ال‌جی می‌خواهد توانایی خود در زمینه طراحی تراشه را به رخ سامسونگ بکشد

در حال حاضر تقریبا 900 نفر برروی طراحی تراشه‌ها برای گوشی‌های هوشمند و تلویزیون‌ها در شرکت ال‌جی کار می‌کنند تا از اولین تراشه این شرکت یعنی H13 در CES 2013 پرده برداری شود.

0

اگر به آوریل سال 2011 بازگردیم بیاد خواهیم آورد که ال‌جی در کنفرانس خبری خود اعلام کرد که آنها مجوز تولید پردازنده CPU ARM Cortex و پردازنده گرافیکی GPU ARM Mali-T604 را به‌دست آورده‌اند. اگر شما با پردازشگرها آشنایی داشته باشید احتمالا درباره Exynos 5250 که در سامسونگ نکسوس 10 به کار گرفته شده است خوانده‌اید.

حالا به ال‌جی باز می‌گردیم!

بنابر مقاله منتشر شده در کره تایمز، ال‌جی قصد دارد توانایی‌هایش در زمینه طراحی تراشه‌ها را به رخ بکشد و در حال حاضر تقریبا 900 نفر بر روی طراحی تراشه‌ها برای گوشی‌های هوشمند و تلویزیون‌ها در شرکت ال‌جی کار می‌کنند تا از اولین تراشه این شرکت یعنی H13 در CES 2013 پرده‌برداری شود.

H در H13 حرف اختصاری برای سرگرمی خانگی است و 13 نمایانگر سال تولید است. البته ال‌جی قصد ندارد چیپ‌ها را خودش بسازد. این کار را به TSMC واگذار کرده‌اند که در حال حاضر 28 تراشه نانومتری برای مشتری‌های مختلف می‌سازد که معروف‌ترین مشتری آنها Qualcomm است.

اما آیا این ایده خوب است یا بد؟

مطمئنا ال‌جی قصد دارد نقش فعالی در این زمینه داشته باشد. این شرکت صفحه نمایش، باتری، سنسورهای دوربین مورد نیازش را خودش تولید می‌کند و این سوال همواره وجود داشته که چرا تراشه‌های مورد نیاز را خودش تولید نکند؟

مساله این است که هر شرکتی می¬تواند در زمینه تراشه‌ها فعالیت کند. سامسونگ بزرگترین رقیب ال‌جی نه تنها تراشه‌هایش را خودش طراحی می‌کند بلکه آنها را خودش هم می‌سازد و خب با در نظر گرفتن تعداد تلفن هوشمند و تلویزیونی که ال‌جی می‌سازد این مسئله کاملا قابل قبول جلوه می‌کند.

دوست نداریم این مسئله را بگوییم ولی H13 چیزی جز Exynos 5250 نیست تنها تفاوت این دو در آن است که H13 با تکنولوژی 28 نانومتری TSMS ساخته می‌شود در حالی که Exynos 5250 با تکنولوژی 32 نانومتری سامسونگ ساخته می‌شود.

پاسخ سامسونگ چه خواهد بود؟

شایعات می‌گوید اولین تراشه چهار هسته‌ای ARM Exynos این شرکت با تکنولوژی 28 نانومتری ساخته خواهد شد و در نسخه جدید کهکشانی گلکسی اس به کار خواهد رفت. گفته می‌شود این گوشی در نیمه اول 2013 عرضه خواهد شد.

Source: androidauthority

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.