این همه تغییر در ماشین حساب‌های مهندسی را باور نخواهید کرد!

27 سال پیش شرکت کاسیو اولین ماشین حساب گراف یا همان که ما در ایران آن را با نام ماشین حساب مهندسی می‌شناسیم عرضه کرد و از آن زمان این شرکت توانسته به تنهایی این محصول پیچیده خود را در بازار به عنوان محصول پیشرو حفظ کند.

6

مهر ماه دو سال پیش خبر دادیم که این شرکت قصد دارد ماشین حساب مهندسی خود را با شکل و شمایل جدید به بازار عرضه کند. از آن زمان دو سال گذشته است و حالا آخرین مدل حرفه‌ای‌ترین ماشین حساب دنیا با شکل و شمایلی متفاوت از آنچه که پیش‌بینی می‌شد به بازار عرضه خواهد شد.

ماشین حساب مهندسی جدید کاسیو (fx-CP400) 30 مگابایت حافظه داخلی دارد و با صفحه نمایش 4.8 اینچی لمسی و با وضوح 320 در 528 که می‌توان در هر دو حالت افقی و عمودی صفحه نمایش استفاده کرد، نوآوری بسیار زیادی در برابر ماشین حساب سال 1985 این شرکت یعنی (fx-7000G) با صفحه نمایش 94 در 64 پیکسل است.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

6 نظر برای این مطلب
  1. put می‌گوید

    من 2 هفته اس که ماشین حساب تگزاس اینسترومنت cx-cas رو خریدم و فوق العاده اس
    تمام کارهای محاسباتی از حل عددی معادلات و معادلات دیفرانسیل و دستگاه معادلات خطی چند معادله و چند مجهول و انتگرالگیری رو که انحام میده به کنار رسم نمودار معادلات و نامعادلات رو هم انحام میده به اضافه اینکه قابلیت برنامه نوبسی هم داره

    1. علی ارغوان می‌گوید

      اگر هکش کنین قابلیت نمایش عکس و بازی های NES رو هم خواهید داشت ;-)

  2. ابولفضل می‌گوید

    ماشین حساب کلاس پد 330 ته همه ماشین حساب ها رو در آورده
    تگزاس کیلویی چند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  3. علیرضا سمنانی می‌گوید

    کاسیو ماشین حساب های بسیار خوبی تولید میکنه.
    ولی هیچ وقت در حد ماشین حساب های تگزاس اینسترومنت نبوده و نخواهد بود.
    اونهایی که با این سری ماشین ها کار کردند کاملا این موضوع رو تائید میکنند.

  4. mahdi می‌گوید

    yadesh bekhair man 3600 dashtam 5000 toman ba vame daneshgah kharidam tamam 9 term mohandesiro bahash Hal kardam hanoozam bade 20 Sal daramesh

  5. بهراد ایزدی می‌گوید

    من که ti-89 تکزاس رو ترجیح میدم!