسخه بستنی حصیری اندروید استفاده کنند، کاراتر خواهند بود تا اینکه به آندروید جلی بین ارتقا یابند.

توضیحات نماینده سونی هرچه باشد مطمئنا باید این نکته را نیز در نظر گرفته که امکانات سخت‌افزاری از جمله پردازنده و مقدار حافظه رم نکته مهمی در به‌روزرسانی گوشی‌هاست و مطمئنا پائین آمدن کارآیی گوشی پس از به‌روزرسانی به یک نسخه بالاتر باعث سرخوردگی کاربران در استفاده از محصولات یک برند خواهد بود. همانطور که دیروز هم گفتیم ظاهرا برنامه به‌روزرسانی و امکان انها برای دریافت به‌روزرسانی نقش مهمی در راهنمای خرید گوشی‌ها در آینده خواهد داشت.

Source: XperiaBlog

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

86 نظر برای این مطلب
  1. بد بخت بیچاره می‌گوید

    گوشی های اکسپریا مدل neoهم اپدیت داره؟

  2. Ali می‌گوید

    من گوشیم سونیc3اندرویدمو ارتقاع دادم به5.0.1الن دوباره برام بروز رسانی امده برای اندروید5.1ولی دانلود نمی شود !چرا؟

  3. اناهیتا می‌گوید

    سلام من گوشی سونی اکسپریاz دارم اومده بود اپدیت اندروید منم زدم اپدیت بشه خالا خاموش شده روشنش میکنم ی ادمک سبز میاد که انگار اپدیت نیمه مونده چیکار کن؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      اگر مشکل حل نشد باید با flashtools گوشی رو با کامپیوتر فلش کنید

  4. mersad vahedi می‌گوید

    سلام موبایل من اکسپریا سی هستش برای این گوشی آپدیت برنامه هتش میاد ولی آپدیت اندروید نمیاد لطفا کمکم کنید

  5. sadegh می‌گوید

    سلام. گوشی من زد وان و الن چند ساله که دارمش هیچ هنگ نمیکنه.راستی اندروید6براش میاد یا نه.الان هم اندرویدش5.1.1.ایا میشه همین اندروید5.1.1اپدیت دوباره کرد اخه کیفیت دوربینش یکم اومده پایین

  6. محمدرضا می‌گوید

    سلام بالای صفحه من عکس ستاره اومد جکارش کنم

  7. سعید می‌گوید

    سلام گوشی من اکسپریاCهستش میخوام بدونم چطوری باید آپدیتش کنم تاچه اندرویدی ارتقا پیدا میکنه؟

  8. فرشته می‌گوید

    سلام گوشی من سونی اکسپریا زد مدام پیغام میده که سیستم اپدیت بشه چه کار کنم که این پیغام دیگه نیاد آیا گوشی من مشکل خاصی داره در ضمن روی گوشی من منوی فارسی نصب شده اگر مرتب اپدیت کنم منوی فارسیم پاک میشه
    ممنون میشم راهنماییم کنید

  9. پریسا می‌گوید

    سلام گوشیم اکسپریا میرو هستش,چکارکنم اپدیت بشه?

  10. الناز می‌گوید

    سلام دوستان من یه گوشری اکسپریا سولا دارم مدام هنگ میکنه و سرعتشم خیلی پایینه واقعا دیگه داره کفرمو بالا میاره آیا راهی برای رفع این مشکل هست یا کلا این گوشیا همینطورین؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      گوشی قدیمی هست و سخت‌افزارش همینه و چاره‌ای ندارید جز تحمل

    2. Amir می‌گوید

      برید ویندوز فون بخرید هیچ وقت کندی نداره

  11. Saeid می‌گوید

    من گوشی سونی اکسپریا تی دارم دلمو خون کرده هنگ میکنه بعد خاموش روشن میشه.تف تو سونی دیگه غلط کنم سونی بخرم

  12. مریم می‌گوید

    سلام گوشی من سونی اکسپریا زد مدام هنگ میکنم روزی چند بار حتی در حین صحبت من هرچی دکمه آن فشار میدم روشن نمیشه مجبور میشم دکمه آن آن ودیعه زیاد کردن صدا رو فشار بدم میخاستم بتونم گوشی مشکل داره؟