یادداشت‌برداری و ثبت وقایع با Catch Notes

امروز قصد داریم در فارنت یک اپلیکیشن یادداشت برداری فوق العاده به نام Catch Notes را برایتان معرفی کنیم و همچنین قصد داریم برخی ویژگی‌های آن را با اپلیکیشن محبوب Evernote مقایسه کنیم تا تصمیم بگیرید کدامیک برایتان مناسب‌تر است.

5

فارنت: شاید تاکنون با اپلیکیشن فوق‌العاده محبوب Evernote آشنا شده باشید و شاید هم در حال حاضر از آن استفاده می‌کنید. امروز قصد داریم در فارنت یک اپلیکیشن مشابه با نام Catch Notes برایتان معرفی کنیم که تقریباً کارایی مشابهی دارد؛ همچنین قصد داریم برخی ویژگی‌های این دو اپلیکیشن را با یکدیگر مقایسه کنیم تا تصمیم بگیرید کدامیک برایتان مناسب‌تر است.

برای دریافت این اپلیکیشن رایگان می‌توانید به این لینک مراجعه کنید و یا از کد Q.R و لینک گوگل پلی زیر کمک بگیرید:

 

Catch Notes مانند Evernote یک اپلیکیشن (تقریباً) رایگان است که به تازگی به نسخه پنجم آپدیت شده و امکانات خوبی به آن اضافه شده‌ و رابط کاربری آن بسیار زیباتر و کاربرپسندتر شده‌است. از آنجایی این اپلیکیشن را تقریباً رایگان عنوان کردیم که با اکانت رایگان می‌توانید ماهانه تنها 70 مگابایت را با سرور همگام‌سازی یا همان Synchronize کنید؛ این عدد در Evernote تنها 60 مگابایت است پس یکی از برتری‌های Catch Notes را می‌توان همین امر در نظر گرفت.

در ابتدای کار برای استفاده از اپلیکیشن سه راه دارید:

– ساختن حساب کاربری Catch

– ورود با استفاده از اکانت گوگل و یا فیس‌بوک

– استفاده بدون ایجاد اکانت

در حالت استفاده بدون اکانت یادداشت‌های شما تنها در حافظه داخلی یا مموری‌کارت گوشی (به انتخاب خودتان) ذخیره می‌شود که این حالت را تنها برای کاربران دائماً آفلاین پیشنهاد می‌کنیم. اگر از Evernote استفاده کرده باشید می‌دانید که Evernote چنین حالتی را ندارد و برای استفاده از آن باید حتماً یک اکانت Evernote بسازید.

نسخه پنجم Catch که حالا Catch Notes نامیده شده محیط کاربری را بسیار زیباتر و ساده‌تر کرده است و یادداشت‌ها حالا در دسته‌بندی‌هایی به نام Space یا فضا به رنگ‌های مختلف قرار می‌گیرند. در اکانت رایگان می‌توانید تا 5 فضای جدید ایجاد کنید که تصور می‌کنم برای کاربران عادی کافی باشد.

با لمس دکمه بزرگ «+» در پایین اپلیکیشن منویی دایره‌ای شکل و زیبا باز می‌شود که چند گزینه را در اختیارتان می‌گذارد:

– آلارم: برای یاد‌آوری کارها

– دوربین: برای گرفتن یا وارد کردن تصویر از گالری با قابلیت یادداشت نویسی

– یادداشت

– میکروفون: برای ضبط صدا

– چک لیست: برای ساخت لیست کارها

 هر یک از این فضاها می‌توانند شخصی باشند و تنها شما به آن‌ دسترسی داشته باشید و یا اینکه به اشتراک گذاشته شوند و دوستان شما هم بتوانند یادداشت‌ها را بخوانند و برای آن‌ها نظر بدهند یا چک‌ لیست‌هایی را علامت بزنند و دیگران را نیز دعوت کنند. این قابلیت به اشتراک‌گذاری که در Evernote وجود ندارد می‌تواند بسیار مفید باشد. تصور کنید با دوستانتان در یک کلاس درس حضور دارید و یا به یک کنفرانس مهم خبری رفته‌اید؛ با به اشتراک‌گذاری فضاها می‌توانید یادداشت‌هایتان را همگی در یک فضا داشته باشید و نیازی به گرفتن جزوه و دردسر‌های این‌چنینی نیست. یک کاربرد دیگر این ویژگی در انجام یک پروژه گروهی است؛ با ساخت یک چک لیست و به اشتراک‌گذاری آن می‌توانید از مراحل پیشرفت پروژه توسط دوستانتان به سرعت مطلع شوید.

یک برتری دیگر Catch Notes در یادداشت‌های فارسی است؛ جایی که برنامه به صورت صحیح از چینش راست به چپ کلمات پشتیبانی می‌کند و می توانید در لابه‌لای کلمات فارسی، از کلمات انگلیسی نیز بدون به‌هم‌ریختن متن استفاده کنید. در صورتی که در Evernote پس از نوشتن به فارسی حتی ویرایش آن و یا کپی‌کردن آن بسیار دشوار و طاقت فرساست.

وقتی نوشتن یادداشتتان تمام شد می‌توانید در قسمت ضمیمه‌ها، تصویری به آن ضمیمه کنید، صدای خود را ضبط کنید و یا زنگ هشداری برای نوشته تعریف کنید. در قسمت به اشتراک‌گذاری هم می‌توانید متن و تصاویر نوشته‌تان را به صورت پیام چند‌رسانه‌ای، ایمیل، یا بلوتوث ارسال کنید و یا در گوگل‌پلاس آن را به اشتراک بگذارید و حتی کل یادداشت را به Evernote منتقل کنید؛ در صورتی که در Evernote اشتراک‌گذاری در واقع لینکی را برای دسترسی به یادداشت به اشتراک خواهد گذاشت. از دیگر امکانات این قسمت هم می‌توان به ستاره‌دار کردن یادداشت و اضافه‌کردن مکان فعلی‌تان اشاره کرد.

در هنگام یادداشت کردن می‌توانید با استفاده از علامت # در نوشته‌تان کلمه‌ یا کلماتی را به عنوان تگ یا کلمه کلیدی انتخاب کنید که جستجو در آن زمینه در میان خروار یادداشت‌هایتان آسان‌تر باشد. اگر قصد دارید از Catch Notes برای یادداشت‌های شخصی استفاده کنید می‌توانید در تنظیمات اپلیکیشن یک رمز عددی 4 رقمی تعیین کنید تا دسترسی دیگران را به یادداشت‌هایتان غیر ممکن کنید. لازم به ذکر است در Evernote این قابلیت تنها در اکانت پولی Premium قابل دسترس است.

حالا که این‌ همه از برتری‌های Catch Notes نسبت به Evernote گفتیم خوب است چند برتری Evernote را نیز ذکر کنیم:

– امکانات بهتر نگارشی از جمله درشت ، کج کردن کلمات یا خط کشیدن زیر آنها.

– قابلیت تبدیل گفتار به نوشتار در حالت آنلاین (تنها برای زبان انگلیسی)

– ضمیمه کردن فایل یا ویدئو

– ایجاد شرتکات به یک یادداشت خاص در Homescreen

برای دریافت این اپلیکیشن رایگان می‌توانید به این لینک مراجعه کنید و یا از کد Q.R و لینک گوگل پلی زیر کمک بگیرید:

 

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

5 نظر برای این مطلب
  1. قیلترچی می‌گوید

    وب سایت این app قیلتر شده!

    1. علی ارغوان می‌گوید

      متأسفانه بله؛ اما عملیات Sync روی گوشی به راحتی انجام میشه.

  2. Nanchu می‌گوید

    خیلی عالی بود
    تشکر ویژه از فارنت بابت این اپلیکیشن جذاب

  3. Big Boy می‌گوید

    ممنون
    فوق العاده بود؛ به این میگن معرفی اپلیکیشن (قابل توجه بعضی سایت ها)
    من که از evernote به این اسباب کشی کردم

  4. محمد می‌گوید

    مرسی خیلی مفید بود…از اور نوت استفاده می کنم ولی اینم حتما تست خواهم کرد