“نوبوروت” آینده چرخ‌های ویلچر ؛ بالا رفتن از پله‌ها مثل آب خوردن!

این دستگاه که ترکیبی از آخرین نوآوری‌های این شرکت در این عرصه است قادر به بالا رفتن از پله ها به طور کامل توسط چرخ‌های جلوست و با استفاده از مدل خاص کنترل پاندول معکوس و همچنین فناوری گشتاور متحرک قادر به ثابت نگه داشتن خود در تمامی زمان‌ها و مکان‌هاست.

0

محققان و پژوهشگران آزمایشگاه کاماتا در دانشگاه توکیو در حال کار بر روی یک ویلچر  و یا بهتر بگوئیم وسیله نقلیه جدید رباتیک هستند که می‌تواند از پله‌ها بالا رود. این وسیله نقلیه رباتیک که NOBOROT نام گرفته است دارای یک سنسور مجاورت بسیار حساس است که زمانی که این دستگاه وارد وضعیت جدیدی می‌شود به صورت خودکار خود را با وضعیت جدید تطبیق می‌دهد.

شرکت JTEKT که یک شرکت ژاپنی متعلق به تویوتا است و در حقیقت مجری این طرح نیز بوده است نمونه آزمایشی NOBOROT را در بیست و ششمین نمایشگاه ماشین آلات ژاپن به نمایش گذاشته است.

این ویلچر که ترکیبی از آخرین نوآوری‌های این شرکت در این عرصه است قادر به بالا رفتن از پله ها به طور کامل توسط چرخ‌های جلوست و با استفاده از مدل خاص کنترل پاندول معکوس و همچنین فناوری گشتاور متحرک قادر به ثابت نگه داشتن خود در تمامی زمان‌ها و مکان‌هاست.

به هر حال این فناوری در کشور ژاپن که دارای بالاترین درصد از شهروندان مسن است بسیار کاربردی خواهد بود و شرکت مذکور امیدوار است تا این فناوری راه خود را به بازار ویلچر  و صندلی‌های چرخ‌دار الکتریکی در سال 2017 باز کند و در عین حال با برخورداری از توانایی بالقوه برای کاربردهای صنعتی و همچنی ماموریتهای نجات نیز مفید خواهد بود.

Source: GizMag

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.