دسته‌گل جدید آیفون 5: هاله‌ی صورتی رنگ در عکس‌ها

پیش از این در مطلبی سه مشکل شایع پرچم‌دار جدید اپل، آیفون 5 را که حساسیت به خش، سرعت پایین وای‌فای و درز نور پشت صفحه‌نمایش بود برایتان عنوان کردیم؛ اما به نظر می‌رسد کاربران آیفون 5 اخیراً متوجه مشکل دیگری شده‌اند که مربوط به دوربین آن است.

11

فارنت: پیش از این در مطلبی سه مشکل شایع پرچم‌دار جدید اپل، آیفون 5 را که حساسیت به خش، سرعت پایین وای‌فای و درز نور پشت صفحه‌نمایش بود برایتان عنوان کردیم؛ اما به نظر می‌رسد کاربران آیفون 5 اخیراً متوجه مشکل دیگری شده‌اند که مربوط به دوربین آن است.

برخی کاربران عنوان کرده‌اند که وقتی با آیفون 5 در نور مناسب عکس‌برداری می‌کنند هاله‌ای صورتی رنگ در اطراف منبع نور ایجاد می‌شود که عکس‌ها را مصنوعی جلوه می‌دهد؛ این مشکل وقتی رخ می‌دهد که یک منبع نور قدرتمند خارج از کادر عکس قرار گرفته باشد. چنین مشکلی پیش از این در آیفون‌های قبلی نیز وجود داشته است اما به نظر می‌رسد این‌بار شدت این هاله ناخواسته بسیار بیشتر شده‌ است.

پیش از این اگر به خاطر داشته باشید در HTC HD2 هاله صورتی رنگی در وسط عکس‌ها ایجاد می‌شد که اچ‌تی‌سی با عرضه یک آپدیت نرم‌افزاری مشکل را حل کرذ؛ اما مشکل آیفون 5 متفاوت به نظر می‌رسد چرا که هاله صورتی رنگ به صورت ثابت در وسط تصاویر قرار ندارد و فعلاً تنها راه حل تعویض زاویه عکاسی یا جلوگیری از ورود نور زیاد است.

هنوز مشخص نیست اپل در این مورد چه واکنشی نشان خواهد داد؛ آیا مشکل را مانند مشکل آنتن‌دهی آیفون 4 یا حساسیت به خط و خش در همین آیفون 5 عادی می‌خواند و یا با عرضه یک آپدیت نرم‌افزاری مشکل را حل می‌کند؟ امیدواریم مورد دوم اتفاق بیفتد.

Source: Pocketnow, TechCruch

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

11 نظر برای این مطلب
  1. مهدي می‌گوید

    عکسی اس ٣ و وان ایکس افتضاح هستند. سری به سایت zoomit.ir بزنید و مقاله ای که در این مورد هست رو مطالعه فرمایید.

    1. مهرداد می‌گوید

      اون مطلب شما رو همین جا هم گذاشته
      http://farnet.ir/1391/07/03/iphone-5-camera-battle-is-it-the-best-smartphone-shooter/

  2. ali می‌گوید

    پس خوش به حال لومیاآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآ!!!

  3. afwef می‌گوید

    مزدک میرزاییم انقدر سه نمیکنه که استقلالیه که شما با این خبراتون میگید ضد ایفونید
    راست میگید یه مقایسه نوع , کیفیت , کمیتی از گوشیها و اپلیکیشنهاتون بزارید
    اگه نمیتونید ایفون بخرید دیگه چارو به دمتون نبندید

    1. law می‌گوید

      کسی باید حرف از مقایسه ی ایفون واس3 بزنه که با هردوشون کار کرده باشه،من با هردو کار کردم و وقتی با ایفونم کار میکنم دیگه دوس ندارم حتی برم سمت گالاکسی اس3!
      حالا شما هی بیاین نظر الکی بدید و یه طرفه از روی قدرت cpu و سایز صفحه نمایش اس3 رو ببرید بالا
      به خخدا کسی که به خاطر صفحه نمایش اس3 رو به ایفون ترجیح میده باید یه نون بربری بخره با اون صفا کنه
      تازه بربری به جا چهاروهفت دهم اینچ،حدود پونزده بیست اینچه!

  4. احمد می‌گوید

    محض اطلاعتون اس 3 تو نور کم و شب خوبه وفقط لومیا از اون بهتره اکثر سایت ها به جز نارنجی هم تو مقایسه ی دوبین اس 3 و آیفون 5 گفتند حالت کم نور اس 3 طبیعی تر و کم نویز تره چون اس 3 تو تنظیماتش حالت کم نور داره مثل اپل خشک و بی روح نیست.و در روز هم تقریبا مساوی ولی آیفون کمی شارپ تر هست من تو این 2 ماهه که اس 3 داشتم مشکل خاصی باهاش نداشتم مشکل سامسونگ بدنه ه ی آشغالش هست همین.

  5. zoroastrian می‌گوید

    همش کار سامسونگ / ما هم چنین مشکلی نداشتیم ./ اون خشم روی ایفون. 5با کلید این کار رو کرده بودند این که تابلو بود. فقط مشکل Wifi رو قبول دارم اونم در بعضی ایفون ها / وگرنه مشکل wifi رو هم نداشتیم …

  6. Saba می‌گوید

    در نور مناسب؟؟؟؟ صورتى نیست، بنفشِ . آقاى احمد ، شما یه چک کن ببین همون اس٣ تو شب و نور کم چجورى عکس میگیره بعد بیا نظر کارشناسى بده. اس ٣ هیچ مشکلى نداشت؟؟؟ شما یا دارى خودتو گول میزنى یا کلاً خبرا رو دنبال نمى کنى !!!!

  7. رضا می‌گوید

    من به هر شکلی که امتحان کردم برای دوربین چنین مشکلی در عکسها پیش نیامد، جهت اطمینان چند عکس در کنار منبع نور هم آپلود کردم تا مشاهده کنید. ممکنه این مشکل برای بعضی دستگاه‌ها باشه که تعویض میشه!
    Photos iPhone 5 16GB:
    http://www.pic-upload.de/view-16210609/F1.jpg.html
    http://www.pic-upload.de/view-16210621/F2.jpg.html
    http://www.pic-upload.de/view-16210623/F3.jpg.html

  8. احمد می‌گوید

    بعد از معرفی آیفون 5 مطمئن شدم حریف اس 3 نمیشه حالا با این معایب که یکیشم اس 3 نداشت با وجود اینکه سامسونگ سالی کلی گوشی میزنه واپل یکی!!! یقین کردم امسال رقیب سامی فقط لومیاست.

    1. رضا می‌گوید

      لومیا فکر نکنم رقیب خوبی واسه سامسونگ باشه به نظرم رقیب بعدی که از همه بهتر و جایگاه اول رو به خودش اختصاص میده گوشی جدید موتورولا است که این دفعه گوگل قراره بفرسته به بازار