با دیکشنری توکان یک دیکشنری کامل اندروید همواره همراه شماست!

یک امکان اضافه برنامه، امکان یادگیری زبان و لغات انگلیسی با امکان نمایش لغات تصادفی است. برای استفاده از این امکان کافیست دکمه «لغت‌های جدید بیاموزید» را لمس کنید تا یک لغت بر حسب تصادف بر روی صفحه نمایش ظاهر شود و بعد از آن کافیست برای ادامه کار دوباره دکمه پائین صفحه نمایش با عنوان «نمایش یک لغت دیگر» را لمس کنید.

6

مطمئنا اگر اندرویدی هستید تابحال با برنامه‌های موسوم به دیکشنری زیادی آشنا شده‌ و از آنها استفاده کرده‌اید که هر کدام از معایب و محاسن کم و زیادی در کنار هم برخوردار بوده‌اند. امروز قصد داریم دیکشنری توکان را به شما معرفی کرده و آن را در کنار هم بررسی کنیم.

برنامه اندروید امروز برنامه اندروید دیکشنری توکان است. با باز کردن برنامه و بلافاصله پس از خودنمایی کمتر از دوثانیه‌ای لوگوی اصلی برنامه، صفحه اصلی و شاید بهتر باشد بگوئیم یکی از تنها دو صفحه برنماه در برابر شما ظاهر می‌شود و با ظاهر شدن و بالا آمدن صفحه کلید لمسی گوشی در پائین صفحه نمایش در واقع برنامه امادگی خود برای انجام وظیفه خود یعنی ترجمه را اعلام می‌کند.

دیکشنری توکان

با تایپ کردن عبارت مورد نظر پیشنهادات موجود از سوی برنامه در پائین کادر تایپ ظاهر می‌شود که می‌توانید حتی عبارت ناتمام خود را نیز از میان آنها بیابید. بلافاصله پس از لمس عبارت مورد نظرتان معنای کلمه در برابر شما ظاهر می‌شود.

یکی از مزیت‌های این برنامه این است که نیازی به تغییر حالت ترجمه برنامه از فارسی به انگلیسی و یا از انگلیسی به فارسی ندارید و بلافاصله با تغییر زبان صفحه کلید، حالت ترجمه نیز به صورت خودکار تغییر پیدا می‌کند. برنامه همان‌طور که انتظار می‌رود نیازی به اتصال اینترنت ندارد و بلافاصله پس از درخواست شما معنای عبارت و کلمه مورد نظر را از میان 82 هزار لغت موجود در پایگاه داده خود جستجو کرده و نمایان می‌کند.

امکان یادگیری زبان و لغات انگلیسی در دیکشنری توکان

یک امکان اضافه برنامه، امکان یادگیری زبان و لغات انگلیسی با امکان نمایش لغات تصادفی است. برای استفاده از این امکان کافیست دکمه «لغت‌های جدید بیاموزید» را لمس کنید تا یک لغت بر حسب تصادف بر روی صفحه نمایش ظاهر شود و بعد از آن کافیست برای ادامه کار دوباره دکمه پائین صفحه نمایش با عنوان «نمایش یک لغت دیگر» را لمس کنید.

با زدن دکمه منو تقریبا چیز اضافه‌ای گیز شما نخواهد آمد. برنامه آنقدر ساده است که نیازی به راهنما نداشته باشد و در قسمت درباره نیز توضیحاتی در خصوص برنامه و نسخه آن و نام برنامه‌نویس آن به چشم می‌خورد و البته تبلیغ رسانه تبلیغاتی توکان در کنار بازخودر برنامه به چشم می‌خورد. در قسمت بازخورد ظاهرا سازنده برنامه مانند ما از کامل و بی‌عیب و نقص بودن برنامه اطمینان را داشته و به جای قرار دادن فرم تماس با ما به قرار دادن مشخصات تماس قناعت کرده است.

برای خروج از برنامه کافیست یک و یا دوبار دکمه بازگشت را لمس کنید تا به صورت خودکار از برنامه خارج شوید که به نظر شاید اگر دکمه تائید خروج قرار داده می‌شد استانداردتر بود اما خب با توجه به دسترسی دوباره سریع به برنامه این موضوع چندان هم مشکل‌ساز نیست. برنامه در هر دو حالت افقی و عمودی صفحه نمایش کارکرد خوبی دارد. برنامه در گوشی‌های رایج با اندروید 2.3 کارکرد دارد و اگر گوشی شما از صفحه کلید استاندارد فارسی اندروید پشتیبانی نمی‌کند بنابر توصیه سازنده برنامه می‌توانید از صفحه کلیدهای مجازی نظیر “MultiLing keyboard” استفاده کنید.

خوب:

– عدم نیاز به اینترنت

– سادگی و عملکرد سریع برنامه

– عدم نیاز به تغییر حالت ترجمه و انجام خودکار آن با تغییر حالت صفحه کلید

بد:

– نداشتن دکمه تائید خروج ( قابل اغماض)

این برنامه در کافه بازار عرضه شده است و می‌توانید با مراجعه به لینک پائین آن را خریداری کنید. این برنامه رایگان نیست اما خبر خوب اینکه این برنامه اکنون با تخفیف 50 درصدی و به قیمت 475 تومان عرضه شده است و در روزهای بدون تخفیف شاهد قیمت 950 تومانی آن بوده‌ایم. در همین حال اگر بخواهید می‌توانید نسخه آزمایشی و محدود آن را برای تجربه این برنامه پیش از خرید آن دریافت کنید. برای دریافت و خرید نسخه کامل این برنامه می‌توانید کد QR زیر را فراخوان کرده و یا از لینک زیر به صفحه دانلود و یا خرید آن مراجعه کنید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

6 نظر برای این مطلب
  1. alireza9 می‌گوید

    به نظر من سایت خوبیه

  2. پاکت می‌گوید

    ایکاش لینکی هم برای دسترسی به برنامه های پیشنهادی تان در هفته های گذشته داشتید یا چیزی شبیه به لینک مطالب مرتبط که میشد از طریق اون سری به سایر اپلیکیشن های پیشنهادی زد.

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام. بله پیشنهاد شما درسته.
      البته الان مطالب مرتبط در زیر مطلب موجود هست و
      آرشیو لینک برنامه‌های هفته آیفون و اندروید به صورت زیر در دسترس هست:
      آرشیو برنامه هفته اندروید:
      http://farnet.ir/category/Android-app/
      آرشیو برنامه هفته آیفون:
      http://farnet.ir/category/ios-app/

  3. ل. برخورداری می‌گوید

    فکر می کردم گوشی من مشکل داره که بعضی وقتا بیرون می پره از برنامه اما حالا فهمیدم که به خاطر اینه که وقتی میخوام کیبرد روی صفحه نمایش حذف بشه زیادی دکمه بک رو می زنم و به خاطر اینکه تائید خروج نداره از برنامه میاد بیرون. مرسی به خاطر راهنمائیتون

  4. محمد ميرزائی می‌گوید

    دست شما درد نکند مانند همیشه برنامه به درد بخوری بود

  5. منصور می‌گوید

    فارنت جان ما همون موقع که تخفیف نداشت خریدیم.. فکر کنم تو هم وایستاده بودی تخفیف بذارن بعد پیشنهاد بدی! تجربه شد برام وایستم شما معرفی کنی برنامه ها رو بعد بخرم :)
    در هر صورت برنامه خوبیه به عنوان کسی که استفاده کردم می گم که حتی بدون تخفیف هم ارزش داره. نمیدونم نوشتی یا نه که اینترنت هم نمی خواد!