اولین تصاویر خیره‌کننده قدرتمندترین دوربین دیجیتال جهان از آسمان

عظیم‌ترین و قوی‌ترین دوربین دیجیتال عکاسی جهان بر روی کوهی در کشور شیلی قرار گرفته است. این دوربین که با نام «انرژی سیاه» شناخته می‌شود، در واقع برای عکاسی از آسمان بالای سر ما در شب ساخته شده است تا کهکشان‌ها و ستارگان را رصد کرده و چیزهای شگفت‌اوری برای دانشمندان تولید کند.

0

فارنت: عظیم‌ترین و قوی‌ترین دوربین دیجیتال عکاسی جهان بر روی کوهی در کشور شیلی قرار گرفته است. این دوربین که با نام «انرژی سیاه» شناخته می‌شود، در واقع برای عکاسی از آسمان بالای سر ما در شب ساخته شده است تا کهکشان‌ها و ستارگان را رصد کرده و چیزهای شگفت‌اوری برای دانشمندان تولید کند. حالا و به تازگی اولین عکس‌های این دوربین که در شب 12 سپتامبر گرفته شده‌اند، منتشر شده که عکس‌هایی فوق‌العاده هستند.

طراحی و ساخت این دوربین 8 سال به طول انجامیده و از یک سنسور عظیم‌الجثه 570 مگاپیکسلی بهره می‌برد که برای قدرت گرفتن از 62 دستگاه جانبی کمک می‌گیرد تا عکس‌هایی از اجسامی که میلیون‌ها سال نوری با ما فاصله دارند را ثبت کند.

عکس اول که مشاهده می‌کنید از مرکز یک دسته ستاره‌های کروی موسوم به 47 Tucanae گرفته شده که چیزی در حدود 17 هزار سال نوری با زمین ما فاصله دارند. (عکس در اندازه بزرگتر را اینجا ببینید)

عکس دوم نیز یک کلوزآپ یا نمای نزدیکی از یک کهکشان حلزونی شکل است که NGC 1365 نام دارد و 60 میلیون سال نوری با ما فاصله دارد. (عکس در اندازه بزرگتر را اینجا ببینید)

این عکس‌ها در واقع بینشی در خصوص منشا انرژی تاریک ارائه نمی‌دهد اما دانشمندان و مهندسین Fermilab که این دوربین را کنترل می‌کنند انتظار دارند اوضاع بدین منوال باقی نماند با این حال فعلا حداقل می‌توان گفت نتیجه اولیه و این عکس‌ها فوق‌العاده زیبا هستند.

Source: Gizmodo

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.