مقایسه «HTC Droid DNA» باسایر رقبا؛ کدامیک صفحه نمایش بهتری دارند؟

در این مطلب ما صفحه نمایش دروید دی.ان.ای را با آیفون 5 اپل، نکسوس 4 ال‌جی، اچ.تی.سی وان‌ایکس، «گلکسی اس 3» و «گلکسی نوت 2» سامسونگ و لومیا 920 نوکیا مقایسه کردیم.

2

فارنت: فبلت فول اچ.دی شرکت اچ.تی.سی با نام تجاری دروید دی.ان.ای (Droid DNA) به تازگی عرضه شده که دارای صفحه نمایش فوق‌العاده دوست‌داشتنی و زیبائیست اما این صفحه نمایش در کنار دیگر اسمارت فون‌ها چگونه است و چه حرفی برای گفتن دارد؟


در این مطلب ما صفحه نمایش دروید دی.ان.ای را با آیفون 5 اپل، نکسوس 4 ال‌جی، اچ.تی.سی وان‌ایکس، «گلکسی اس 3» و «گلکسی نوت 2» سامسونگ و لومیا 920 نوکیا مقایسه کردیم.
روشنایی و نور صفحه نمایش:
تمامی اسمارت فون‌ها در میزان روشنایی صد در صد قرار گرفته‌اند. در عکس مشاهده می‌کنید که DNA خیلی روشنایی ندارد و آیفون 5 روشنایی بیشتری را نسبت به همه اسمارت فون‌ها دارد. همچنین وان ایکس نیز از نظر روشنایی در رده دوم قرار دارد. لومیا 920 نیز صفحه نمایش فوق‌العاده روشنی را در خود جای داده است. نا اُمید شدید؟ البته لازم به ذکر است که روشنایی این اسمارت فون در روز بسیار خوب است و می‌توان در روز روشن نیز از آن به خوبی استفاده کرد.


نمایش رنگ‌ها:
اما رنگ ها چطور نمایش داده می‌شوند؟ صفحه نمایش Super LCD2 که در وان ایکس به کار رفته بود رنگ‌ها را طبیعی نشان می‌داد اما Super LCD3 به کار رفته در دی.ان.ای رنگ‌ها را کمی آبی نشان می‌دهد. در دی.ان.ای نمایش رنگ‌ها مطمئنا از وان ایکس و آیفون 5 پایین‌تر هستند اما از نکسوس 4 که رنگ‌ها را کمی سبز نمایش می‌دهد و «گلکسی اس 3» سامسونگ نیز که آن نیز آبی نشان می‌دهد بهتر است. لومیا 920 را می‌توان همرده آیفون دانست چون تصاویرش بسیار شارپ هستند. «گلکسی نوت 2» نیز به دلیل صفحه نمایش بزرگش از تراکم پیکسل کمی برخوردار است و می‌توان نوت 2 را بدترین اسمارت فون از بین اسمارت فون‌های یاد شده از این لحاظ دانست.
برخورد از نوع نزدیک:
اما اگر خیلی نزدیکتر بنگریم مشخص می‌شود که برنده میدان دی.ان.ای است. تراکم پیکسل فوق‌العاده بالای این اسمارت فون باعث شده تا هیچ پیکسلی با چشم عادی و حتی با لنز ماکرو نیز مشخص نباشد و اینجا این اسمارت فون از بقیه نمایشگرها حتی رتینا پیشی گرفته است!
و اما نتیجه نهایی:
خب نتیجه نهایی چیست؟ از تست‌های انجام شده می‌توان گفت که Super LCD3 به کار رفته در این اسمارت فون نسبت به نسل قبلی‌اش یعنی Super LCD2 در اچ.تی.سی وان ایکس خیلی تفاوت نداشته و می‌توان گفت حتی پسرفت نیز کرده اما این دلیل نمی‌شود که این اسمارت فون به اسمارت فون بدی تبدیل شود. در اصل نمایشگر این اسمارت فون فوق‌العاده است اما کاستی های آن باعث شده تا همچنان نسبت به وان ایکس و آیفون 5 ضعیف‌تر نشان دهد.
به هر حال نتیجه نهایی بررسی صفحه نمایش این اسمارت‌فون‌ها این گونه است:
رتبه اول: HTC One X
رتبه دوم: Apple iPhone 5
رتبه سوم: HTC Droid DNA
رتبه چهارم: Google Nexus 4
رتبه پنجم: Samsung Galaxy S III

Source: Gizmodo

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. علیرضا می‌گوید

    این مقایسه اشتباهه
    ما صد تا مقایسه داریم تو اینترنت
    هرکدوم میگن فلانی بهتره
    اینا دلیل نیست

  2. بهرام می‌گوید

    قابل توجه سامسونگی‌ها که فکر می‌کنند سوپر امولد بهترینه. به‌زودی صفحه نمایش‌های japan display که در محصولات سونی بکار می‌ره، مکان اول را مال خود می‌کنه.