پلیس استرالیا: استفاده از نقشه اپل جان انسان‌ها را به خطر می‌اندازد!

بنابر اعلام پلیس استرالیا اخیرا تعدادی خودرو که با استفاده از نقشه اپل در منطقه‌ای دورافتاده از این کشور در حال گذر بوده‌اند در این منطقه گیر افتاده و تا مرز از دست دادن جان خود پیش رفته‌اند!

0

فارنت: تصور‌کنید در مکانی دورافتاده در استرالیا گمشده‌اید؛ ناحیه‌ای به مساحت 3000 مایل‌مربع با انواع تهدیدها‌ از مارهای سمی، منابع آبی کم، دمای تا 115 درجه فارنهایت گرفته تا آنتن دهی ‌ضعیف گوشی‌های همراه.

باتوجه به نقصی که در نقشه‌های شرکت اپل وجود دارد این ناحیه به نام Mildura نامگذاری شده است درحالی‌که در دنیای واقعی پارک‌ملی غروب نام دارد. این یک پارک معمولی با زمین بازی نیست. اینجا ناحیه‌ای خطرناک در قسمتی دورافتاده در استرالیا است که 43 مایل از محلی که Mildura واقع شده فاصله دارد. پلیس هشداری در مورد استفاده از برنامه نقشه اپل در سیستم‌عامل iOS6 منتشر کرده است و در ان اعلام کرده که خودروسوارانی که مسیر ارائه ‌شده توسط نقشه برای رسیدن به Miludra را طی می کردند بدون غذا، آب و پوشش شبکه 24 ساعت سرگردان شدند و درمنطقه‌ای کاملا خطرناک گم شده‌اند.

بنابر اعلام پلیس این منطقه شش خودرو با پلیس تماس گرفته و درخواست کمک کرده و اعلام کردند که درپی استفاده از برنامه نقشه اپل گم شده‌اند، یکی از مردان این گروه 24ساعت را پیاده طی کرده بود تا بتواند به مکانی برسد که بتواند از گوشی همراهش استفاده کند و با پلیس تماس بگیرد.

پلیس این منطقه همچنین اعلام کرده که این شخص شانس آورده که هوا زیاد گرم نبوده وگرنه هیچوقت نمی‌توانست دوام بیاورد و بتواند با ما تماس بگیرد.

در همین حال و با توجه به نزدیک شدن به شروع فصل تابستان در استرالیا، پلیس این کشور با اعلام اینکه ایمیلی را به شرکت اپل ارسال کرده تا به آنها در مورد این نقص هشدار ‌دهد تاکید کرده است که تجسم کنید به‌همراه کل‌خانواده و بچه‌های کوچک در دمای 112 درجه فارنهایت در چنین شرایطی باشید، هیچ آبی همراه خود نیاورده‌اید زیرا فکر می‌کردید که به شهری دیگر خواهید ‌رفت و یک نوشیدنی با یک کیک‌خوشمزه می‌خورید، اما حالا در منطقه‌ای دورافتاده گیر کرده‌اید و خودروی شما هم جلوتر نمی‌رود و شخصی باید گروه را ترک کند تا به جایی با پوشش شبکه برای برقراری تماس با گوشی همراه برسد. این افراد به تکنولوژی اعتماد کردند.این درست است که همه این سیستم‌ها ممکن است عیب‌هایی داشته باشند اما این‌بار این مشکل می‌توانست به از دست‌دادن زندگی افراد منجر شود.

تا روز یکشنبه که هنوز این نقص برطرف نشده بود و نکته جالب اینجاست که اکثر این رانندگان توریست نبوده و از ساکنین بومی این منطقه بوده‌اند که یا قصد عزیمت به Mildura را داشته و یا عازم سیدنی از طریق گذر از این مکان بوده‌اند.

تیم کوک مدیر‌عامل اپل به‌خاطر مشکلات بوجود‌آمده به واسطه استفاده از نقشه اپل عذرخواهی کرده و به کاربران سیستم عامل iOS پیشنهاد کرده تا بر‌طرف کردن این‌مشکل از ‌طرف اپل، از سرویس‌های جایگزین استفاده‌کنند. این شرکت در عین حال به استخدام کارشناسان پیشین بخش نقشه شرکت گوگل پرداخته و تعدادی از مدیران مسئول برنامه نقشه شرکتش را نیز اخراج کرده ‌است.

Source: PhoneArena

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.