چرا می‌گوئیم اپل در سرویس نقشه iOS6 افتضاح بوده است [تصاویر]

در سرویس نقشه شرکت اپل علاوه بر ناقص بودن اطلاعات و یا حتی فقدان آن در برخی مناطق، تصاویر ماهواره‌ای قرار گرفته شده نیز در برخی نقاط بی‌کیفیت، غیرشفاف و حتی سیاه و سفید و چند رنگ است.

12

اپل روز گذشته نسخه جدید سیستم عامل iOS‌ را منتشر کرد. یکی از نکاتی که از روز گذشته مورد توجه قرار گرفته نقائص و ایراداتی است که به سرویس نقشه اپل گرفته می‌شود که اپل آن را جایگزین سرویس نقشه گوگل کرده است که سال‌ها به صورت برنامه پیش‌فرض بر روی این سیستم عامل نصب بود.

مشکلات در نقشه اپل آنقدر مورد انتقاد قرار گرفته که این سوال را مطرح ساخته که: آیا اپل با سرویس نقشه خود بهترین تبلیغ را برای گوگل تدارک دیده است؟ در نقشه شرکت اپل علاوه بر ناقص بودن اطلاعات و یا حتی فقدان آن در برخی مناطق، تصاویر ماهواره‌ای قرار گرفته شده نیز در برخی نقاط بی‌کیفیت، غیرشفاف و حتی سیاه و سفید و چند رنگ است.

این مشکلات کاملا با تعریف و تمجیدی که اپل در هنگام رونمایی از نقشه اپل بروز داد کاملا در تناقض است و این نقشه‌ها را از آن جهت که نمی‌توان شایسته نام اپل در کیفیت محصولات دانست، می‌توان افتضاحی برای این شرکت دانست اگر چه شاید استفاده از سرویس نقشه با کیفیت و عالی شرکت گوگل ما را به چنین تعریفی از نقشه اپل واداشته است. به هر حال انحصارگرایی اپل در استفاده از سرویس نقشه دیگری به جای سرویس نقشه گوگل چنین دردسرهایی را هم قابل پیش‌بینی می‌نماید.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

12 نظر برای این مطلب
  1. محمد - شین می‌گوید

    اپل کلا افتضاحه

  2. reza می‌گوید

    با این وضعیت، اصلاً از نقشه های اپل انتظار نمیره که نقشه های ایران خوبی داشته باشه در حالی که نقشه های گوگل حتی شهرهای کوچک ایران را هم پوشش میده.

    1. امین می‌گوید

      اما چه پوششی ! !!!

  3. Rezah می‌گوید

    از دیروز که استفاده میکنم از ۵ ، تفاوت سرعت در اینترنت، باز شدن اپلیکیشن ها و بوت شدن کاملا محسوس و بی نظیر هست، ولى از همه بیشتر طراحى و سبکیش نسبت به ۴اس خیلى بیشتر نظرم رو جلب کرده، مثل یک تیکه ورق پلاتین سفت هوشمند میمونه، خیلى احساس خوبى در دست گرفتنش به ادم دست میده، ابعادش خیلى محشره.

  4. میهمان می‌گوید

    Persian Gulf نمایش داده میشه

  5. کیناز می‌گوید

    کسی نمی داند در این سرویس نقشه ، “خلیج فارس” چگونه نمایش داده شده است؟

    1. امیر می‌گوید

      سلام
      نام بلند خلیج فارس در نقشه اپل به وضوح موجوده

  6. Morad می‌گوید

    Google map به صورت اپلیگیشن در App Store موجود هست و همه نصب خواهند کرد،
    حالا مشکل کجاست ؟ حق انتخاب برای همه وجود داره

    1. محسن می‌گوید

      مشکل اینجاست که به طور مثال وقتی شرکت مایکروسافت مرورگر اینترنت اکسپلورر رو به صورت پیش فرض در ویندوز نصب می کنه شرکت‌های دیگه از جمله اپل، مایکروسافت رو در این زمینه به انحصارگرایی متهم می‌کنند (که البته شکی در اون نیست) اما وقتی مشابه این کار توسط شرکت اپل انجام میشه افرادی مث شما این کار رو اصلا انحصارگرایی نمی‌دونید. بهترین سرویس در یک محصول به یک مشتری اینه که شما بهترین سرویس‌های جانبی رو بهش پیشنهاد بدید حالا می تونه برای شرکت شما هم نباشه. کافیه یه کم بدون تعصب روش فکر کنیم.

      1. morad می‌گوید

        من کجا گفتم که این رو انحصار گرایی نمیدونم ؟ اتفاقا دقیقا اپل جهت انحصار گرایی این کار رو کرده ! ولی مشکلی درش نمیبینم ، چون گوگل مپ در AppStore هست و در کنارش دانلود کردم !

  7. Ammin می‌گوید

    به نظر من تلاش های اپل برای انحصاری کردن همه چیز در نهایت فقط به ضرر مشتری تموم میشه سرویس Google map امتحان خودش رو پس داده و ارائه سرویسی به عنوان جایگزین کار ساده ای نیست

    1. alireza می‌گوید

      گوگل الن 10 ساله که داره روی نقشه کار میکنه و خوب اپل از صفر شروع کرده و 10 سال عقبه و هیچ وقت تو این زمینه به گوگل نمیرسه!
      و همچنین احتمالا نقشه اش کامل هم نیست و بعید میدونم مثلا ایران را داشته باشه!