آغاز رسمی دومین دوره رقابت‌های بزرگ بازی‌های رایانه‌ای ماتریس

این دوره از رقابت‌ها در 6 رشته و با حضور 1135 نفر در قالب 80 تیم و 735 شرکت‌کننده انفرادی آغاز می‌گردد و از جمله نکات قابل توجه در دومین دوره رقابت‌ها را حضور تیم کامل کانتر استریک تیم گینرهای فناتیک عنوان کرد که سال گذشته وعده حضور آن‌ها داده شده بود.

0

فارنت: ظهر امروز دومین دوره رقابت‌های بزرگ بازی‌های رایانه‌ای ماتریس با برگزاری مراسم افتتاحیه این رقابت‌ها، رسما آغاز شد.
در این مراسم که با حضور محمود صیدانلو مدیرکل توسعه ورزش‌های همگانی وتفریحی وزارت ورزش و جوانان و در سالن همایش میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، شرکت‌کنندگان، مجریان برگزاری و اصحاب رسانه حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم شرکت ماتریس و محصولات آن به حاضران معرفی و در ادامه، مروری کوتاه بر نخستین دوره رقابت‌ها در سال گذشته صورت گرفت تا پس از آن ویشتا فیاض، دبیر این دوره از رقابت‌ها پشت تریبون بیاید و با سپاسگزاری از وزارت ورزش و جوانان و سایر مراکزی که از این مسابقات حمایت کرده‌اند، گزارشی از روند برگزاری این رویداد را ارائه کند.

وی در این گزارش خاطرنشان کرد که این دوره از رقابت‌ها در 6 رشته و با حضور 1135 نفر در قالب 80 تیم و 735 شرکت‌کننده انفرادی آغاز می‌گردد. وی از جمله آرمان‌های مد نظر برای این دوره از رقابت‌ها را ارتقاء سطح کیفی و کمّی برگزاری رقابت‌های بازی‌های رایانه‌ای، ایجاد فضایی سالم و مناسب برای معرفی گیمرها به عنوان ورزشکاران الکترونیک، تشکیل تیم‌های حرفه‌ای‌تر برای اعزام به رقابت‌های جهانی، ایجاد ارتباط مناسب با دست‌اندرکاران بین‌المللی وتیم‌های قهرمان جهان و فراهم‌سازی بستر مناسب برای رشد و فعالیت بیشتر بازی‌سازان داخلی وحمایت از این تولیدکنندگان داخلی توصیف کرد.

ویشتا فیاض در ادامه از جمله نکات قابل توجه در دومین دوره رقابت‌ها را حضور تیم کامل کانتر استریک تیم گینرهای فناتیک عنوان کرد که سال گذشته وعده حضور آن‌ها داده شده بود. وی برگزاری دومین دوره از این رقابت‌ها را مدیون برگزاری بیش از 100 جلسه حداقل 2 ساعته توسط تیم مدیریتی ماتریس برای طراحی، هماهنگی واجرای آن دانست و تاکید کرد که به جرأت می‌گویم که شخصاً تاکنون چنین جمع منسجم و همدلی را در برگزاری یک رویداد مشاهده نکرده بودم.

وی در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد تا شرکت‌کنندگان از فضا و امکانات اختصاص داده شده، نهایت استفاده و لذت را ببرند تا نهایتا انگیزه‌ای مضاعف برای برگزاری پُررنگ‌تر و متفاوت‌تر این رویداد در سال آینده برای ماتریس ایجاد شود.
در ادامه این مراسم فیلمی کوتاه در معرفی شرکت ماتریس و واحدهای مختلف تخصصی آن همراه با پیامی از حسن مقدم مدیرعامل این شرکت و نیز معرفی برندها و محصولات عرضه‌شده توسط ماتریس به همراه گزارشی تصویری از تلاش چندماهه اعضای تیم برگزارکننده رقابت‌ها به تصویر کشیده شد.

پس از آن نوبت رضا بابایی مدیر فنی این دوره از رقابت‌هابود که در سخنان کوتاهی به ذکر ویژگی‌های فنی رقابت‌ها و جزئیات بازی‌ها و تیم‌های شرکت‌کننده پرداخت.
رضا بابایی در گزارشی با اشاره به اینکه دومین دوره از رقابت‌های بزرگ بازی‌های رایانه‌ای ماتریس در 6 رشته برگزار می‌شود، این رشته‌ها را شامل: Counterstrike (با شرکت 25 تیم)، DotA (با شرکت 25 تیم)، PES (با شرکت 240نفر)، Fifa (با شرکت 25 تیم)، Need For Speed (با شرکت 90نفر) و Warcraft (با شرکت 16 نفر، انتخاب شده از میان بهترین گیمرهای این رشته در ایران) دانست.

وی در ادامه با توضیح ساختار مسابقات و نحوه چینش تیم‌ها در گروه‌های مختلف، اعلام کرد که تیم فنی این دوره از رقابت‌ها متشکل از 52 نفر با دانش فنی، تخصص و تجربه بالاست و محل برگزاری رقابت‌ها نیز با 120 دستگاه لپ تاپ msiمدل GE70 تجهیز شده است. ماوس، صفحه‌کلید و هِدسِت‌های متصل به سیستم‌ها نیز از محصولات حرفه‌ای Thermaltake انتخاب شده است و تجهیزات شبکه مستقر در سالن‌ها نیز CISCO هستند.

در ادامه این مراسم و پس از نمایش ویدئوکلیپی از بازی‌های رایانه‌ای مورد رقابت در این دوره از بازی‌ها، محمود صیدانلو مدیرکل توسعه ورزش‌های همگانی وتفریحی وزارت ورزش و جوانان پشت تریبون آمد و ابراز امیدواری در این خصوص که شرکت‌های بخش خصوصی بتوانند همانند ماتریس در زمینه ورزش‌های الکترونیک به صورت فعال و پویا عمل کنند و گام‌های بلندتری نیز بردارند.

مهمان دیگر این مراسم، یوسف کرمی قهرمان جهانی تکواندو ایران بود که از وی تقدیر به عمل آمد و اعلام شد که وی نیز یکی از شرکت‌کنندگان رقابت‌های امسال است اگر چه وی اصرار داشت که تجربه چندانی در زمینه بازی رایانه‌ای ندارد!
آیین گشایش دومین دوره رقابت‌های بزرگ بازی‌های رایانه‌ای ماتریس، با قرائت مرامنامه و ادای سوگند جمعی توسط بازیکنان و داوران پایان یافت و آن‌ها پیمان بستند که در طول دوره برگزاری رقابت‌ها، ضمن احترام به رقبا، به قوانین و مقررات مسابقات پای‌بند بمانند.

دومین دوره رقابت‌های بزرگ بازی‌های رایانه‌ای ماتریس (MGC) با همکاری اداره کل توسعه ورزش‌های همگانی وتفریحی وزارت ورزش و جوانان هجدهم تا بیست‌وسوم شهریورماه در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.