‫خوشحال باشید! دیگر کنترل از راه دور تلویزیون را گم نخواهید کرد!‬

گروهی از طراحان و محققان، برچسب‌هایی با قابلیت ارسال و دریافت امواج بلوتوث ساخته‌اند که با استفاده از آنها می‌توان اشیایی که احتمال گم شدن آنها وجود‌ دارد را به راحتی ردیابی کرد.

2

فارنت: این مطلب یا خبر را باید یک خبر خوب برای کسانی دانست که همیشه کنترل از راه دور تلویزیون خانه‌اشان را گم می‌کنند! گروهی از طراحان و محققان، استیکر‌هایی (برچسب یا قطعات الصاق شونده) با قابلیت ارسال و دریافت امواج بلوتوث ساخته‌اند که با استفاده از آنها می‌توان اشیایی که احتمال گم شدن آنها وجود‌ دارد را ردیابی کرد.

استیکر‌های مورد نظر با نام StickNFind به‌ اندازه یک سکه کوچک هستند و با استفاده از برنامه‌ای که برروی گوشی‌های هوشمند نصب می‌شود می‌توان از امکانات آنها بهره برد. این استیکر‌ها تا 100 فوت (حدودا 30 متر) برد دارند و باتری آنها نیز ظرفیت استفاده تا یک‌سال را دارد.

استفاده از این دستگاه بسیار آسان است. تنها کافیست یکی از همین افزودنی‌ها را به اشیایی که فکر می‌کنید به‌زودی گوشه گوشه خانه یا محیط کارتان را به دنبال آنها خواهید گشت وصل کنید تا با استفاده از برنامه مخصوص این استیکرها بتوانید جای دقیق آنها را ‌روی صفحه نمایش گوشی تلفن همراه خود ببینید.

بدین ترتیب شما می‌توانید متوجه شوید که چقدر از آنها فاصله دارید و علاوه بر این اگر هنگامی که دستگاهی که یکی از این استیکرها به آن متصل است را گم کردید، کافیست این شی را در گوشی‌همراه خود انتخاب ‌کنید و چراغ استیکر مورد نظر روشن شده و صدای مخصوصی از آن پخش می‌شود.

سازندگان این دستگاه می‌گویند این استیکرها برای پیدا‌کردن چمدانتان در فرودگاه هم کارایی دارند. با استفاده از قابلیت Find It در برنامه نصب شده بر روی گوشیتان، مشخص می‌کنید که چه شی‌ای را می‌خواهید ردیابی کنید و به‌عنوان مثال وقتی چمدان شما در رنج ذکر شده قرار بگیرد هشداری دریافت خواهید‌کرد بدین ترتیب به جای جستجو در بین چمدان‌ها می‌توانید منتظر باشید تا گوشی‌همراهتان شما را باخبر کند.

سازندگان در حال جمع‌آوری سرمایه‌ برای تولید انبوه این محصول هستند که پیش‌بینی می‌شود تا ماه مارس 2013 به بازار عرضه شود. خوشبختانه در‌حال حاضر 162 هزار دلار برای این محصول کمک جمع‌آوری شده که بیشتر از سقف درنظر گرفته‌شده 70 هزار دلاری برای این محصول است اگر چه همچنان تقریبا 38 روز دیگر برای جذب سرمایه‌گذاری‌ها باقی مانده‌است.

Source: Mashable

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. مسعود می‌گوید

    یعنی میشه رو جورابمون هم نصب کرد؟

  2. LGNO1 می‌گوید

    سلام
    یه پیشنهاد دیگه هم دارم
    از اوجایی که همه شاید کنترل رو گم کنن اما گوشی همراهشون رو عمرا !!! پس میتونن از نرم افزارهای کنترل از راه دور تلویزیون استفاده کنن
    ال جی نرم افزاری در رابطه با تلویزیونهاش داره که رو گوشی اندروید یا اپلتون میریزید و از طریق بلوتوث یا وای فای میتونید به تلویزیون یا سینما خانگیتون وصل شید و کاملا اونها رو از راه دور دور کنترل کنید
    اسم نرم افزار lg remote برای دستگاه پلیر و سینما خانگی و lg tv remote برای تلویزیونها میباشد

    نکته جالب اینه که شما حتی به کمک این برنامه میتونید از راه دور اپلیکیشنهاتون رو هم اجرا کنید
    حتی دارای قسمتی هست که کار کنترل جادویی تلویزیونهای ال جی رو براتون میکنه