آیا آی‌پاد نانو جدید اپل شما را هم به یاد لومیا نوکیا می‌اندازد؟

آی پاد نانو جدید شرکت اپل اگرچه از یک تلفن همراه هوشمند لومیا نوکیا نازک‌تر است و البته خب یک تلفن همراه هم نیست اما وقتی یک آی‌پاد نانو را در قد و قواره یک لومیا تصور می‌کنیم مطمئنا آنها را بسیار شبیه به هم می‌بینیم!

5

طراحی و ابداع و نوآوری در صنعتی مانند صنعت تلفن همراه در دنیای امروز امری دشوار به حساب می‌آید و در بسیاری از موارد شرکت‌های مطرح در این زمینه در طراحی محصولات خود نهایتا به محصولاتی شبیه به هم می‌رسند در حالی که حداقل بنابر انچه که خود ادعا می‌کنند از ابتدا هم قرار بر رسیدن به آن نبوده است.

اینها را گفتم تا از همین ابتدا بگویم که فرار نیست اپل را متهم به کپی‌برداری از نوکیا بکنم اما خب ظاهرا محصولاتی که شب گذشته ناپل آن را با مهارت خاص خود در برگزاری کنفرانس رونمایی کرد شبیه به یکی از محصولات نام‌آشنای نوکیا در بازار تلفن همراه است.

آی‌پاد نانو جدید شرکت اپل اگرچه از یک تلفن همراه هوشمند لومیا نوکیا نازک‌تر است و البته خب یک تلفن همراه هم نیست اما وقتی یک آی‌پاد نانو را در قد و قواره یک لومیا تصور می‌کنیم مطمئنا آنها را بسیار شبیه به هم می‌بینیم! با توجه به زمان عرضه اولین آی‌پاد نانو و اولین لومیا به‌درستی نمی‌توان قضاوت کرد که کدام شرکت را به کپی‌برداری می‌توانیم متهم کنیم اما خب حداقل در زمینه ای‌پاد نانو جدید تکلیف روشن است!

در عین حال وقتی نگاهی به رنگ‌های ارائه شده در آی‌پاد تاچ نسل پنجم اپل می‌اندازیم رنگ‌های مورد استفاده نوکیا در لومیا جدید برای من تداعی می‌شود! البته خب دور از ذهن هم نیست که نوکیا در انتخاب این رنگ‌ها تمام تنوع را به خرج داده و جای انتخاب دیگری باقی نگذاشته بود. اپل معمولا در محصولات خود مانند نانو و شافل تنوع رنگ را به‌کار می‌گیرد اما امسال این تنوع رنگ در محصول آی‌پاد تاچ نیز به‌کار گرفته شده است.

اپل را در این مورد نمی‌توان به چیزی متهم کرد اما واضح است که استراتژی نوکیا در استفاده از تنوع رنگ در محصولی در قد و قواره لومیا اکنون توسط اپل در آی‌پاد تاچ به‌کار گرفته شده است و اپل به این نتیجه رسیده که محصولی مانند آی‌پاد تاچ را نمی‌تواند مانند همیشه در دو رنگ (مثلا سیاه و سفید) مانند آیفون 5!! به بازار عرضه کند.

به شخصه بعید می‌دانم که شباهت این محصولات و رنگ‌های بکار گرفته شده چندان جنبه حقوقی به خود بگیرد اما ذگر این نکته خالی از لطف نیست که اگر مثلا جای نوکیا، سامسونگ قرار می‌گرفت شاید اوضاع طور دیگری رقم می‌خورد!

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

5 نظر برای این مطلب
  1. lol می‌گوید

    به نظرم lumia ادمو یاد ایپاد نانو 2010 میندازه

  2. علی می‌گوید

    من هم وقتی دیدمش همینو به خودم گفتم.
    ولی به نظر من ipod touch بهترین محصول کنفرانس اپل بود و ipod nano مزخرفترین. iphone هم خنثی بود.

  3. awegawrg می‌گوید

    خیلی ساله ایپاد های اپل این شکلیه , جو الکی ندید لطفا, یه سرچ بکنید

    1. نام شما می‌گوید

      اگه نوکیا شبیه آیپاد طراحی انجام داده بود تا حالا 1000 بار از نوکیا شکایت کرده بود. خودش حق کپی از هر طرحی رو داره ولی کسی دیگه نه! مثل نوار کرکره‌ای که تو ios5 از روی اندروید دزدیده.

  4. سعید می‌گوید

    دقیقا این چیزی بود که اول دیدمش به ذهنم رسید. ولی لومیا خیلی زیباست و این نانو بی پرده بگم زشت ترین پلیری که تا حالا دیدم! از اپل واقعا بعید بود!!