پیشرفت سامسونگ و اپل در رتبه‌بندی باارزش‌ترین برندهای جهان

سایت InterBrand به تازگی جدیدترین جدول سالانه رتبه‌بندی انواع برندهای دنیا را از نظر ارزش منتشر کرده است که در آن سامسونگ در میان ده برند برتر قرار گرفته و اپل نیز به رتبه دوم صعود کرده است.

0

فارنت: شاید تاکنون از خودتان پرسیده باشید در میان این همه برندهای فناوری، خوراکی، نوشیدنی، اتومبیل، الکترونیک و … کدام‌یک در حال حاضر از ارزش بیشتری برخوردار هستند. سایت InterBrand به تازگی جدیدترین جدول سالانه رتبه‌بندی انواع برندهای دنیا را از نظر ارزش منتشر کرده است که در آن سامسونگ در میان ده برند برتر قرار گرفته و اپل نیز به رتبه دوم صعود کرده است.

به نظر می‌رسد که سرمایه‌گذاری سامسونگ روی پرچم‌داران اندرویدی خود مانند گلکسی اس3 و گلکسی نوت 2 نه تنها منجر به فروش بی‌سابقه بلکه باعث بالارفتن ارزش این برند نیز شده است و حالا سامسونگ با ارزش تقریبی حدود 32893 میلون دلار در رتبه نهم پرارزش‌ترین برندهای جهان قرار گرفته است. این شرکت که اخیراً عنوان بزرگترین تولیدکننده اسمارت‌فون‌های جهان را نیز کسب کرده است با رشد حدود 40 درصد نسبت به سال گذشته به سرعت درحال نزدیک شدن به بالای جدول است و به نظر می‌رسد در سال‌های آینده به رتبه‌های بالاتری هم دست پیدا کند.

همچنین شرکت اپل که حالا باارزش‌ترین شرکت فناوری جهان است با ارزش حدودی 76568 میلیون دلار دومین برند برتر جهان از نظر ارزش است و با اختلاف کمی نسبت به کوکاکولا در تعقیب این شرکت است. رشد اپل نیز نسبت به سال گذشته بسیار خیره کننده بوده و ارزش این شرکت در طی یک‌سال 129 درصد افزایش داشته است.

در میان دیگر برندهای این جدول آمازون، گوگل، اوراکل و بی‌ام‌دابلیو نیز پیشرفت خوبی داشته‌اند و در نقطه مقابل نوکیا، اچ‌پی، دیزنی و مایکروسافت نسبت به سال پیش افت کرده‌اند. در میان شرکت‌های فناوری نیز می‌توان گفت جای خالی برندهای سونی و ال‌جی نیز در رتبه‌های بالای جدول حس می‌شود. جدول کامل را می‌توانید از اینجا دانلود کنید.

Source: InterBrands

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.