Droid RAZR i اولین گوشی دو گیگاهرتزی، محصول مشترک اینتل و موتورولا

امروز اینتل و موتورولا در کنفرانس خبری مشترک خود از آخرین دستاورد مشترکشان Droid RAZR i پرده برداشتند. این اسمارت‌فون اندرویدی اولین گوشی با سرعت پردازنده دو گیگاهرتز است.

1

فارنت: همان‌طور که می‌دانید اینتل مدتی است که وارد دنیای اندروید شده و پردازنده های x86 را برای اندروید بهینه‌سازی کرده است تا با قابلیت Hyper Threading علیرغم تک‌هسته‌ای بودن از رقیبان سریع‌تر باشد. امروز اینتل و موتورولا در کنفرانس خبری مشترک خود از آخرین دستاورد مشترکشان Droid RAZR i پرده برداشتند. این اسمارت‌فون اندرویدی اولین گوشی با سرعت پردازنده دو گیگاهرتز است.

پردازنده این گوشی Intel Medfield بوده و با فرایند ساخت 32 نانومتری تولید شده است. این پردازنده با قابلیت Hyper Threading می‌تواند پروسه‌های مختلف را جداگانه و موازی انجام دهد و تجربه‌ای سریع از مالتی‌تسکینگ را در اختیار کاربر قرار دهد؛ بدین ترتیب دیگر نیازی به پردازنده‌های چند هسته‌ای وجود ندارد. این فناوری همچنین گفته می‌شود می‌تواند بهترین عملکرد جاوا اسکریپت را نیز به همراه داشته باشد. صفحه نمایش این مدل 4.3 اینچی AMOLED با وضوح qHD خواهد بود و پوشش پشتی Kevlar شباهت آن را با مدل های Droid RAZR و Droid RAZR M بیشتر جلوه می‌دهد.

موتورولا کمی هم سربه‌سر اپل گذاشته و صفحه نمایش گوشی جدید خود را با آیفون 4S و 5 مقایسه کرده و می‌گوید Razr i حدود 40 درصد بیشتر از iPhone 4S و 15 درصد بیشتر از iPhone 5 مساحت دارد. دوربین Razr i مانند بسیاری از رقبا 8 مگاپیکسلی است و به کمک چیپست قدرتمند اپل می‌تواند در کمتر از یک ثانیه شروع به کار کند و در کمتر از یک ثانیه ده عکس متوالی بگیرد.

از نظر باتری هم موتورولا این اسمارت‌فون را به یک باتری 2000 میلی‌آمپری مجهز کرده‌ و قول یک روز کامل استفاده را داده است. از دیگر مشخصات Razer i می‌توان به NFC، بوت‌لودر باز، رابط کاربری Circle و دوربین دوم اشاره کرد.

Sources: GSMArena – TheVerge – Engadget

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. alireza می‌گوید

    عالی و زیبا!!!