شارژر بی‌سیم اپل هر دستگاهی را تا فاصله یک متری شارژ خواهد کرد!

با این شارژر بی‌سیم هر وسیله الکتریکی دارای باتری­های قابل شارژ مانند گوشی‌های همراه، اسباب بازی­ها، گوشی­های بی­سیم، ریموت کنترل‌ها که تا فاصله تقریبا یک متری از منبع قرار دارند با استفاده از این روش می­تواند مجددا شارژ شود و می توان گفت از زمان معرفی سیستم شارژ بی­سیم Touchstone توسط پالم در سال 2009 تا کنون چنین خبر مهمی در این زمینه منتشر نشده­ بود.

0

فارنت: شرکت اپل برای ثبت حق امتیاز اختراعی درخواست داده­ است که “به‌کارگیری برق به صورت بی­سیم در محیطی مرتبط با کامپیوتر” نام­ دارد اما بر خلاف نام جامع و البته تجملی برای یک اختراع، این اختراع واقعا از فناوری جالبی استفاده می‌کند.

در این فناوری برای سیستم شارژ بی­سیم که از تشدید  مغناطیسی در  میدان نزدیک استفاده می­کند. تشدید مغناطیسی در میدان نزدیک با نام مخفف NFMR میدانی ایجاد می­کند که هر وسیله الکتریکی دارای مدارهای تشدید که تا فاصله تقریبا یک متری از منبع قرار دارد را شارژ می­کند.

گوشی­های همراه، اسباب بازی­ها، گوشی­های بی­سیم، ریموت کنترل‌ها و هرچیزی که از باتری­های قابل شارژ استفاده می­کند با استفاده از این روش می­تواند مجددا شارژ شود. مطمئنا این مسئله بهبودی در تکنولوژی شارژ بی­سیم کنونی است، سیستم کنونی نیازمند این است که دستگاه خود را بر روی صفحه­ای قرار دهید تا شارژ شود و می توان گفت از زمان معرفی سیستم شارژ بی­سیم Touchstone توسط پالم در سال 2009 تا کنون چنین خبر مهمی در این زمینه منتشر نشده­ بود.

اما مانعی هم در این زمینه وجود دارد، راه­اندازی سیستم مغناطیسی می­تواند باعث ایجاد تداخلاتی هم شود. کارت­های اعتباری و قسمت مغناطیسی آنها که اطلاعات مهمی در خود دارند بزرگترین مانع این فناوری به حساب می‌ایند که ممکن است پاک شوند یا حتی اتفاقی برای هارد درایوها بیفتد.

اما در عین حال ما مطمئن هستیم اپل پاسخ همه این سوالات را قبل از ارائه این سیستم دارد. البته با در نظرگرفتن لشکر وکلای اپل که در موضوع سهام شرکت وابسته به Cupertino از آن دفاع کردند این می­تواند هشداری برای سایر رقبا باشد که روی فناوری‌های مشابه کار می­کنند تا آهسته‌تر گام بردارند یا به سرنوشت سامسونگ در پرونده‌های حقوقی دچار شوند!

Source: PhoneArena

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.