مقایسه آی‌پد مینی با سایر مدعیان اندرویدی هفت اینچی

بالاخره آی‌پد مینی از راه رسید اما این بار اصلا شبیه آی‌پدهای دیگر نیست. آی‌پد 9.7 اینچی همیشه محصولی بی‌رقیب بود که فروش خودش را همیشه داشت اما آی‌پد 7.9 اینچی تفاوتی چشمگیر دارد، این تبلت در دسته 7 اینچی‌ها قرار می‌گیرد و تا دلتان بخواهد رقیب اندرویدی قوی و ضعیف دارد و در واقع اولین عضو و اولین مدعی این گروه نیست.

5

فارنت: بالاخره آی‌پد مینی از راه رسید اما این بار اوضاع اصلا شبیه آی‌پدهای دیگر نیست. آی‌پد 9.7 اینچی همیشه محصولی بی‌رقیب بود که فروش خودش را همیشه داشت اما آی‌پد 7.9 اینچی تفاوتی چشمگیر دارد، این تبلت در دسته 7 اینچی‌ها قرار می‌گیرد و تا دلتان بخواهد رقیب اندرویدی قوی و ضعیف دارد و در واقع اولین عضو و اولین مدعی این گروه نیست.

– قیمت
قیمت شاید برای برخی که به دنبال کیفیت هستند چندان موضوع مهمی نیست اما در ایران که حتی محصولات ارزان در آن سوی مرزها در کشورمان به دلیل نوسانات قیمت ارز گران به حساب می‌آید مطمئنا فاکتور مهمی است.
در گروه هفت اینچی‌ها، اندرویدی‌های 7 اینچی قیمت‌های فوق‌العاده پایینی دارند که باعث می‌شوند مشتری‌ها به سمتشان جذب شوند. مثلا نکسوس 7 گوگل در مدل 16 گیگابایتی 249 دلار قیمت دارد اما آی‌پد مینی اپل 329 دلار قیمت خورده است.
در بحث قیمت مطمئنا Kindle Fire HD شرکت آمازون از همه جهت برتر است چون تمامی تبلت‌هایش قیمت‌های فوق‌العاده مناسبی دارند به طوری که نسخهٔ تبلیغات‌دار تبلت فایر اچ.دی 199 دلار و نسخه بدون تبلیغ آن 214 دلار قیمت دارد. در بین شرکت‌های گوگل، آمازون و اپل تفاوت‌های فاحشی در سیاست قیمت‌گذاری وجود دارد که ممکن است در آینده یا همین حالا باعث شود مردم تبلت‌های اندرویدی را ترجیح بدهند.
البته خیلی ها این تفاوت قیمت را به خاطر بزرگ تر شدن صفحه نمایش می‌دانند اما نکسوس 7 و کیندل فایر اچ.دی به جای صفحه نمایش بزرگ از رزولوشن، پیکسل و تراکم پیکسل بیشتری بهره می‌برند. آی‌پد مینی دارای رزولوشن 1024×768 است در حالی که رقبای اندرویدی هر دو از رزولوشن 1280×800 بهره می‌برند. گرچه رزولوشن همیشه کل مسئله نیست به طوری که گاهی اوقات به نکسوس خرده گرفته می‌شود که چرا رنگ های این تبلت گاهی اوقات با طراوت و زنده نیستند و اینجاست که اپل توانایی پیشی گرفتن را دارد.

– قدرت
اما نکته دیگری هم که باعث می‌شود اپل حداقل روی کاغذ شکست بخورد پردازنده نه چندان قوی و قدرتمند A5 است که قبلا از آی‌پد 2 استفاده شده بود. البته باید در نظر داشت که این محصول پردازش کمتری را به تعداد پیکسل‌ها نسبت به آی‌پد رتینا انجام می‌دهد. گرچه آی‌پد مینی از iOS که می‌توان آن را سیستم عاملی فوق‌العاده سریع دانست استفاده می‌کند اما باز هم پردازنده این محصول آن چنان دهان پُرکن نیست ، در صورتی که نکسوس 7 با استفاده از پردازنده چهار هسته‌ای تگرا 3 باعث برتری اندروید نسبت به آی.او.اس در این خصوص شده است.

– امکانات ارتباطی
اپل در قسمت ارتباطات مطمئنا موفق‌تر از گوگل عمل کرده و باید در نظر داشت که ما چندین بار منتظر عرضه نسخه سلولار نکسوس 7 بودیم ولی چنین اتفاقی هنوز نیفتاده و می‌توان گفت آی‌پد مینی با قرار دادن ارتباطات LTE توانسته برتری را نسبت به نکسوس داشته باشد حتی اگر قیمتی گرانی را پیشنهاد بدهد. گرچه برای ما ایرانی‌ها این قضیه تفاوت چندانی ندارد و ما هیچ گاه نمی‌توانیم از سرعت واقعی LTE بهره ببریم.
البته هر مقدار نیز بر سر سخت‌افزار و ارتباطات و سرعت‌ها صحبت کنیم نتیجه ما به اکوسیستم و سیستم عامل دستگاه‌ها بستگی دارد. آیا اپل می‌تواند با اپ‌استور پیش‌فروش خود را تضمین می‌کند؟ آیا شما از طراحی آی‌پد مینی و فلسفه طراحی سیستم آی.او.اس خسته شده‌اید؟ شاید شما سرفیس مایکروسافت را پیش‌خرید کرده‌اید! به هر حال همه چیز به نظر شما بازمی‌گردد و این که چه انتظاری از یک محصول دارید پس در نظرات ما را همراهی کنید و حتما دیدگاه خود را بیان کنید.

Source: The Verge

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

5 نظر برای این مطلب
  1. علی می‌گوید

    ایا با آی پد مینی میتوان تماس تلفنی گرفت؟

    1. ابراهیم چهاردولی می‌گوید

      آیپد مینی دو نسخه داره یکی Wi-Fi و دیگری نسخه 4G با نسخه 4G میشه تماس تصویری و تلفنی گرفت!

  2. اسکویی می‌گوید

    سلام و خسته نباشید
    من از سایتتون خیلی لذت می برم که اخبار خاص تکنولوژی رو عرضه می کنه ولی رفته رفته دارم احساس می کنم یک جهت خاص ! منفی روی اپل دارین….
    نکنین…سایت خوبهو جهت گیری الکی نکنین…همه فهمیدن شما آندروئید رو دوس دارین ولی واقعیت چیز دیگریست
    موفق باشین

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام دوست عزیز:
      1- این مطلب از یک منبع معتبر خارجی ترجمه شده و در هر صورت برداشت ما نیست حتی اگر بر خلاف میل شما باشد.
      2- این مطلب چیزی جز مقایسه جزء به جزء مستند نیست. نمی‌دونم منظور شما از جهت‌گیری کجای مطلبه.
      موفق باشید

  3. ehsan می‌گوید

    یکی از مزایایی هم که آیپد مینی داره دوربین پشت و جلوشه. دوربین پشت 5 مگاپیکسلی و دوربین جلو با کیفیت 720p. پس به نظر منطقی میاد که قیمت هم یه مقدار بالاتر باشه(80 دلار) و کلی امکانات دیگه مثل LTE و … که باعث میشه فقط 80 دلار بیشتر باشه. یه خورده منطق لازمه فقط.