آیا بالاخره شاهد عرضه دیسک‌های یک ترابایتی در سال 2015 خواهیم بود؟

البته این اولین باری نیست که ما در مورد یک دیسک نوری با حجم افسانه‌ای یک ترابایتی می‌شنویم. پیش از این TDK در سال 2010 از عزم خود برای تحقق این رویا خبر داده بود اما اکنون تقریبا سه سال گذشته و هنوز خبری نیست!

0

فارنت: در مقایسه با حجم ناچیز 700 مگابایتی CD-ROM و 5 گیگابایتی دی.وی.دی، حجم 25 گیگابایتی بلو-ری بسی بزرگ جلوه می‌کند اما همین حجم 25 گیگابایتی بلو-ری هم در برابر یک حجم یگ ترابایتی خیلی کوچک است و این دقیقا همان رویائیست که قرار است فوجی‌فیلم در سال 2015 به آن تحقق ببخشد: دیسک نوری یک ترابایتی!

البته این اولین باری نیست که ما در مورد یک دیسک نوری با حجم افسانه‌ای یک ترابایتی می‌شنویم. پیش از این TDK در سال 2010 از عزم خود برای تحقق این رویا خبر داده بود اما اکنون تقریبا سه سال گذشته و هنوز خبری نیست! از سوی دیگر فوجی‌فیلم پیش‌بینی کرده که در مدت دو سال می‌تواند چنین محصولی را روانه بازار کند و حتی صحبت از اندازه‌های بزرگتر مانند 15 ترابایت هم کرده است.

این دیسک‌های غول‌آسا از فناوری خاص جذب دو فوتون و سایر پیشرفت‌های صورت گرفته در این زمینه  بهره خواهند برد که امکان تولید دیسک‌هایی با لایه‌های 25 گیگابایتی و قرار گرفتن 20 عدد از این لایه‌ها در هر طرف دیسک را می‌دهند. فوجی‌فیلم همچنین پیش‌بینی کرده که این دیسک‌ها ارزان‌تر از دیسک‌های بلو-ری فعلی خواهند بود.

بدیهی است که پروسه مورد نظر فوجی‌فیلم حداقل تا دو سال دیگر به طول خواهد انجامید و ما فعلا همچنان انتظار دیسک‌های یک ترابایتی شرکت TDK  را می‌کشیم که سه سال پیش وعده آن‌ها را داده بود و در این خصوص هیچ‌کس دیرباوری ما را سرزنش نخواهد کرد. سه سال پیش صحبت از دیسک‌های یک ترابایتی شیرین‌تر بود و معلوم نیست که تا زمان عرضه این دیسک‌های سخت فلش‌مموری‌های جذاب و بااستعداد در افزایش فضا جای آنها را در بازار تنگ نکرده باشند.

Source: PhysOrg

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.