چگونه با‌ یک گوشی روت‌شده دستگاه‌های اندرویدی دیگر را روت کنید؟

یکی از اعضای انجمن XDA روشی مفید ابداع کرده که نیازی به کامپیوتر ندارد. Root Transmission نام برنامه‌ای است که به شما توانایی روت کردن دستگاه‌های آندرویدی دیگر را با استفاده از گوشی خودتان می‌دهد.

2

روش‌های زیادی برای روت کردن گوشی‌های اندرویدی وجود دارد. بعضی شخصا و با استفاده از ADB یا Terminal این کار‌را انجام می‌دهند. بعضی از برنامه‌هایی مانند one-click و زیرشاخه‌هایش استفاده می‌کنند و بعضی از اسکریپت‌هایی که به این منظور تهیه شده‌اند. مسئله اینجاست که همه این روش‌ها به کامپیوتر نیاز دارند.

یکی از اعضای انجمن XDA (با نام کاربری wchill) روشی مفید ابداع کرده که نیازی به کامپیوتر ندارد. Root Transmission نام برنامه‌ای است که به شما توانایی روت کردن دستگاه‌های اندرویدی دیگر را با استفاده از گوشی روت‌شده خودتان می‌دهد.

این برنامه به دستگاهی با سیستم‌عامل آندروید که روت شده به عنوان میزبان نیاز دارد که البته این دستگاه باید از قابلیت USB OTG هم پشتیبانی کند. یک کابل USB OTG و اسکریپت ارائه شده هم مورد نیازند.

گوشی روت‌شده

اجرای روند روت کردن با یک گوشی روت‌شده دیگر به سادگی کلیک کردن بر روی گزینه “روت” است. در زمان اجرای روند روت شدن دستگاه، درپنجره‌ای که باز می‌شود می‌توانید کل روند روت شدن را تحت نظر داشته‌باشید.

البته بنا  به گفته مبدع این روش، ممکن است گاهی پیغام  force close هم نمایش داده‌شود. اما مشکل خاصی برای دستگاه به وجود نمی‌آید. همه دستگاه‌ها هم از این روش پشتیبانی نمی‌کنند. اگر روش دیگری برای دستگاه شما وجود دارد که با استفاده از ADB دستگاهتان را روت کنید پس این روش هم روی آن کار می‌کند،

دستگاه‌هایی هم که برای روت شدن به  Odin نیاز دارند نمی‌توانند از این روش استفاده کنند. برنامه‌های بعدی این سازنده ، ایجاد روش‌هایی برای دانلود اسکریپت‌های روت از داخل برنامه و رابط کاربری گرافیکی‌‌تر و بهبودیافته‌تر و ایجاد help در برنامه است.

اگر دوست دارید این برنامه را امتحان کنید به اینجا بروید. اما مطابق معمول توصیه می‌کنیم رعایت احتیاط را بکنید و تا از روش‌ها و اصول روت کردن آشنایی نداشتید سعی نکنید این روش را روی گوشی فرد دیگری آزمایش کنید چون طبیعتا مسئولیت انجام این کار پای خودتان است.

 Source: XDA-Developers

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. نادری می‌گوید

    یکساله دارم سعی میکنم با کامپیوتر و انواع برنامه گوشی htc wildfire s خودمو روت کنم اما نمیشه که نمیشه.احتمالا اخرش باید برم بدم علاء الدین با باکس روتش کنن.

  2. Ammin می‌گوید

    عالیه روت کردن یکی از مشکلاتیه که خیلی از کاربران اندروید باهاش درگیرن و هر چه روش های متنوع تر و بیشتری بوجود بیاد بازم کمه دم برنامه نویسش گرم