حجم آرشیو اینترنت به 10,000,000,000,000,000 بایت رسید!

اگر شما به این فکر می‌کنید که حجم اینترنت اکنون چقدر بزرگ شده است و چه میزان اطلاعات اکنون در آن ذخیره شده است؟ پاسخ این سوال واقعا سرسام‌آور است! در حالی که هیچ چیزی را یارای مانع شدن از رشد سرسام‌آور این میزان اطلاعات اینترنت نیست و همچنان در حال افزایش است، بنابر آخرین آمار به رکوردی دوباره دست یافته است: 10 هزار ترابایت یا بهتر بگوئیم 10,000,000,000,000,000 بایت.

4

اما به راستی با این میزان اطلاعات یعنی دقیقا ده میلیون گیگابایت چه کاری می‌کنند؟ در کنار اینکه این میزان اطلاعات برای استفاده آینده آرشیو و ذخیره می‌شود پیش از این و در سال 2011 از مقداری از آن یعنی به اندازه 80ترابایت برای استفاده تحقیقاتی مورد استفاده قرار گرفته بود.

10 هزار ترابایت میزان کمی نیست و این میزان هر روز در حال افزایش است و احتمالا شرکت‌های بزرگی نظیر فیس‌بوک و گوگل در اندازه حجم ذخایر اطلاعاتی‌اشان در حال رقابت با یکدیگر هستند. نگهداری داده‌های شخصی بر روی رایانه‌های خانگی امری آسان نیست اما وقتی با نگهداری این میزان داده مقایسه می‌شود چقدر ناچیز به‌حساب می‌آید! امیدواریم از این داده‌ها در جای امنی نگهداری شود!

Source: Gizmodo via The Internet Archive

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. سجاد می‌گوید

    از علمای محترم پوزش میطلبم وسط بحثتون شیرجه میرم
    ولی میشه بگید ترابایت چه جور دستگاه پیشرفته ایست که ما از آن بی خبریم ؟
    LOL

  2. شیرعلی قصاب می‌گوید

    یکی نیست بپرسه چه جوری اندازه گرفتن؟… با متر یا شاقول؟

  3. jim می‌گوید

    خب اگه ترابایت اختراع (یا بهتره بگم کشف) نمی شد، باز 1024 گیگابایت که وجود داشت اگه یه اسم دیگه (مثلاً n/a byte سرش می ذاشتن و شما می گفتین خدا آمریکایی ها رو لعنت کنه که n/a byte رو اختراع کردن؟ حرفا می زنی ها!!!!

  4. khodayar می‌گوید

    ای خدا لعنت کنه این آمریکائی ها را که ترابایت را اختراع کردند
    همش فقط و فقط برا جاسوسی هسته ای از ملت های مظلومی مثل ما و کره شمالی