رکورد بلندترین، سریع‌ترین و طولانی‌ترین سقوط آزاد جهان شکسته شد!

برای نخستین بار یک انسان توانست با سقوط آزاد و بدون وسیلهٔ نقلیه، دیوار صوتی را شکسته و رکورد مرتفع‌ترین و سریع‌ترین پرش با چتر دنیا را با سرعت بیش از 1100 کیلومتر بر ساعت و سقوط از ارتفاع 36576 متری به نام خود ثبت کند.

4

فلیکس باومگارتنر نام این فرد است که توانست این رکورد را بر فراز شهر رازول ایالت نیومکزیکو آمریکا به ثبت برساند و این فاصله نزدیک به 37 هزار متری را که در عرض سه ساعت به بالا رفته بود در عرض تقریبا ده دقیقه به پائین بیاید!

وی که با استفاده از یک کپسول که به یک بالون هلیومی متصل شده بود تا این ارتفاع بالا رفته بود برای رسیدن به این رکورد، سرمایی معادل منفی ۵۶ درجه سانتی‌گراد را تحمل کرد تا نهایتا درب کپسول را باز کرده و با سقوط آزاد شجاعانه خود به سرعتی بیش از ۱۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

شرکت ردبول اسپانسر و حامی مالی فلیکس در این راه بود تا امکاناتی نظیر بالون و کپسول و لباس اختصاصی او که استراوس نام دارد، را فراهم کند.  شرکت دیوید کلارک که در تهیه لباس مخصوص فضانوردان برای ناسا تخصص دارد، لباس اختصاصی فلیکس را در طی چهار سال تهیه کرده بود که اولین لباس در نوع خود برای یک انسان و برای تحمل شرایط سقوط آزاد کنترل شده است.

Source: Gizmodo & Cnet

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. محمدجون می‌گوید

    خیلی خوبه البته اگه می گفتید که چند وقت برای این سقوط تمرین کرده خیلی بهتر می شد

    1. Hamid می‌گوید

      درود …

      من انلاین زنده دیدم
      خود گزارشگر میگفت شاید نتونه جون سالم به در ببره
      واقعا هیجانش بالا بود
      بعد هم میگفت تقریبا 7 سال تمرین کرده حالا مطمین نیستم ….

  2. mohammad می‌گوید

    nazare nadaram

  3. pej می‌گوید

    البته رکورد بلندترین پرواز با بالن هم شکسته شد .