آیا اپل با سرویس نقشه خود بهترین تبلیغ را برای گوگل تدارک دیده است؟

پس از عرضه نسخه جدید iOS کاربران بسیاری از سرتاسر دنیا در کامنت‌ها و پست‌های خود در وبلاگ‌های مختلف نارضایتی خود از نقشه‌های اختصاصی اپل به دلیل مشکلات در نمایش شهرها و اشتباه در نقشه‌ها را اعلام کرده‌اند.

4

فارنت: مطمئنا هیچ شرکتی مایل به تبلیغ برای شرکت دیگری نیست و همه به فکر محصولات خودشان هستند اما مثل اینکه اپل به تازگی برای سرگی و لری و اندرویدشان بهترین تبلیغات را ترتیب داده است!

تا 24 ساعت دیگر آیفون 5 برای فروش به بازارهای آسیا نیز می‌رسد و به طور معمول اپلی‌ها در حال جشن و شادی هستند، اما ، از روز گذشته که iOS 6 برای کاربران عرضه شده همه کاربران از سرتاسر دنیا در کامنت‌ها و پست‌های خود در وبلاگ‌های مختلف نارضایتی خود از نقشه‌های اختصاصی اپل به دلیل مشکلات در نمایش شهرها و اشتباه در نقشه‌ها را اعلام کرده‌اند.

این دقیقا همان چیزی است که در جنگ اسمارت‌فونی بین گوگل و اپل یک برد برای گوگل است. البته در این میان گوگل خیلی تند نرفته و به بیان همین جمله اکتفا کرده است: ما باور داریم که نقشه‌های گوگل فراگیرترین، بهترین و آسان‌ترین نقشه‌ها در دنیاست. ما موفق شده‌ایم تا این نقشه‌ها را بدون دریافت هزینه‌ای بر روی هر دستگاه، مرورگر و سیستم عاملی نصب کنیم.

اما بگذارید واقع‌بین باشیم. این دقیقا قسمتی از جنگ بی‌رحمانه میان این دو شرکت است. فکر می‌کنیم یادتان بیاید که استیو جابز چطور گوگل را تهدید به تشدید درگیری کرد و این شرکت را متهم به دزدیدن ایده سیستم عامل آنها دراندروید کرد! اما امروز حاصل این جنگ کاملا خودش را نشان داد و مشکلات تازه برداشتن برنامه نقشه‌های گوگل از میان برنامه‌های پیش‌فرض در نسخه جدید  iOS حالا پدیدار می‌شود.

گرچه اپل برای جنگ با این شرکت دادگاهی ترتیب نمی‌دهد و ظاهرا به مذاکرلات تلفنی با گوگل برای رسیدن به صلح بسنده کرده اما به صورت غیرمستقیم و با متهم کردن شرکت‌های بزرگ استفاده کننده از اندروید گوگل مانند سامسونگ، HTC و موتورولا (که حالا متعلق به گوگل است) با این شرکت می‌جنگد!

این قضیه که هر کمپانی هر جور که بلایی که دلش می‌خواهد بر سر محصولات و کاربرانش می‌آورد برای اپل دردسر ساز شده و این خرابکاری نقشه‌های اپل باعث شده تا گوگل قدرت رقیبش را به سخره بگیرد. وقتی که وزیر دادگستری ایرلند نقشه‌های اپل را با پتانسیل خطرناک تشریح می‌کند، مطمئنا حتی احمق‌ترین افراد در گوگل نیز متوجه می‌شوند که سود کلانی در راه است!

 همان طور که اشاره کردم وزیر دادگستری ایرلند به این نقشه‌ها اعتراض کرده و گفته است: وقتی از این نقشه ها استفاده کردم متوجه شدم که زمینی که در شهر Dundrum وجود دارد به طور کلی اشتباهی توصیف شده است. در این زمین یک فرودگاه ثبت شده در حالی که چندین کافه و چندین مزرعه وجود دارد و یکی از محبوب‌ترین اماکن شهر است، ولی وقتی در نقشه‌های اپل این نقطه را جستجو کردم فقط تصویر یک فرودگاه را دیدم و خبری از کافه و مزرعه نبود!

همانطور که می‌بینید اپل کاملا وجهه خود را در مقابل گوگل خراب کرده مگر اینکه بخواهد سریعا به‌روزرسانی را عرضه کند تا این خرابکاری را جمع کند اما تا آن موقع گوگل در حال جشن گرفتن است! اگر هنوز باور ندارید این تصاویر را ببینید تا بدانید چرا می‌گوئیم اپل در سرویس نقشه iOS6 افتضاح بوده است!

Source: Cnet

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. محم می‌گوید

    باز جای شکر داره که خلیج فارس با نام واقعیش معلومه یا حتی کنارش از واژه مجهوف خلیج عربی استفاده نکرده خداییش اینجا رو مردی کرده ولی صداشو درنیارید که بیان اینو هم بردارند

  2. alireza می‌گوید

    کلا اپل این دفعه پی رفت کرده!
    هم از اون صفحه با رزولیشن غیر استانداردش و هم طراحی بی قواره دراز آیفون جدید و این هم از نقشه!!!
    تازه یوتیوب را هم برداشتند که معلوم نیست چه چیزی را می خواهند جایگزینش کنند؟!؟

  3. محسن می‌گوید

    حرفهای وزیر دادگستری ایرلند درست ترجمه نشده. در واقع اسم اون مزرعه Airfield Park است و اصلا فرودگاهی در آنجا قرار ندارد ولی در نقشه اپل تصویر فرودگاه را نشان می دهد. لطفا تصحیح کنید!

    1. محسن صحافی می‌گوید

      ممنون اصلاح شد