عکس دسته‌جمعی 9 گیگاپیکسلی از 84 میلیون ستاره

این کاتالوگ ستاره‌ای چیزی بیش از ده مرتبه بزرگتر از کاتالوگ‌های ستاره‌ای قبلیست که دیده شده‌اند و منجمان را در فهم بیشتر برآمدگی محدب قلب کهکشان راه شیری کمک خواهد کرد.

0

فارنت: شما در حال تماشای 84 میلیون ستاره هستید، تصویری از بزرگترین کاتالوگ ستاره‌ای تاکنون از مرکز کهکشان ما؛ کهکشان راه شیری.

منجمان مرکز نجوم سرو پارانال شیلی تصویری 9 گیگاپیکسلی از مجموعه هزاران تصاویر مادون قرمز از آسمان را در کنار یکدیگر قرار داده‌اند تا این تصویر نهایتا بدست بیاید که می‌توانید اندازه واقعی آن را اینجا ببینید.

این کاتالوگ ستاره‌ای چیزی بیش از ده مرتبه بزرگتر از کاتالوگ‌های ستاره‌ای قبلیست که دیده شده‌اند و منجمان را در فهم بیشتر برآمدگی محدب قلب کهکشان راه شیری کمک خواهد کرد.

برای دیدن تصویر در اندازه بزرگتر بر روی آن کلیک کنید

طرح رنگی هر ستاره در برابر روشنایی ان به منجمان اجازه می‌دهد تا سرشماری ستارگان را انجام دهند و ابعاد بیشتری از ساختار و محتوای مرکز کهکشان راه شیری ما بدست بیاید. این منجمان توانسته‌اند تاکنون تعداد بسیاری از ستاره‌های کم‌فروغ سرخ را با استفاده از این تصاویر کشف کنند که به نظر مکان خوبی برای جستجوی سیارات فراخورشیدی  و زندگی در سیارات دیگر است.

راستی کمی بالاتر از کاتالوگ‌های ستاره‌ای گفتیم. بگذارید این اصطلاح را برای شما تعریف کنیم. آن‌طور که در ویکی‌پدیا امده: یک کاتالوگ ستاره‌ای، فهرستی از ستارگان را در خود دارد. و به تعداد زیادی از ستاره با شمارشان در کاتالوگ‌های مختلف اشاره می‌شود. در دوران باستان فهرست‌های زیادی از ستارگان به دلایل و هدف‌های مختلف ایجاد شده‌اند که بابلیان، یونانیان، چینیان، ایرانیان و عرب‌ها از آن دسته بودند.

Source:Gizmodo

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.