سامسونگ قرارداد تولید صفحه نمایش با اپل را فسخ کرد! [به‌روزرسانی]

البته با دعوای حقوقی بین اپل و سامسونگ روابط این دو شرکت سرد شده بودو این اقدام نیز چندان دور از انتظار نبود و سامسونگ تصمیم به توقف ارسال مرسوله از سال آینده میلادی گرفته است.

2

فارنت:شرکت سامسونگ قراداد تولید پنل های  LCD برای شرکت اپل را که در تعداد زیادی از محصولات این شرکت به کار می‌رفت را لغو کرد و این فسخ قراداد بدین معنی است که در سال آینده میلادی هیچ پنل سامسونگی در محصولاتی همچون آی پد،آیپاد،آیفون و دستگاه های مک به کار گرفته نخواهد شد.

سامسونگ دلیل این اقدام را دو عامل ذکر کرده است نخست اینکه اپل به صورت سرسختانه و محرمانه در حال افزایش قرارداد تولید با سایر شرکتها بوده و از وابستگی این شرکت به سامسونگ کاهش یافته است و عامل دوم اینتکه شرکت اپل خواستار قیمت پایینتر برای پنل های سامسونگ بود که برای این شرکت کره‌ای دیگر صرفه اقتصادی نداشت.

البته با دعوای حقوقی بین اپل و سامسونگ روابط این دو شرکت سرد شده بودو این اقدام نیز چندان دور از انتظار نبود و سامسونگ تصمیم به توقف ارسال مرسوله از سال آینده میلادی گرفته است و این ممکن است برای شرکت اپل دردسرساز شود زیرا در نیمه اول سال 2012 سامسونگ مهمترین عرضه کننده پنل نمایشگر برای شرکت اپل با بیش از 15 میلیون پنل بوده است و بعد از آن ال جی با 12.5 میلیون پنل و شارپ با 2.8 میلیون پنل قرار گرفته‌اند.

از دست دادن 15 میلیون پنل در یک بازار به شدت رقابتی و زمانی که شما قصد معرفی دستگاه‌های جدیدی همچون آی پد مینی را دارید ممکن است به یک چالش برای شما تبدیل شود و حالا سوال این است که آیا ال جی و شارپ میتوانند به اندازه کافی برای این جبران اماده باشنتد و آیا اپل به سمت قرارداد با سایر شرکتها خواهد رفت.

البته برای شرکت سامسونگ همیشه تقاضا وجود دارد و در حال حاضر استفاده از نمایشگرهای سامسونگ در دستگاه‌های خود سامسونگ در حال افزایش محبوبیت و افزایش استفاده هستند و انتظار می‌رود تبلت 10 اینچی گوگل نیز از پنل نمایشگر با تفکیک پذیری فوق العاده سامسونگ بهره ببرد.

به هر حال هر دو شرکت میتوانند بدون دیگری زنده بمانند و با فسخ این قراداد شاهد یک بازار هر چه بیشتر رقابتی‌تر بین این دو شرکت خواهیم بود رقابتی که همیشه به نفع مشتری بوده است.

به روزرسانی: سامسونگ خبر قطع همکاری با شرکت اپل را تکذیب کرد  

Source: koreatimes

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. ehsan می‌گوید

    دوست عزیزی که این خبرای دروغ رو مینویسی ، حداقل توش آب نبند.
    یه نفر از توی شرکت سامسونگ یه حرف بی اساس زد که فقط به خاطر سود دهی پایین این کار سامسونگ قطع رابطه میکنه. کی گفته که برای قراردادهای اپل؟!!!!!!!!!!!!!!
    آخرش هم که خود سامسونگ تکذیب کرد.
    خبر رو درست برسون دست مردم.

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام دوست عزیز.. خبر منبع معتبر خارجی داره که انتهای مطلب ذکر شده. در این جور خبرها ما حتما سعی می‌کنیم از منابع معتبر استناد کنیم. خبر تکذیب این موضوع رو هم منتشر کردیم.