دانشمندان تائید کردند: این فیل به زبان کره‌ای حرف می‌زند!

این موضوع یعنی حرف زدن فیل توسط محققان مورد تائید قرار گرفته است و تائید کرده‌اند که این فیل کره‌ای با نام کوشیک آموخته است که با استفاده از خرطوم و دهان خود صدای مورد نظر برای ادای لغات کره‌ای را از خود بیرون دهد.

2

هموراه دیدن حیواناتی که به زبان قابل فهم برای انسان سخن می‌گویند برای ما در حد داستان‌ها و روایت‌های کهن و نهایتا انیمیشن‌های کودکانه باقی مانده است اما ظاهرا این رویا در همین حد باقی نخواهد ماند و در سال‌های نه چندان دور با چنین حیواناتی روبرو خواهیم شد که قادر به برقراری ارتباط با انسان هستند.

حرف زدن فیل!

به تازگی در گزارش‌ها آمده است که یک فیل آسیایی به نام کوشیک قادر به یادگیری و صحبت به زبان کره‌ای شده است. این موضوع توسط محققان در مجله زیست‌شناسی کنونی (Current Biology) مورد تائید قرار گرفته است و تائید کرده‌اند که کوشیک آموخته است که با استفاده از خرطوم و دهان خود صدای مورد نظر برای ادای لغات کره‌ای را از خود بیرون دهد.

بنابر اعلام این محققان این فیل اکنون می‌تواند لغاتی همچون: سلام، بنشین، نه، دراز بکش، و خوب را به زبان کره‌ای ادا کند و این مهارت‌های یادگیری زبان در واقع دیدگاه‌های جدیدی در زمینه زیست‌شناسی و تکامل یادگیری آوازی به وجود می‌آورد. این فیل با قرار دادن خرطوم خود در گوشه دهانش قادر به ادای این اصوات است.

مطمئنا برای شما که فیلم تکلم این فیل کره‌ای را ببینید که در حال گفتن کلمه خوب به زبان کره‌ایست چیز خاصی متوجه نخواهید شد اما بنابر اعلام این محققان وقتی یک کره‌ای بدون آنکه بداند این صدا به یک فیل تعلق دارد آن را بشنود تائید می‌کند که صدای مورد نظر در حال ادای لغات زبان کره‌ایست.

شاید شما هم به این نتیجه برسید که این فیل باهوش‌ترین حیوان موجود بر روی کره‌زمین است اما محققان دانشگاه وین بر این باورند که این فیل همچنان معنای کلماتی را که ادا می‌کند نمی‌داند. شاید تا رسیدن به وقایع فیلم‌های علمی تخیلی سال‌های کمی باقی مانده باشد اما آیا برقراری ارتباط با حیوانات مشکلی از انسان را در این زمین حل می‌کند؟

Source: Dvice via redorbit

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. مهسا می‌گوید

    چرا به جای اینکه سعی کنیم به زور زبون مسخره خودمونو به حیوونا یاد بدیم سعی نمی کنیم زبون اونا رو یاد بگیریم
    حیوونا اونقدر باهوشن که برای فهمیدن ما نیاز به دونستن زبونمون ندارن

  2. منصوریان می‌گوید

    این روزها آدما زبون هم رو نمی فهمن چه برسه به این حیوون