ادامه سهم یکنواخت iOS و اندروید از بازار ترافیک اینترنت

اپل تا پایان 27 نوامبر 67 درصد کل ترافیک شبکه را به خود اختصاص داد و این آمار 2 درصد بیشتر از آماری است که این شرکت در پایان ماه می به خود اختصاص داده بود. در حالیکه آندروید شرکت گوگل 33 درصد را به خود اختصاص داد که این 2 درصد کمتر از آمار قبلی این شرکت است.

0

فارنت: اگر از لحاظ میزان ترافیک شبکه، ­مقایسه­ای بین اپل و گوگل انجام ­دهیم خواهیم­دید که این دو کمپانی تقریبا در همان جایگاه شش‌ماه قبلشان هستند.

کمپانی Chitika که در زمینه تحلیل داده­ها و تبلیغات، فعال است گزارشی از مطالعه شش‌ماهه از ترافیک شبکه اینترنت کاربران در کانادا و ایالات متحده آمریکا منتشر­کرد. یافته اصلی این تحقیق این است که هر دو سیستم عامل موبایل علی­رغم تولید محصولات مختلف تقریبا در همان نقطه شروع کار خود قرار دارند.

اپل تا پایان 27 نوامبر 67 درصد کل ترافیک شبکه را به خود اختصاص داد و این آمار 2 درصد بیشتر از آماری است که این شرکت در پایان ماه می به خود اختصاص داده بود. در حالیکه آندروید شرکت گوگل 33 درصد را به خود اختصاص داد که این 2 درصد کمتر از آمار قبلی این شرکت است. این شرکت در گزارش خود اورده است که حدس می­زند دلیل اصلی این افزایش سهم شرکت اپل عرضه دو تبلت (تبلت نسل سوم و نسل چهارم) از طرف اپل است.

یک برداشت دیگر از این گزارش این است که کاربران موقع به روز رسانی دستگاهشان معمولا سیستم­عامل دیگری را انتخاب نمی­کنند و از همان سیستم­عامل قبلی استفاده می­کنند. Chitika در پستی به نتایج تحقیقاتش پرداخته و می­گوید: شاید این درست باشد که سازندگان دستگاه‌های اندرویدی رقابت بیشتری برای پیداکردن مشتری دارند در همین­حال اپل هم در زمینه کم شدن تعداد کاربرانش کمی احساس خطر کرده­ است.

این گزارش در ادامه­ اخبار منتشر شده در زمینه تغییر آینده سهم بازار بین دو غول تکنولوژی انتشار یافته است. گزارشاتی که آخرین موارد آنها از ComScore منتشر شد که در آن آمده بود: اپل به برتری­هایی در سهم بازار تلفن­های همراه در آمریکا نسبت به رقبایش دست یافته ­است و برای اولین بار بالاتر از ال‌جی قرار­ گرفته­ است.

البته گزارشی از مرکز تحقیقاتی ABI هم منتشر شد که بیان می­کند اپل در زمینه بازار تبلت­ها با مشکل مواجه است. این شرکت می­گوید سهم شرکت اپل از بازار تبلت در 4 ماه گذشته 14 درصد کاهش یافته­است، که این میزان کمترین مقدار از زمان عرضه iPad در سال 2010 است.

Source: Cnet

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.