انتشار بنچمارک های «اپتیموس جی»: با پادشاه جدید اندروید آشنا شوید

پیش از این برایتان پرچم‌دار جدید ال‌جی Optimus G را معرفی کردیم؛ اسمارت‌فونی که روی کاغذ پرقدرت‌ترین پردازنده را در میان گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی دارد. حالا به تازگی نتایج بنچمارک‌های این گوشی منتشر شده است که قدرت بسیار بالای این گوشی را تأیید می‌کند.

3

فارنت: پیش از این برایتان در مطلبی پرچم‌دار جدید ال‌جی Optimus G را معرفی کردیم؛ اسمارت‌فونی که روی کاغذ پرقدرت‌ترین پردازنده را در میان گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی دارد. حالا به تازگی نتایج بنچمارک‌های این گوشی منتشر شده است که قدرت بسیار بالای این گوشی را تأیید می‌کند.

در بنچمارک‌ اول که Benchmark Pi نام دارد قدرت پردازشی خام CPU مورد آزمایش قرار می گیرد؛ در این بنچمارک که عدد کمتر بهتر محسوب می‌شود، اپتیموس جی با فاصله خوبی نسبت به رقبایش وان ایکس و گلکسی اس 3 با 285 میلی‌ثانیه در صدر قرار دارد.

بنچمارکی که بیش از همه باعث تعجب و تحیر ما شد نتیجه Linpack است که می‌تواند به خوبی از تمامی هسته‌ها بهره ببرد. در این تست اپتیموس جی بسیار بهتر از رقبا عمل کرده و با امتیاز 608 بیش از سه برابر سریع‌تر از گلکسی اس3، وان ایکس و اپتیموس 4ایکس اچ‌دی عمل کرده است.

بنچمارک مشهور Quadrant در حقیقت ترکیبی از بنچمارک‌های CPU، GPU، رَم و مموری است و در این مورد هم اپتیموس جی موفق شد با کسب امتیاز 7439 به راحتی برترین باشد.

در مورد پردازنده گرافیکی باید به بنچمارک‌های NenaMark 2 و GLBenchmark 2.1 مراجعه کرد. مورد اول یعنی NenaMark2 تصاویر را روی صفحه رندر می‌کند و از آنجایی که صفحه‌های نمایش همگی روی 60 فریم بر ثانیه محدود شده‌اند نمی‌توان تصمیم دقیقی گرفت.

اما وقتی بخواهید قدرت واقعی یک GPU موبایلی را بسنجید بهتر از از تست‌های Off Screen مانند GLBenchmark 2.1 Egypt بهره ببرید. در این تست که پیش از این گلکسی اس 3 با اختلاف خوبی نسبت به رقبا عنوان نخست را در اختیار داشت باز هم اپتیموس جی بهتر عمل کرده و با 10 فریم بر ثانیه بیشتر نسبت به قهرمان قبلی، قدرت Adreno 320 را به خوبی به رخ کشیده است.

در مورد وبگردی تست SunSpider قدرت جاوا اسکریپت را اندازه می‌گیرد و عدد کمتر نتیجه بهتر را نشان می دهد. در این بنچمارک اپتیموس جی پس از گلکسی اس 3 و Meizu MX 4-core در مقام سوم ایستاده است؛ البته این نتیجه شاید پس از نهایی شدن نرم‌افزار گوشی بهبود پیدا کند.

با این که نتایج بدست آمده توسط بنچمارک‌ها حیرت انگیز است اما می‌دانید که استفاده روزانه و عملی ممکن است نتیجه‌ای کاملاً متفاوت داشته باشد. در این مورد وبسایت GSMArena چند ساعتی را که با گوشی کار کرده است، بسیار دلنشین توصیف کرده و روانی این گوشی را مانند گلکسی اس 3 می‌داند هرچند که اپتیموس جی فعلاً از اندروید 4.1 و Project Butter محروم است و بر روی اندروید 4 کار می‌کند.

شاید بگویید این همه قدرت پردازشی آیا به کار هم می آید؟ سامسونگ در گلکسی اس 3 و گلکسی نوت 2 با ویژگی PopUp Play سعی کرد قدرت پردازشی را نمایش دهد و حالا در اپتیموس جی می توانید ویدئوی در حال پخش را به صورت تمام صفحه کم رنگ یا Transparent کنید و در زیر آن به کارهای دیگرتان بپردازید.

Source: GSMArena

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. alireza می‌گوید

    تازه یک ماهه optimus 4x اومده به بازار و من هم هنوز یک ماه نشده که خریدمش بعد LG گوشی جدیدتر داده!
    آخه این چه وضعشه مسولین رسیدگی کنن!!!

  2. mahmoud می‌گوید

    sherkate LG ye hsrkate fogholadeh poshraftast dar hali ke in sherkat shayad onghad ke pishraftast toye zehne mardom injori nasbasheh

  3. Ammin می‌گوید

    آفرین به الجی و آفرین به کوالکام…واقعا لقب پادشاه برازندشه…