بررسی تلفن همراه اپتیموس 4X HD ال‌جی در فارنت

ال‌جی از زمان عرضه سری اُپتیموس در تلفن‌های همراه خود نشان داده که قصد ندارد چندان هم در بازار تلفن‌های همراه بی‌آزار باشد. این روزها در سری اُپتیموس می‌توان تلفن‌های همراهی یافت که می‌تواند به راحتی رقیبی سرسخت برای تلفن‌های همراه مطرح بازار باشد.

109

ال‌جی اُپتیموس فورایکس اچ.دی این روزها از جمله تلفن‌های همراه مطرح بازار است که اگر چه به تازگی به بازار عرضه شده اما با وجود مشخصاتی همچون صفحه نمایش اچ.دی و پردازنده چهار هسته‌ای توانسته توجه بازار را به خود جلب کند. این گوشی که نمونه اولیه راه یافته به ایران بود از سوی دفتر شرکت ال‌جی در اختیار فارنت قرار گرفته بود. در ادامه به بررسی این تلفن همراه می‌پردازیم: (برای راحتی شما و البته ما از این پس در متن هر جا قرار باشد اشاره‌ای به این تلفن همراه داشته باشیم آن را فور ایکس خطاب می‌کنیم!)

طراحی: 

ال‌جی Optimus 4X HD که قرار شد آن را در ادامه متن تنها فور ایکس صدا کنیم با داشتن قطر 4.7 اینچی اگرچه در بزرگی اندازه صفحه نمایش به پای گلکسی‌نوت سامسونگ با اندازه 5.3 اینچی یا حتی هم‌خانواده خود اُپتیموس‌وو که یک صفحه نمایش پنج اینچی دارد، نمی‌رسد اما نمی‌توان این گوشی را در دسته گوشی‌های بزرگ جای نداد، مخصوصا اینکه هنگامی که آن را در دست می‌گیرید بخوبی بزرگتر بودن آن را احتمالا نسبت به گوشی قبلی خود احساس خواهید کرد.

بله! فور ایکس را به راحتی می‌توان یک گوشی بزرگ دانست اما اگر بخواهیم منطقی برخورد کنیم بزرگی اندازه این گوشی در برابر گوشی‌هایی که در بازار رواج دارند حقیقتا نمی‌توان بزرگ دانست و رفته رفته تمام گوشی‌های هوشمند را با این نگاه می‌توان در یک دسته قرار داد. راه دور نرویم و اجازه بدهید این گوشی را با اکسپریا اس مقایسه کنیم که عکس‌های این دو تلفن همراه را در کنار هم خواهید دید.

به واقع اکسپریا اس که یک گوشی معمولی و شاید با کمی ارفاق در دسته بزرگ‌ها به حساب بیاید آنچنان تفاوتی در اندازه با فور ایکس ندارد و حتی اگر نگاهی به ضخامت آن بیندازیم متوجه می‌شوید که فور ایکس خوش‌دست‌تر به حساب می‌آید و وجود ان را در جایی مانند جیب خود کمتر احساس خواهید کرد. بنابراین اگر به راحتی با اندازه گوشی‌هایی در حد و اندازه سونی اکسپریا اس کنار می‌آئید مطمئنا با فور ایکس مشکلی نخواهید داشت.


بگذارید جزئی‌تر به گوشی نگاه کنیم و کمی ریزتر شویم: می‌توانم بگویم که فور ایکس یک ظاهر معمولی دارد یک ظاهر معمولی و شاید ساده که همین سادگی جذابیتی به آن بخشیده است. فور ایکس در کناره‌های خود تقریبا لبه‌های خمیده‌ای دارد که با آنها نگه داشتن گوشی راحت‌تر می‌شود و با نگاه و لمس این لبه‌ها نوعی حس استحکام با وجود ظرافت به شما دست می‌دهد. این لبه‌های خمیده باز هم به راحتی حمل گوشی در جیب به شما کمک می‌کند مخصوصا اگر مانند من به پوشیدن شلوارهای جین علاقمند باشید!


با بررسی فور ایکس متوجه خواهید شد که هیچ دکمه فیزیکی بر روی قاب جلویی بکار گرفته نشده و در عوض سه کنترل لمسی برای حرکت در رابط کاربری اندروید شامل دکمه‌های لمسی بازگشت، خانه و فهرست بر روی ان وجود دارد که می‌توانید با تنظیم آن همواره با روشن شدن صفحه نمایش آنها هم روشن شوند در غیر این صورت باید آنها را لمس کنید تا روشن شوند و بیشتر اوقات به چشم نمی‌آیند.

در بالای گوشی کلید پاور (روشن/خاموش کردن) فیزیکی گوشی را خواهید دید. بر روی قاب پشتی گوشی نوع خاصی از برجستگی وجود دارد که اگر چه از سطح بسیار درخشان گوشی متفاوت است و ویژگی پلاستیکی آن را نشان می‌دهد اما ظاهری مناسب را به گوشی بخشیده و بر روی آن علامت تجاری ال‌جی با ظاهر و جایی مناسب بکار گرفته شده است.

یک بلندگوی کوچک نیز در قاب پشتی تلفن قرار دارد و اگر قاب پشتی تلفن را با استفاده از درز پائین قاب باز کنید یک باتری قابل تعویض، شکاف سیم کارت و شکاف کارت میکرو اس.دی برای توسعه حافظه 16 گیگابایتی گوشی را خواهید دید.

 اینها را نگفتم که از کنار طراحی به راحتی بگذرم. در واقع اگر بخواهیم باز هم به همان طراحی ساده و معمولی به طور منطقی نگاه کنم، فور ایکس با یک طراحی استاندارد مستطیلی شکل و گوشه‌های گرد خود که فکر کنم در دو رنگ سیاه و سفید موجود باشد، در طراحی از مرزهای خاصی فراتر نرفته است و به طور مثال ال‌جی مانند سونی سعی در استفاده از انحنا و سایر ترفندهای طراحی برای زیباتر کردن گوشی نداشته و تا توانسته سعی داشته طراحی گوشی را ساده نگهدارد و خب موفق هم بوده و این روند حتی در گشوی‌های بعد از فور ایکس هم دیده می‌شود.

 

ال‌جی در معرفی طراحی این گوشی از اصطلاح طراحی prism-edgedاستفاده کرده که احتمالا به نوراهیا باریک کرومی لبه‌های دور تا دور گوشی اشاره دارد که البته یک نوار پلاستیکی در داخل آن وجود دارد که برجستگی‌هایی ویفر مانند بر روی ان بکار گرفته شده که شخصا دلیل بکار گیری این برجستگی‌ها ان هم در گوشی با این ظرافت را متوجه نشدم! این برجستگی‌ها بر روی دکمه‌های ولوم بیشتر قابل تشخیص هستند. به هر حال قرار بود ریزتر شویم و خب نهایتا می‌توانم بگویم که به نظر من بهترین توصیف از طراحی فور ایکس خوب رو به مطلوب است.

صفحه نمایش:
مزیت صفحه نمایشی به این اندازه این است که می‌توانید به راحتی نسخه کامل یک وب‌سایت را به جای استفاده از سایت‌های موبایلی، مرور کنید و یا حتی به تماشای فیلم‌های اچ.دی بنشینید.


صفحه‌نمایش این گوشی از جنس ال.سی.دی و برخوردار از فناوری IPS است که واقعی‌ترین رنگ‌ها را به شما نمایش می‌دهد و وضوح عالی 1280 در 720 پیکسل را به همراه دارد و این یعنی تراکم پیکسل در این صفحه نمایش برابر با 312 PPI است. این میزان تراکم پیکسل برتری این صفحه نمایش را نسبت به گلکسی‌اس 3 با عدد 306 برتر نشان می‌دهد اما با وان‌ایکس با صفحه نمایش سوپر ال‌.سی.دی همچنان در این رقم برابر هستند.
زاویه دید در صفحه نمایش فور ایکس در حالیکه خوب است اما می توانست بهتر باشد زیرا صفحه نمایش چند میلیمتر پایین‌تر از سطح به نظر می‌رسد اما در مجموع صفحه نمایش، روشن، واضح و رنگی است و واکنش لمسی آن نیز خوب بوده و به خوبی واکنش می‌دهد. تجربه استفاده در زیر نور افتاب گوشی نیز نشان از کیفیت مناسب ان داشت.

سخت‌افزار:
بگذارید یک خلاصه سخت‌افزاری برای شما ردیف کنم: Optimus 4X HD از یک پردازنده چهار هسته‌ای 1.5 گیگاهرتزی تگرا انویدیا Cortex-A9، یک گیگابایت رم، صفحه نمایش 4.7 اینچی قدرتمند از نوع لمسی خازنی IPS-LCD True HD با دقت 1280 در720، دوربین 8 مگاپیکسلی با فوکوس اتوماتیک و فلاش و دوربین مکالمه ویدیوئی برخوردار است. حافظه داخلی گوشی 16384 مگابایت است که 12288 مگابایت آن در دسترس شما قرار می‌گیرد. در این گوشی قابلیت استفاده از کارت حافظه Micro SD قرار گرفته و از امکانات ارتباطی همچون بلوتوث، جی.پی.اس، جی‌.پی.آر.اس، WLAN برخوردار است. باتری گوشی 2150 میلی‌آمپر ساعت قدرت داردتا زمان استندبای 730 ساعت و زمان مکالمه 9 ساعت و بیست دقیقه‌ای را برای شما فراهم کند و نهایتا در مجموعه‌ای 133 گرمی در پیش روی شما قرار بگیرد.
اما خب وقتی نام این گوشی فور ایکس است و ال‌جی تاکید خاصی بر پردازنده چهار هسته‌ای ان دارد مطمئنا بیراه نیست اگر ابتدا در قمست سخت‌افزار به سراغ پردازنده آن برویم و ببینیم که آیا این پردازنده جای تعریف دارد؟
پردازنده چهار هسته‌ای: این عنوان کمی نیست. اُپتیموس فور ایکس سومین گوشی چهار هسته‌ای جهان به حساب می‌آید. زیر پوشش پلاستیکی فور ایکس، جدیدترین پردازنده تگرا 3 انویدیا قرار گرفته که چهار هسته پردازشگر 1.5 گیگاهرتزی اصلی و یک هسته پنجم به منظور صرفه‌جویی در مصرف باتری دارد یعنی از این هسته آخر در زمان استفاده از قدرت پردازش کمتر مانند قرار گرفتن تلفن در حالت استندبای (البته در حالی‌که ویجت‌ها در زمینه گوشی فعال هستند)، مورد استفاده قرار می‌گیرد تا چهر هسته اصلی در حالت بیکار بوده و مصرف غول‌آسای باطری کاهش یابد. جالب است بدانید همین تراشه در تبلت ترانسفورمر پرایم شرکت ایسوس نیز بکار گرفته شده است خب طبیعتا وقتی پاسخگوی یک تبلت بوده حالا قدرت قابل توجهی برای یک دستگاه جیبی محسوب می‌شود.
همواره این سوال بوده (و البته برای برادرم که طرفدار iOS است به دغدغه تبدیل شده!) که آیا تلفن‌های چهار هسته‌ای در واقع بیش از حد مورد استفاده قرار می‌گیرند؟ این یعنی اینکه در حال حاضر بیشتر برنامه‌ها برای بهره‌گیری کامل از تراشه چهار هسته‌ای بهینه نشده‌اند! بله این تقریبا درست است و در واقع در اندروید، تراشه‌های چند هسته‌ای به برنامه‌های اصلی یا فعالیت‌ها کمک چندانی نمی‌کنند و بیشتر به فعالیت‌های پرمصرف‌تری مانند مولتی تسکینگ کمک می‌کنند و خب این یعنی بیشتر نیازهای موبایلی افراد با دستگاه‌های دو هسته‌ای سریع انجام می‌گیرد اما نمی‌توان این را هم نادیده گرفت که خب طبیعتا با یک چهارهسته‌ای فکر و خیال یک کاربر راحت‌تر است.


حالا باید دید ال‌جی تا چه اندازه از این چهارهسته بهره برده است. مثلا سامسونگ در گلکسی‌اس تری که گوشی چهارهسته‌ای و قدرتمند سامسونگ است یک ویژگی جالب بکار گرفته شده که فکر کنم پاپ‌آپ‌پلی نام دارد و با فراهم کردن امکان مولتی‌تسکینگ، کارهایی مانند پخش ویدیو در یک پنجره کوچک در صفحه همزمان با انجام کار دیگری در دستگاه صورت می‌گیرد و این گونه استفاده خوب و در واقع مفیدی از موتور قدرتمند آن برده می‌شود و در واقع همچنان‌که برنامه‌های بیشتری برای بهره بردن از قدرت چهار هسته‌ای در گوشی‌های اندروید ساخته می‌شوند، موبایل‌های چهار هسته‌ای هم این گونه از قدرت خود به صورت مفیدتر استفاده می‌کنند. متاسفانه در مورد فور ایکس، ال‌جی ویژگی نرم‌افزاری خاصی را برای استفاده از قدرت پردازنده چهارهسته‌ای آن نگنجانده و البته این بدان معنا نیست که خود شما نتوانید این کار را انجام دهید و در واقع این به خود کاربر بستگی دارد که راه‌های استفاده از پردازنده چهار هسته‌ای آن را پیدا کند.
یک مژده برای گیمرها دارم که می‌توانم بگویم با این گوشی خیالتان بابت انجام روانتر بازی‌های سنگین نسبت به گوشی‌های تک هسته‌ای راحت خواهد بود البته اگر مانند من در بازی سنگ تمام بگذارید کم‌کم به داغی صفحه نمایش زیر دستتان خصوصا دقیقا زیر مارک ال‌جی عادت خواهید کرد که البته از خصوصیت‌های یک گوشی چهارهسته‌ای آن هم به این نازکی است!
ان.اف.سی: فور ایکس همچنین یک تراشه ارتباط میدان نزدیک (ان.اف.سی) دارد. این فناوری بدون تماس می‌تواند به همراه برچسب‌های (تگها) ان.اف.سی به عنوان راه سریعی برای راه‌اندازی برنامه‌ها یا تغییر ترجیحات در تلفن همراه شما تنها با لمس صفحه نمایش کردن گوشی و نزدیک کردن آن به برچسب، مورد استفاده قرار گیرد. ان.اف.سی در واقع امکانات فراوانی دارد که به جز برخی موارد شخصی‌سازی ان فعلا در ایران استفاده خاصی همچون بسیاری از فناوری‌های دیگر ندارد.

قدرت و بازدهی:
این گوشی را در بنچ‌مارک‌های مختلفی مورد آزمایش قرار دادیم که نتایج آن برای آن‌هایی که اهل بنچ‌مارک هستند جالب توجه خواهد بود البته باید بگویم که گوشی که در این مطلب از سوی دفتر شرکت ال‌جی در ایران در اختیار ما قرار گرفته بود در واقع نمونه اولیه گوشی وارد شده به کشور بود و درج نشدن نام گوشی در آزمایش‌ها به همین دلیل است.


در بنچمارک معروف AnTuTu که با نسخه2.9.2 آن انجام گرفت فور ایکس توانست امتیاز خوب 10536 را به خود اختصاص دهد این امتیاز یعنی این گوشی در این بنچمارک بالاتر از اچ.تی.سی وان‌ایکس اما همچنان پائین‌تر از گلکسی‌اس 3 ایستاد.


برای بررسی قدرت پردازش گرافیکی گوشی سراغ برنامه بنچمارک NenaMark2 رفتیم. نتایج قابل قبول و رضایت بخش بود. گوشی توانسته بود رقم 52.6 فریم بر ثانیه را برای خود ثبت کند که در مقام مقایسه می‌توان به رقم 58.9 برای گلکسی‌اس 3 و 47.5 برای اچ.تی.سی وان‌ایکس اشاره کرد.
در تست سان‌اسپایدر جاوا اسکریپت که سرعت مرورگر را ارزیابی می کند، فور ایکس با 1.623.7 میلی ثانیه (در این تست پایینتر با توجه به اینکه سنجش زمان است، بهتر است) آیفون فور اس اپل (2.181.6 میلی ثانیه) و وان ایکس (2293.2 میلی ثانیه) را مغلوب کرد اما حریف تری اس (1.498.9 میلی ثانیه) نشد.


در بنچمارک بر مبنای کوادرنت نیز فور ایکس امتیاز خوب 5.181 را کسب کرد و بالاتر از وان‌ایکس ایستاد اما مغلوب اس‌تری با امتیاز 5.289 شد.
آزمایش سرعت وب‌گردی و مرور اینترنت آخرین آزمایش ما بود که فور ایکس توانست امتیاز 110348 را بدست آورده و بالاتر از ترنسفورمر پریم ایسوس، گلکسی‌نکسوس و گلکسی‌تب 10.1 تری‌جی قرار بگیرد. در کل می‌توان در مورد مرور اینترنت گفت: فور ایکس مطمئنا دستگاه قدرتمندی برای مرور وب است و می‌توان وب‌سایت‌های دارای گرافیک سنگین و برخوردار از فناوری HTML5‌ را بدون مکث یا کند شدن نمایش دهد.

باتری
مطمئنا شما هم با یک تراشه چهار هسته‌ای و یک صفحه نمایش 4.7 اینچی، انتظار ندارید که در مورد فور ایکس حرف زیادی برای گفتن داشته باشیم و تعجبی ندارد که نتوانیم در مورد عمر باتری فور ایکس حرف زیادی بزنیم. به هر حال شما با یک گوشی با صفحه نمایش بزرگ روبرو هستید. اما بگذارید راحت از تجربه تقریبا یک‌ماهه خود بگویم: اگر از این تلفن به صورت روزمره و با احتیاط و محدود استفاده کنید عمر باتری آن پیش از اینکه به شارژ مجدد نیاز پیدا کند، بیشتر از یک روز طول خواهد کشید و این طبیعتا برای هر گوشی با صفحه نمایش بزرگ امری بدیهی است. فور ایکس یک باتری 2.150 میلی‌امپر بر ساعت دارد که اندکی بزرگتر از باطری گلکسی اس 3 و همچنین باتری 1800 میلی‌آمپر بر ساعت وان ایکس اچ.تی.سی است.


در هر صورت ال‌جی رسما برای فور ایکس تا 14.9 ساعت زمان مکالمه، 9 ساعت مرور یا چهار ساعت ضبط ویدیو با یک شارژ کامل را وعده می‌دهد و شما می توانید به مدت 52 ساعت در این گوشی به آهنگ گوش کنید و حالت استندبای آن هنگامی که اصلا از گوشی استفاده نمی‌کنید، حداکثر 527 ساعت است.

 

با مدیریت مناسب مصرف انرژی گوشی به راحتی این گوشی برای شما دور روز دوام خواهد آورد اما اگر مدیریت انرژی ( مثلا: پایین آوردن میزان روشنی صفحه نمایش، بستن برنامه‌هایی که دیگر استفاده نمی‌کنید و استفاده نکردن از وال‌پیپرهای متحرک) را فراموش کردید یادتان باشد گوشی را شب هنگام شارژ کنید و اگر یادتان رفت، روز بعد انتظار نداشته باشید بتوانید تمام روز از آن استفاده کنید. این را برای گیمرها می‌گویم: در حالت شارژ کامل تقریبا می‌توانید بیش از دو ساعت بازی کیفیت بالا (مثلا PES 2013) با گوشی انجام دهید.

دوربین عکاسی و تصویربرداری:
در پشت گوشی یک دوربین هشت مگاپیکسلی که با یک نوار فلزی باریک احاطه شده دیده می‌شود. ال جی در دوربین این گوشی از حسگری استفاده کرده که به بهتر شدن نتایج در شرایط نور کم کمک می‌کند. وجود یک فلش ال.ئی.دی نیز دوربین این گوشی را به بهترین ثبت‌کننده تصاویر تبدیل کرده اما خب می‌دانید که ال.ئی.دی به تنهایی در صورت نزدیک شدن بیش از اندازه به سوژه مورد نظر، عکس را خراب می‌کند.

در خصوص کیفیت تصاویر و محصول این دوربین نیز می‌توانم بگویم که نتیجه زحمت این گوشی را این طور می‌توان توصیف کرد: وقتی عکس نهایی خوب باشد با یک عکس بسیار بسیار خوب روبرو هستیم اما وقتی عکس بد باشد با یک تصویر غیرشفاف، خارج از فوکوس و در اصطلاح بلور روبرو هستیم. بله بزرگترین مشکل دوربین فور ایکس عدم تعادل و ثبات در فوکوس بود. وقتی گوشی می‌توانست به حالت تعادل در فوکوس و تنظیم فاصله کانونی برسد نتیجه فوق‌العاده بود. به طور کلی شات‌های فور ایکس برخلاف دوربین گوشی‌هایی مانند اکسپریا اس سونی که وضوح زیادی دارند، ظاهر ساده‌ای دارند. این دیگر به سلیقه خودتان بستگی دارد که به دنبال چه گوشی دوربین‌داری باشید. لنزهای فور ایکس در شرایط کم نور برتر هستند و تصاویر واضح‌تری را نسبت به رقبا ثبت می‌کنند.

نمونه عکس‌های گرفته شده با دوربین اپتیموس فور ایکس اچ.دی
(برای دیدن عکس در اندازه واقعی بر روی آنها کلیک کنید)

رابط کاربری دوربین دارای ویژگی است که با فعال کردن آن مجموعه شات‌هایی از تصویری که می‌خواهید ثبت کنید را گرفته و نمایش می‌دهد و شما می‌توانید بهترین شات را از میان آنها انتخاب کنید. متاسفانه راهی برای ساکت کردن صدای شاتر فور ایکس وجود ندارد و تنها گزینه‌ای که وجود دارد و ما هم آن را برگزیدیم، تغییر صدای آن از یک کلیک شاتر به یک صدای شاتر کمتر غیرطبیعی است.

مشکل عدم تعادل در فوکوس در هنگام فیلمبرداری هم به سراغ دوربین گوشی می‌آید و نهایتا اگر به تعادل نرسیده باشد نتیجه و محصول فیلمبرداری شما یک تصویر ویدیویی اچ.دی 1080 پیکسل است که فکر نمی‌کنم کسی را از کیفیت خود حیرت‌زده کند و با تصویری عادی و نه باکیفیت روبرو خواهید بود.

گفتنی است که مشکل عدم ثبات فاصله کانونی در دوربین فور ایکس مشکلی نرم‌افزاری به حساب می‌اید و حتی شاید در این گوشی که نمونه اولیه آن است و از سوی دفتر ال‌جی در تهران در اختیار ما قرار گرفته بود مشاهده شده است. حتی اگر فرض را بر وجود مشکل بدانیم این موضوع تنها با یک به‌روز رسانی ساده مرتفع خواهد شد. بر روی بنده گوشی خبری از دکمه فیزیکی شاتر نیست و باید به لمس صفحه نمایش بسنده کنید.

راستی یک دوربین 1.3 مگاپیکسلی نیز در جلوی تلفن برای تماس ویدیویی با استفاده از خدماتی مانند اسکایپ و برای استفاده از ویژگی تشخیص چهره برای باز کردن قفل گوشی وجود دارد.

نرم‌افزار و رابط کاربری
فور ایکس از نسخه اندروید 4 معروف به آی‌سی‌اس بهره‌مند شده و ال‌جی با انتخاب این نرم‌افزار برای گوشی جدید مدل بالای خود حرکت معقولانه‌ای داشته است. اندروید 4 به شکل استاندارد صفحه‌های خانگی (هوم‌اسکرین) متعددی را می‌تواند برای شما ایجاد کند که می‌توانید آنها را با هر نوع برنامه و ویجت زنده‌ای پر کنید و آنها را به اندازه دلخواهتان تغییر دهید.

هر شرکتی پوسته ویژه خود را برای اندروید به کار می‌برد و ال‌جی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و اندروید 4 را به همراه رابط کاربری اُپتیموس 3.0 خود پوشانده است. پوسته نرم‌افزاری ال‌جی ویژگی خاصی برای تعریف کردن ندارد با اینهمه ال جی با منوی پیش نمایش ویجت‌ها که مرور آن خوشایندتر از پوسته‌های محدود اندروید است که تنها فهرست متنی را برای انتخاب عرضه می‌کنند، کمی خود نشان داده و از جمله دیگر موارد کی‌توان به تصاویر بندانگشتی آخرین برنامه‌های استفاده شده، مجموعه تصاویر کوچک قابل مروری برای سوئیچ میان پنجره‌های متعدد مرورگر و صد البته نوار ابزار مفید در بالای قسمت گوشزد (نوتیفیکیشن)‌اشاره کرد تا بتوانید به راحتی وای‌فای، بلوتوث و امکانات دیگر را فعال یا غیرفعال کنید. خلاصه کنم: بهترین مزیت این رابط کاربری را می‌توان این است که اندروید 4 را خیلی سنگین نمی‌کند و شاید آن را به رابط کاربری روان سنس اچ.تی.سی ترجیح دهید.

برنامه‌های از پیش نصب شده گوشی می‌توان به اسمارت‌شیر ال‌جی برای اجرا و اشتراک‌گذاری فیلم‌ها و فایل‌ها بین دستگاه‌های دارای فناوری ارتباطی DLNA، ریموت‌کال سرویس برای تشخیص از راه دور مشکلات تلفن و فروشگاه برنامه اسمارت ورلد ال‌جی اشاره کرد که فروشگاه ال‌جی برای کاربران ایرانی با ثبت نام قابل استفاده است و برنامه‌های رایگان خوبی در آن قرار داده شده است.

نتیجه‌گیری:
فکر کنم تمام این تقریبا 3 هزار کلمه قبلی را خوانده‌اید تا به این چند خط برسید و پاسخ این سوال را بشنوید که: آیا Optimus 4X HD ال‌جی گوشی مناسبی برای خریدن است؟

این پاسخ من پس از تجربه این گوشی است:
– اگر شما به دنبال دستگاه قابل حملی هستید که ترکیبی از یک کنسول بازی با تلفن باشد، در این صورت فور ایکس همان چیزی است که دوست دارید. تراشه تگرای فور ایکس دقیقا همان چیزی است که علاقمندان بازی و البته بازی سه‌بعدی به دنبال آن هستند. فقط هنگامی که استفاده زیادی از آن می‌کنید نباید از باتری آن انتظار معجزه داشته باشید.
– اگر به دنبال گوشی‌های بزرگ و قوی هستند، فور ایکس می‌تواند شما را جذب خود کند.
– اگر خواهان یک گوشی اندرویدی هستید که کارایی زیادی داشته باشد، با اینکه گلکسی‌اس 3 سامسونگ نیز با پردازنده چهار هسته‌ای گزینه‌ای نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت با این‌همه گلکسی اس 3 تا اندازه‌ای گران‌تر است و در صورتی‌که یک دستگاه چهار هسته‌ای ارزان‌تر بخواهید، فور ایکس ارزش مدنظر قرار گرفتن را دارد.
– اگر از طرفداران اندروید 4 هستید، از این گوشی خوشتان خواهد آمد زیرا رابط کاربری اندرویدی سبکتری دارد و مجموعه نرم‌افزاری ال‌جی خلاصه و مفدی بوده و خب بار زیادی بر اندروید تحمیل نمی‌کنند و به‌روزرسانی‌های اندروید را به موقع دریافت می‌کنند.
– اگر هیچکدام از اگرهای بالا شامل حال شما نمی‌شد کمی بیشتر فکر کنید!

فور ایکس یک گوشی برای گوشی‌بازهایی است که پرداخت پول بیشتر برایشان اهمیتی ندارد، مشکلی در شارژ گوشی‌شان ندارند. اگر نیازهای موبایلی شما کمتر از یک دستگاه بازی سه‌بعدی است، تلفن‌های دو هسته‌ای قوی به عنوان گزینه‌های مناسب وجود دارند که هم سبک‌تر هستند و هم شارژشان سریع تمام نمی‌شود. علاقمندان اندروید می‌توانند گوشی‌های دیگری مانند وان.اس اچ.تی.سی یا گلکسی اس 2 سامسونگ را که به اندروید 4 هم به‌روزرسانی می‌شوند، مدنظر داشته باشند.

اُپتیموس فور ایکس اچ.دی ال‌جی اکنون (شهریور ماه 91) در بازار ایران به قیمت تقریبی 1.165.000 تومان (با گارانتی رسمی) به فروش می‌رسد. اگر این گوشی را تجربه کرده‌اید لطفا سایر دوستان و کاربران را از نظرات خود در قسمت نظرات این مطلب آگاه کنید.

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

109 نظر برای این مطلب
  1. مصظفی می‌گوید

    سلام گوشی من خود به خود تو حالت standbyeشارژکم میکنه کسی هسا کمکم کنه

    1. جواد می‌گوید

      سلام مصطفی. این راه رو امتحان کن. بذار باطری گوشیت خالی بشه تا گوشیت خاموش بشه. وقتی خاموش شد به مدت یک دقیقه بذار تو شارژ. همونطور که شارژر بهش وصله بعد یک دقیقه روشنش کن ببین مقدار باطری چقدره اگه بیشتر از 5%بود دوباره کارهایی رو که بهت گفتم انجام بده اینقدر اینکار را بکن تا شارژ باطریت برسه زیر 5% حالا گوشیو تو حالت خاموش بزار تو شارژ. حدود دو ساعت شارژ میشه. من خودم اینکاررو کردم خوب شد. اگه مشکلی داشتی من در خدمتم.

  2. جواد می‌گوید

    سلام نازنین. برو تو تنظیمات. درباره تلفن. بروز اوری نرم افزار. فقط باید به وای فای وصل باشی.

  3. نازنین می‌گوید

    دوستان یکی راهنمایی می کنه چطور گوشیمو به آخرین آپدیت رسمی ارتقا بدم؟
    الان آندروید 4.0 روشه.

  4. نوید می‌گوید

    سلام
    21 تیر امسال گوشی ال جی پی 880 خریدم … از همون اول سنسور های این گوشی مشکل داشت …. هنگام مکالمه که باید سنسور مجاورت (اگه اسمشو درست گفته باشم) فعال بشه و صفحه ی تاچ گوشی رو غیر فعال کنه، کار نمیکرد … دو حالت داشت : یا غیر فعال باقی میموند ؛ یا اگه فعال میشد دیگه برنمیگشت به حالت عادی … باید طرف دوم که داری باهاش صحبت میکنی قطع کنه تا مکالمه تموم بشه …
    جدیداً یه مشکل جدید که پیدا کرده این گوشی اینه که ؛ وقتی حالت airplan mode رو انتخاب میکنی و آف لاین میشی ، دیگه برگشتی وجود نداره ، در صورتی که باید وقتی airplan mode رو غیر فعال میکنی باید آنتن گوشی برگرده و بتونی تماس یا اس ام اس یا هر کار دیگه ای انجام بشه ……….
    دوستان پیشنهاد آپدیت اندروید رو دادن به من ولی تا الان این کار و نکردم
    این گوشی این دو قسمت ساده ولی مهمش کار نمیکنه …

    1. جواد می‌گوید

      سلام نوید. برو نمایندگی اپدیتش کن درست میشه

  5. جواد می‌گوید

    سلام اقا مصطفی شما بهتره بری نمایندگی. اگه میتونی گوشیو یروزرسانی بکن

  6. مصطفی می‌گوید

    سلام آقا یا خانم هرکی میتونه کمکم کنه..من گوشی رو یه هفتس خریدم ولی بلوتوثش فایل ارسال نمیکنه در حالیکه در یافت میکنه؟؟لطفاکمکم کنید.واصلا قفل نداره که بزاریم؟

  7. سحر می‌گوید

    سلام داداش جواد میترسم اگه بخام برگردونم تنظیمات اولیه همه چیزایی که ریختم تو گوشیم پاک بشه
    گوشی داداش منم همینه اما واسه اون این مشکل پیش نیومده! هر کاری کردیم درست نشده
    دنبال یه راهی هستم غیر از بازگرداندن به تنظیمات اولیه. اونو گذاشتم واسه اخر
    بازم ازت ممنونم

    1. جواد می‌گوید

      سلام. سحر خانم برو تو قسمت تنظیمات :امنیت:مدیر دستگاه:اگه تو قسمت مدیر دستگاه برنامه وجود داره تیک جلو برنامه را بردار. شاید مال اونجا باشه

      1. سحر می‌گوید

        داداش اینکارم انجام دادم حتی برنامه رو هم حذف کردم اما باز درست نشده. یکی از اشناهامون گوشی سامسونگ s2داره برا اونم دقیقا همچین مشکلی پیش اومده هرچی سعی کردیم درست نشد! ممنون

        1. جواد می‌گوید

          سحر جون اگه مشکلت حل شد راه حلشو به من هم بگو. شاید یه روزی برا منم اتفاق بیفته. ممنون

          1. سحر می‌گوید

            داداش مجبور شدم گوشیمو ریفرش کردم حدس میزنم بخاطر برنامه هایی بود که از گوشیهای دیگه گرفته بودم! الان درست شده. با برگردوندن به تنظیمات کارخانه!

        2. mahdi می‌گوید

          اصلا نیازی نیست به تنظیمات کارخانه برید . این قسمت رو در هیچ فرومی نمیتونید جوابشو پیدا کنید من اولین نفر و تنها نفری هستم که پیداش کردم حتی تو فروم های خارجی هم جواب درستی نداشت شما وقتی از قسمت تنظیمات وارد بخش امنیت میشید و میرید به قسمت مدیران دستگاه در اونجا نباید قسمتی رو تیک بزنید چون کافیه یکبار تیک دار بشه و تنظیمات شما بر اساس تنظیمات اکانت گوگل شما انجام میشه یعنی گوگل از راه دور میتونه اونو کنترل کنه البته بگم ممکنم هست شما تا به حال به اون قسمت نرفتید و یکسری برنامه از جمله Go Locker و غیره نصب کرده باشید و سهوا مدیرت بهش دادید که باز تنظیمات بخش مدیریت بهم خورده حالا برای اینکه این مشکل رو حل کنید فقط کافیه دو کار رو انجام بدید از همین قسمت اخیر که داشتم بحث میکردم هیچ گزینه ای تیک دار نباشه و بعد برید کمی پایینتر از این قسمت نوشته پاک کردن اطلاعات کاربری و اونو بزنید و هشدار میده که تایید رو بزنید نترسید هیچ اتفاقی برای گوشیتون نمیوفته این همون اطلاعاتیه که به اشتباه ثبت شده حال به راحتی آب خوردن میرید از قسمت قفل صفحه نمایش روی هر گزینه ای که دوست دارید تیک میزنید و خواهید دید که اون قسمتهایی که قبلا اجازه دسترسی نداشتید حال دارید . موفق و موید باشید

          1. علی می‌گوید

            همینه
            ممنون
            درست شد
            نوکرتم
            من دوماه بود تین مشکلوو داشتم
            درست شد

          2. حجت می‌گوید

            دمت گرم واسه منم درس شد.

  8. سحر می‌گوید

    سلام خسته نباشید من ازین گوشی خیلی خوشم اومده اما چند روزی هست که توی قسمت قفل صفحه گزینه ای که باید بزنی که گوشیت قفلی نداشته باشه غیرفعال شده! نمیدونم مشکل از چیه اگه میشه کمکم کنید…
    قسمت تنظیمات……قفل صفحه رو که باز میکنم سه گزینه اول یعنی: هیچکدام …. گشودن قفل با حرکت جاروبی…… و قفل گشایی صورت غیر فعال شده و زیرشون نوشته شده:(غیر فعال شده توسط مدیر.قانون کد گذاری یا انبار ذخیره گواهینامه) باید چیکار کنم؟ کسی میدونه؟

    1. جواد می‌گوید

      سلام. سحر خانم من تا حالا به این مشکل برخورد نکردم ولی اگه برای من این اتفاق بیفته گوشی رو به تنظیمات اولیه برمیگردون منظورم تنظیمات کارخانس.

  9. مهرداد می‌گوید

    سلام
    نگار خانم من این گوشی رو فروختم و الان سونی دارم با عرض معذرت

  10. narges می‌گوید

    من قبلا گوشی ال جی داشتم یعنی حدود 6 سال. خیلی راضی بودم. الان هم رفتم همین گوشی رو خریدم. یعنی شدیدا عاشق گوشی ال جی هستم. به نظر من گوشی های ال جی خیلی عالی هستند. معرکه. شک نکن. حتما بخرش

  11. جواد می‌گوید

    سلام من یه مشکلی دارم. کسی میدونه چطوری میشه با وا فای گوشی فایلی رو ارسال کرد؟؟البته بلدم چطوری وای فای دیگه ای را با گوشی خودم پیدا کنم بهش هم وصل میشم فقط نمیدونم چرا فایلی که میفرسم. یا برام میفرسند رو نمیگیره.

    1. negar.I می‌گوید

      سلام
      با نرم افزار AirDroid خیلی راحت میشه این کارو انجام داد

      1. جواد می‌گوید

        نگار جون دستت درد نکنه ولی من نمیخوام با کامپیوتر وارد گوشیم بشم من میخوام فایلهام رو از طریق وا ی فای به یه گوشی یا کامپیوتر بفرستم مثل بلوتوث. در ضمن گوشیم این قابلیتو داره فقط من بلد نیستم. ممنون از جوابت نگار خانم.

        1. negar.I می‌گوید

          خب داداش گلم من که گفتم با نرم افزار AirDroid میتونی این کارو بکنی فقط کافیه که WiFi hotspot گوشیتو روشن کنی
          اگه خواستی کامل توضیح بدم بگو!!!

          1. جواد می‌گوید

            نگار جون اگه میشه کامل توضیح بده.

          2. negar.I می‌گوید

            سلام
            اول آخرین نسخه نرم افزار AirDroid رودانلود کن و روی گوشیت نصب کن.
            وارد نرم افزار شو و از قسمت Tools گزینه Tethering رو انتخاب کن و بعد روی Start کلیک کن.
            با کلیک کردن روی Start وارد تنظیمات Wi-Fi hotspot میشی
            تیک کزینه Portable Wi-Fi hotspot بزن و وارد گزینه ی دومی یعنی Configure Wi-Fi hotspot شو و یه پسورد براش بذار و save رو بزن
            حالا Wi-Fi گوشی یه نفر دیگه رو روشن کن و به AirDroidAP وصل شو و رمزی که گذاشتی بودی رو بزن
            شماره ای رو که توی گوشی خودت نوشته شده رو توی مرورگر طرف به جای آدرس وارد کن

  12. نرگس می‌گوید

    بین اکسپریا اس پی یا 4x کدوم بهتره؟

    1. مهرداد می‌گوید

      به نظر من بین اکسپریا پی و 4x بدون شک 4x بهتره

  13. negar.I می‌گوید

    سلام
    من این گوشی رو چند روزی هست که خریدم
    گوشی خیلی خوبیه ولی نمیدونم برا چی بازی Asphalt 7 رو روون اجرا نمیکنه
    اگه کسی این بازی روی 4x hd نصب کرده بهم بگه برای اونم همین طور بوده؟؟

    1. مهرداد می‌گوید

      سلام

      در پاسخ به سوال دوستمون نگار خانونم باید بگم که درسته ولی فقط توی منو این مشکل رو داره ولی بعد از اینکه وارد بازی شد و شروع کردید به بازی مشکل برطرف میشه و روان میشه . فقط اول بازی که توی منوی بازی هستین اینجوری هستش . مشکلش رو منم داشتم .

      1. جواد می‌گوید

        سلام اقا مهرداد این بازی که میگید چه نوع بازی است ؟؟

        1. مهرداد می‌گوید

          سلام آقا جواد بازی asphalte7 یه بازی توی سبک need for speed هستش یعنی اتومبیل سواری

          1. جواد می‌گوید

            ممنون مهرداد جون

      2. negar.I می‌گوید

        سلام آقا مهرداد
        من وقتی هم که دارم بازی میکنم روون نیست
        :(

        1. مهرداد می‌گوید

          سلام نگار خانم . گوشیتون رو یکبار ریست فکتوری کنید منتها قبلش مطمئن بشید که فایل دیتای بازی برای tegra3 هستش . من این مشکل رو توی most wanted داشتم ولی درست نشد که نشد مجبور شدم بفروشم و رنگ سفیدش رو بخرم . اگه از فایل دیتا مطمئن شدید و ریست کردید و باز هم همین مشکل رو داشتین باید گوشی رو به آندروید 4.1 ارتقا بدین در این صورت حل میشه .

          1. negar.I می‌گوید

            سلام آقا مهرداد
            شما تنظیمات کنترل بازی رو روی کدوم قرار میدی؟؟؟
            اگه میشی با گوشیتون وارد بازی بشید و ازش فیلم بگیرید و اپلودش کنید و لینکش رو برام بفرستید!!
            البته اگه خواستید!!!
            merc

    2. نیما می‌گوید

      مشکل از بازیه ولی در کل رو گوشی من 4X هست خوب اجرا شد
      الان آسفالت 8 رو هم ریختم روش خوب اجرا میکنه ولی تو بعضی جاها یه ذره کوچولو کند میشه
      موست وانتد رو نصب کن خیلی بهتر از آسفالته

  14. nima می‌گوید

    سلام دوستان
    من مدتی هست که این گوشی رو دارم و بدون شک بهترین بازی هایی که شما میشناسید رو روش به راحتی اجرا کردم
    میشه گفت حرف نداره چون من دیدم که most wanted رو htc one نتونست اجرا کنه ولی این گوشی سریع اجرا کرد.
    از نظر دوربین هم خوبه و فیلم برداریش عالیه
    تازه اگه روت کرده باشین هم میتونین به 4.2.2 یعنی آخرین نسخه هم ارتقاش بدین
    در کل بهتر از sIII و htc one x هست
    برای دیدن 360 درجه ی این گوشی به آدرس زیر برید
    http://www.nimandroid.ir/post/32

    1. محمد می‌گوید

      داداش می شه بگی چطور به 4.2 ارتقا بدم؟

  15. niloofar می‌گوید

    دوستان تو رو خدا کمکم کنید ججوری میتونم یه برنامه یا فیلم یا عکسی رو برای یه گوشی گه. bluetooth کرد تورو خدا کمکم کنید

    1. حسن کریمی می‌گوید

      سلام. میتونین با یک برنامه مدیریت فایل مثل astro و درکنارش astro bluetooth فایلها رو بفرستین

    2. جواد می‌گوید

      نیلوفر. مگه میشه گزینه بلوتوث نداشته باشه. روی فایلی که میخوای بفرستی یکم انگشتتو نگه دار بعد تو پنجره که باز میشه گزینه اشتراک روبزن بعد گزینه بلوتوث را بزن

      1. مهرداد می‌گوید

        نیلوفر خانوم حق با آقا جواد هستش روی فایل مورد نظر انگشتتون رو نگه دارید تا منو باز بشه خودکار بعد از قسمت share گزینه بلوتوث رو بزنید . برای ارسال عکس از گالری هم همینطوری عمل کنید . منتها با این تفاوت که زمانی که انگشتتون رو روی عکس نگه میدارید عکس select میشه و گزینه share میاد سمت راست گوشه بالا اونو باید بزنید و بلوتوث کنید

    3. جواد می‌گوید

      3نیلوفر من یه برنامه فایل مننجر دارم که مشکلتو حل میکنه اگه میخوای به ایمیلم یه پیام بدهjavad25564@yahoo.com

  16. niloofarn می‌گوید

    تو رو خدا دوستان کمکم کنید من 4x دارم ججوری میتونم یه فیلم یا عکس یا یه برنامه رو واسه ی یه گوشی دیگه bluetooth کنم هرجاش میرم جیزی پیدا نمیکنم تو رو خدا کمکم کنید؟

    1. جواد می‌گوید

      سلام. نیلوفر منظورت چیه که بلوتوث نداره؟؟؟چه کاری کردی؟؟

  17. علیرضا می‌گوید

    8سلام من امروز این گوشیرو خریدم وقتی میخوام اپدیت کنم به جیلی بین از طریق خود گوشی میگه گوشی شما اخرین ورژن اندروید رو داره ,اگه میشه راهنمایی کنید
    مرسی

    1. مهرداد می‌گوید

      آقا علیرضا برای رفع مشکل آخرین رام جیلی بین 4.1 رو دانلود کنید از اینترنت حجمش حدود 550 مگابایته و با برنامه فلش تولز فلش بزنید . امکان آپدیت از طریق خوده گوشی امکان پذیر نیست . روش فلش تولز مطمئن ترین و راحت ترین روشه ارتقا آندروید هستش . توجه کنید قبل و بعد از فلش حتما ریست فکتوری کنید در غیر اینصورت گوشیتون کند عمل میکنه .

  18. daniyal می‌گوید

    سلام من بین این گوشی و وان ایکس ال موندم گوشی خوبیه دوربینش بعد اپدیت درست میشه؟ من فیلم بیشتر نگاه میکنم لطفا اگه از لحاظ دوربینم ب وان ایکس ال میرسه کسی تست کرده جوابمو بده مرسی

    1. javad Zarei می‌گوید

      سلام من با وان ایکس کار نکردم ولی دوربین این گوشی خوبه. فیلم را هم به راحتی باز میکنه. در ضمن اگه فیلمی را باز نکرد میتونی برنامه پلیر نصب کنی

  19. جواد می‌گوید

    سلام. منظورم فایلهای که با بلوتوث میگیریم. یه سوال دیگه میشه کاری کرد که این گوشی مثل گلکسیs3فیلمها رو رو صفحه نمایش کوچکتر نشون بده. اگه نرم افزاری در این مورد هست بگید. ممنون

  20. جواد می‌گوید

    باسلام خدمت شما من این گوشی رو دارم خیلی هم ازش راضیم فقط یه سوال دارم چطجوری میتونم فایلهایه دریافتیم رو روی مموری ذخیره کنه. خیلی ممنون اگه میشه به ایمیلم جوابشو بفرستید

    1. حسن کریمی می‌گوید

      سلام. دقیقا متوجه منظورتون نشدم دوست عزیز. یعنی فایلهای دریافتی به وسیله بلوتوث ، یا فایلهای دانلود شده که نصب میکنین؟

  21. جواد می‌گوید

    باسلام خدمت شما من این گوشی رو دارم خیلی هم ازش راضیم فقط یه سوال دارم چطوری میتونم فایلهایه دریافتیم رو روی مموری ذخیره کنه. خیلی ممنون اگه میشه به ایمیلم جوابشو بفرستید

  22. سیدمهدی می‌گوید

    سلام
    ببخشید من موندم چجوری این گوشی رو تهیه کنم اخه من تویه شهرستانم استان گلستان
    ولی کسی نتونست برام بیارتش جای خوب و قابل اعتماد تویه تهران دارین که به شهرستان هم ارسال کنه؟
    و این که ایا سنسور مجاورت دوستان هم رنگه مشکیش و هم سفیدش مشکل داره؟
    اخه یکی از دوستان گفته بود رنگه سفیدش تو سنسورش مشکل داره و مشکیش هم تو بازی ها هنگ میکنه
    البته من خودم به شخصه موندم چیکار کنم و اینو بخرم یا نه اخه بعضی از دوستان گفتن ما داریم و این مشکل نیست ولی با اپدیت کردن هم میگن سنسورش از کار میوفته
    خواهشا سریع جوابشو بهم بگین مرسی
    اخه سریعا باید گوشی بخرم
    بای

    1. مهرداد می‌گوید

      به به آقا مهدی . اتفاقا امروز با optimus g کار کردم فقط میگم فوق العاده اس . در مورد این گوشی هم وقتی آپدیت میکنی به 4.1 مشکل سنسور پیدا میکنه که نمایندگی در عرض 5 دقیقه درستش میکنه مثل ماله من !

  23. رامین می‌گوید

    منظورم 4x hd هستش .

  24. رامین می‌گوید

    سلام یه سوال داشتم من یه s2 سامسونگ دارم میخوام این گوشی رو بخرم نظرتون چیه ؟

  25. علی رضا می‌گوید

    نمایندگی هم بهم گفت که طبیعیه با این حال فکر کنم من خیلی حساسم به هر حال ممنون از راهنمایتون

  26. علی رضا می‌گوید

    همیشه حتی وقتی که از مرورگر وب هم استفاده میکنم خیلی داغ میشه

    1. محسن صحافی می‌گوید

      تا یه اندازه‌ای طبیعیه … به هر حال اینها اولین تجربه‌های سازنده‌های گوشی‌های هوشمند در بخش چهار هسته‌ای ها به حساب میان. بهتره تعداد برنامه‌های باز ر.و کمتر کنید اگر چه به نظر خودم و خیلی‌های دیگه که این گوشی رو تجربه کردن. کم کم به این موضوع عادت می‌کنید.

  27. علی رضا می‌گوید

    سلام الان یه سه روزی میشه که 4x گرفتم ولی بعد از حدود نیم ساعت پشت گوشی {قسمت فوقانی } خیلی داغ میشه که از حالت عادی میگزره و امروز بردم نشونش دادم گفتن که رو گوشی برنامه های زیادی نصب کردی و این طبیعیه از دوستانی 4x دارند میواستم بپرسم این افزایش دما طبیعیه یا نه گوشی مشکل داره ؟؟؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      موقع اجرای برنامه داغ می‌کنه یا همیشه داغه؟ اگر موقع اجرای برنامه‌های سنگین داغ می کنه که به دلیل 4 هسته‌ای بودن طبیعیه.

  28. mehrdad می‌گوید

    دوست عزیز اگه به 4.1 جیلی بین آپدیت نکردین باید آپدیت کنید بعد ولی اگه آپدیت کردین و بازم مشکل داره باید بگم اول باید یه برنامه برای nfc دانلود کنید و بعد استفاده کنید . البته من بدون نصب این برنامه روی 4.1 جیلی بین راحت دارم کار میکنم

  29. محمد می‌گوید

    سلام به همه دوستان
    آقا قسمت NFC چرا کار نمیکنه ؟ من دوتا گوشی سونی رو که از پشت به هم نزدیک میکنم راحت فایل هاشون رو جا به جا میتونیم بکنیم ولی این گوشی رو هرچی نزدیک یه گوشی دیگه که ان اف سی داره میکنم اصلا نمیتونه دستگاه مقابلش رو بشناسه . مشگل از کجاست دوستان ؟
    از همه چیز این گوشی واقعا راضیم فقط با NFC مشکل دارم

  30. سیدمهدی می‌گوید

    باسلام
    اقا مهراد واقعا ممنون از لطفتون
    با توجه به گفته های شما چون من چند سالی گوشی رو نگه میدارم و عوض نمیکنم و به نظره بنده که گفتین از هم مهمتر پشتیبانیه سامسونگ از بقیه عالیه البته به نظره بنده چون الان هرگوشی جدیدی که میاد باز سامسونگ به بقیه انتخاب ها احترام گذاشته و سعی میکنه گوشی های قبلی روهم به این جور نرم افزار ها و یا سخت افزار که دیگه نمیشه و باز به همون نرم افزار و اپدیت بسنده میکنیم اغشته کنه .
    پس برای من گالکسی بهتره و یه سوال اگه زحمتی نباشه
    با توجه به گفته های دوستان که الجی توی رنگ مشکی مشکلی داره ایا گالکسی هم توی رنگ های اصلی سفید و ابی هم همچین مشکلی داره و از رنگ های سفید و ابی ایا بر هم دیگر برتری از نظره بهتر اجرای نرم افزار و بازی و کیفیت ساخت و استحکام قاب دارند یا نه و شما کدوم رنگ رو پیشنهاد میکنین و اگه دلیل داره هم لطفا ذکر کنین
    واقعا از شما و سایتون متشکرم
    انشالله خدا عوض کارتون و لطفتون رو بهتون عطا کنه
    خدا نگه دار

    1. مهرداد می‌گوید

      سلام آقا مهدی

      والا تا حالا سامسونگ همچین مشکلی نداشته . مشکلی هم از بابت رنگ نداره که مثلا آبی درسته سفیدش مشکل داره قهوه ایش یه جوره نه خیالتون راحت ولی به نظر من s3 دو تا رنگش قشنگ تر از بقیه هستش یکی سفید و یکی قهوه ایی سوخته اش.آبی زیاد جالب نیست چون یکی از دوستام داره سفید بخر درسته یکم لک میفته ولی با یه دستمال ساده پاک میشه باز به نظر خودتون بستگی داره.آیدی رو هم من یبار دادم ولی مدیریت سایت اعلام کردن که آنتی اسپم سایت اجازه درج ایمیل نمیده ولی mehrdadyousefi اتساین یاهو هستش (البته با اجازه مدیریت سایت که اگه ویرایش انجام ندن ! ) . خوشحال میشم کمکتون کنم.موفق باشین

    2. سید عرفان موسویان می‌گوید

      سلام.
      دوست خوبم هر موقع خواستی توی گوشی های هم سطح یه گوشی رو به عنوان برتر از دیگری انتخاب کنی مهمترین چیز تاریخ ساخت.
      اول 4x اومد بعد اس3.
      در ضمن به مارک گوشی هم یه توجه داشته باش و سابقه اون شرکت در گوشی،تبلت،الترابوک و…..
      موفق باشید.

  31. سیدمهدی می‌گوید

    باسلام
    اقا مهراد واقعا ممنون به گفته شما پس s3 خیلی بهتره برام و در آخر هم عرض کردین پشتیبانی و الان هم s3 از نظره پشتیبانی البته از نظره بنده عالیه و در ربطه اوله و خیلی هم داره پیشرفت و هرچی که سامسونگ جدید میزنه یه چیزی هم به این اضافه میکنه پس همین گالکسی بهتره برام و برای چند سالی هم من نگه میدارم و یه اخلاقی هم دارم که هیچوقت چیزیمو نمیفروشم خدای نکرده خدای نکرده لازم نداشته باشم و خدا رو د هزار مرتبه شکر تاحالا این جوری نشده پس همون گالکسی رو میخرم واقعا ممنون از لطفتون خدا انشالله عوض کارتون و لطفتونو بده خیلی ممنون
    فقط ی سوال البته ببخشید ها شمارو هم توی زحمت انداختم به قول بچه ها که گفتن رنگ مشکی الجی مشکل داره ایا بینه گالکسی که رنگه سفید و ابی هست و من بینه این 2تا میخواهم انتخاب کنم و میدونم تنوع رنگی هم داره ولی ایا تفاوتی هست مثلا به گفته دوستان کندی بازی و یا کیفیت و از اینجور چیزا؟
    اگه جوابمو بدین خیلی ممنونتون میشم و اگه میشه چون با نظراتی که من خوندم فکر میکنم شما ادم مجربی درباره گوشی هستین اگه میشه ایدی یا چیزی بدین تا بهتر باهاتون حرف بزنم
    باز ممنون از لطفتون و سایت خوبتون موفق و معید باشید

  32. مهرداد می‌گوید

    سلام آقا مهدی

    والا حقیقت من خودمم میخواستم galaxy s 3 بگیرم ولی پولم جور نشد . زیاد تفاوتی نداره ولی اینجور که من شنیدم کیفیت صفحه نمایش 4x از s3 بهتری یکم بهتره. از نظر قدرت پردازنده 4x با قدرت 1.5 گیگاهرتز و s3 1.4 گیگاهرتز هستش.قدرت هر دو گوشی یکیه ولی بخوای کلی حساب کنی و واسه چندسال به نظر من s3 بخر.کلا 4x هیچ مشکلی نداره و آپدیت 4.1 آندروید واسه این گوشی اومده البته بصورت آزمایشی.کلا ال جی هم خوبه ولی باز به نظر شخصی خودتون بستگی داره.s3 یه مقداره کم بزرگتره.هردوتا گوشی خوبه.ولی گوشیه اکسپریا t گوشی فوق العاده ای هستش البته با سی پی یو دوهسته ایی با قدرت 1.5 گیگاهرتز و مدل krait که سرعت فوق العاده بالاس.در حد s3 هستش.شیک و با کلاسه روی اینم فکر کن.هر سه گوشی عالی و بی نقصه.من هم اکسپریا t دارم هم ال جی 4x . اکسپریا t ارزش مانور رو داره.به جرات میتونم بگم اکسپریا t سرعتش دقیقا مثل ال 4x هستش توی هیچ کاری کم نیاورد.باید دیگه با نظر شخصی و جیب !!! بین این سه تا گوشی یکیشو انتخاب کنی.ولی دوربین 4x ضعیفه یه مقدار ولی دوربین اکسپریا t فوق العاده با کیفیته. توی آزمایشاتی که شده و انجام دادن ( من تست نکردم ) دوربین اکسپریا تی دوربین نوکیا که 40 مگاپیکسل بود رو شکست داده.باز اگه نخواستی s3 بخر چون پشتیبانی و آپدیتش عالیه.من که از جفتشون راضیم.در ضمن فقط به ظاهر و قدرت گوی بسنده نکن و پشتیبانی از همه مهمتره.خلاصه این سه تا گوشی خوب هستن. موفق باشی دوست عزیز

  33. سیدمهدی می‌گوید

    باسلام
    به عزیزان دلم و برادران گلم
    راستش نظرتون خیلی خوب بود و خیلی ممنون از دستتون
    خواهشا اگه بشه یه مزاحمت دیگه داشتم
    راستش اگه ناراحت نمیشین
    من میخواستم گوشی بخرم و این 2تا مدلو انتخاب کردم
    LG OPTIMUS 4X HD P880
    SAMSUNG GALAXY S3
    میخواستم بدون تعصب به هر مدلی بهم بگین که کدوم بهتره
    شرایطم : بازی هارو خوب اجرا کنه و بدون هنگ و لگ باشه
    هیچ مشکل سخت افزاری به مرور زمان پیدا نکنه
    راستش من چون هر چند سال یه گوشی عوض میکنم و معلوم نیست که شاید عوض کنم پس لاعقل تا 5 سال بتونه یعنی راحت دووووم بیاره هم از نظر نرم افزار و سخت افزار و استحکام

    میخواهم بهترینو بگیرم و اگه شد و اگه مدله بهتری تا رنج قیمت گالکسی اس 3 میدونین بگین
    و میخواهم هیچ کمبودی رو با این گوشی که میخواهم بخرم احساس نکنم و به راحتی هرچی بخوام رو اجرا کنه و و بدون هیچ ایرادی
    منو به چشم برادر کوچیکتون ببینین و بهترینو بهم بگین خیلی ممنون از لطفه همتون و اگه کسی از گوشی ها خیلی سر در میاره و کارش گوشی باشه اگه میشه یه شماره تلفن و یا ایدی بگین تا بهتر باهاشون تبادل نظر کنم
    خیلی ممنون از زحماتتتون
    خدا پشت و پناهتون باشه
    خدا حافظ دوستان

    1. مهرداد می‌گوید

      راستی مصرف باطریه 4x بیشتره ولی s3 و xperia t مصرفش خوبه و کمه.البته شاید 4x با آپدیت درست بشه

  34. محمد می‌گوید

    من دارم راضیم. الانم باهمین اینجام. فقط دکمه منو کاش لمسی نبود. بعضی وقتا دستم میره روش. بی هوا

    1. مهرداد می‌گوید

      سلام آقا محمد.منم اوایلش این مشکل رو داشتم.مشکیش رو داشتم ولی مشکل داشت سفیدش رو گرفتم.کلا رنگ مشکیش مورد داره.گوشیه واقعا خوبیه.اگه آپدیتش بیاد که مصرف باطریش و سنسور مجاورتش درست بشه که دیگه عالی میشه.من دکمه های منو رو خاموش کردم چراغش رو شیکتر شده !

  35. سیدمهدی می‌گوید

    باسلام به همگی
    دوستان من میخواهم این گوشی رو بخرم ولی با دیدن نظراتتون کمی ترسیدم خواهشا منو به عنوان بردار کوچیکتر خودتون ببینین و بگین منی که بیشتر با نت و بازی خیلی زیاد سرو کار دارم به صرفه هست یا نه و به نظره شما از نمایندگی فروش الجی بخرم و یا مغازه و یا از مکان های تجاری مانند بانه لطفا کمکم کنین و میخواهم ای گوشی برام برای چندین سال به صرفه باشه خواهشا کمکم کنین
    واقعا ممنون از لطفتون

    1. مهرداد می‌گوید

      سلام دوست عزیز.ببینید این گوشی،گوشیه خوبه با رنج قیمت مناسبه.از لحاظ سخت افزاری قدرت بالایی داره . مخصوصا صفحه نمایش گوشی که فوق العاده اس . مخصوصا برای تماشای فیلم.تمام بازی هارو بدون مشکل اجرا میکنه . ولی سفیدش.درسته این گوشی رنگ مشکیش مشکل داره ولی سفیدش بدون مشکل هستش.چون من مشکی داشتم بازی رو کند اجرا میکرد ولی وقتی سفیدش رو گرفتم این مشکل رو نداشت.از کجا بخرید فرقی نداره من خودم از نمایندگی ال جی داخل علائدین خریدم.تنها مشکل کوچیکش مصرف باطری تقریبا بالای این گوشی که البته بخاطر چهار هسته ایی بودنش و بزرگ بودن صفحه نمایش تقریبا طبیعی هستش ولی استاندارد نیست که البته تا اواسط فروردین ماه آپدیت جلی بین آندروید این گوشی میاد که این مشکل و بقیه اش حل میشه و میره . میتونید با برنامه های جانبی مصرف باطری کنترل کنید.در کل گوشیه خوبه.صدای خوب . کیفیت صفحه نمایش.قفل تشخیص چهره.امکانات دوربین خوب.سریع و باریک.شیک و خوش دست.من رایتل انداختم رو گوشی واسه اینترنتش عالیه البته با ایرانسل هم فوق العاده بود اونم بخاطر سیستم اینترنت به روزه گوشیه.خلاصه اگه خواستی بخر . من اولش بخاطر باطری پشیمون شدم از خریدم ولی الان دوماهی میشه خریدم راضیم ازش.از نظر بازی نگران نباش.ولی باطری رو باید تا آپدیت بیاد تحمل کنی.با آپدیت و برنامه مصرف باطری و برنامه کنترل سی پی یو فکر کنم دو روز شایدم سه روز کار کنه الان من یک روز و نیم با بازی و نت و فیلم دیدن کار میکنه.مشکلی نداره.یه مورد دیگه اینکه موقع صحبت کردن و گرم شدن گوشی حسگر نزدیکیش که صفحه رو موقع مکالمه خاموش میکنه از کار میفته تا زمانی که طرف مقابل قطع نکنه صفحه روشن نمیشه.همشون اینجورین که شنیدم با آپدیت مشکلش حل میشه.خلاصه واسه من که خوبه منم مثل خودتم واسه گوشی خریدن سخت پسندم.

  36. مهرداد می‌گوید

    آقای کریمی چرا دیگه آیدی رو بر میداری بذار اون بنده خدا هم کارش راه بیفته و آموزش آپدیتش رو بگم . چون فکر کردید خانومه آیدی گذاشتم ؟؟؟؟؟؟؟؟ !!!! چی بگم والا

    1. حسن کریمی می‌گوید

      سلام. خداروشکر که مشکلتون حل شده دوست عزیز. آیدی چی رو برداشتیم برادر؟

    2. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      دوست عزیر
      سیستم آنتی اسپم سایت به طور خودکار اجازه درج آدرس ایمیل و یا آدرس سایت بدون تائید قبلی رو نمیده.
      اگر علاقمند به کمک به ایشون هستید می تونید همینجا تو بخش نظرات با همفکری دوستان اقدام کنید.
      از همکاریتون متشکرم

  37. نازنین می‌گوید

    ورژن گوشی من v10e هستش.از قسمت software update میرم میگه اپدیتی وجود نداره.اما تو نت می گردم اپدیتیا جدید هست.چطور اپدیتش کنم؟کمک.

    1. حسن کریمی می‌گوید

      فایل kdz رو میتونین از لینک زیر دریافت کنین :
      http://www.lg-phones.org/official-lg-optimus-4x-hd-firmwares-download.html
      ولی بحثی که هست منظورتون از آپدیت جدید چی هست؟ نکته ای که معمولا کاربرا نادیده میگیرند تفاوتهای فرکانس رادیویی این فیرمویرهاست که برای مناطق مختلف عرضه میشن، یاحتی استانداردهای اس ام اس( درشبکه های اروپایی رمزگذاری 8 بیتی و درآسیا رمزگذاری 7بیتی استفاده میشه) وحتی برنامه های فیرمویرهای مختلف و تفاوتهای تنظیمات مرکزاینترنت و وایفای هست.بذارین یه مثال بزنم.ممکنه نسخه V10Aفیرمویر این گوشی که برای یک کشور منتشرشده قابلیتهایی مشابه V10h داشته باشه،اما وقتی که مثلا ورژن V10h رونصب میکنین خیلی از قابلیتهای گوشی ازکاربیفتن.پس صرف اینکه ببینین 10h اومده یه به روزرسانی جدید نیست.

    2. مهرداد می‌گوید

      سلام منم همین مشکل رو داشتم با کمک آقای کریمی حل شد البته بگم آقای کریمی مشکل از گوشی بود من تمام بازی های رو که روی گوشی خودم لگ داشت روی اونم تست کردم خییییلی روان و سریع اجرا میشد واسه همین ماله اون رو گرفتم ماله خودم رو دادم بهش که امروز فروخت و برای خودش گوشی خرید

      راستی آقای کریمی من گوشیم رو خودم آپدیت کردم

    3. مهرداد می‌گوید

      خطاب به پاسخ خانومه نازنین باید بگم این رام روی گوشی ایشون رام کشور امارات هستش که بهترین رام از لحاظ نداشتن لگ ، مصرف باطری کمتر و ساپورت عالیه زبان فارسی هستش ، این رام آخرین آپدیت هستش ولی یه رام جدید تر با ورژن v 10 f اومده که فارسی رو به هیچ عنوان ساپورت نمیکنه . من هفته پیش دوتا از این مدل گوشی خریدم یکی مشکی یکی سفید برای یکی از دوستام . تمام بازی ها روی گوشی من لگ داشت و رام گوشی من هم ماله ایران با ورژن v 10 c ماله تاریخ 17 jul ساله 2012 بود این رام روی گوشی شما ماله 16 اکتبر 2012 هستش که 3 ماه بعدش اومده ، من با پرسش از این سایت و جاهای دیگه مشکلم برطرف نشد حتی گوشی رو آپدیت نتونستم کنم چون میگفت آخرین ورژن نصبه دقیقا مشکلی که الان شما دارین . من به هر دری زدم مشکل داشتم تا اینکه دیروز که میخواستم گوشی اون دوستم رو بفروشیم بخاطر مصرف باطری قبلش بازی most wanted رو روی اون اجرا کردم که دیدم کاملا روان و بدون حتی یه ذره باگ اجرا کرد وقتی رام گوشیش رو نگاه کردم دیدم همین رام v 10 e روش نصبه . منم همین رام رو دو شبه قبل توی خونه فایل kdz رو فلش کردم و رام جدید یعنی v 10 e رو نصب کردم ولی بازم مشکل داشت گوشی . حالا اگه رام گوشی شما فابریک روی گوشی نصب بوده که دست بهش نزنید تا اواخر اسفند یا اواسط فروردین رام جدیدش jelly bean میاد براش اونوقت آپدیت کنید ولی اگه نه خودتون دادید براتون آپدیت کردن و مشکل به وجود اومده دویاره باید رام رو فلش بزنید و یا باز صبر کنید این تجربه یک هفته بی خوابی من با این گوشی بود !!! از من به شما دوست عزیز نصیحت ورژن v 10 f رو نصب نکنید چون مشکل فارسی نوشتن یا خوندن پیش میاد . در ضمن این رام موقع بازی سنگین باعث کمتر گرم شدن گوشی میشه من روی ماله خودم چند دقیقه بازی میکردم چنان داغ میشد که گوشی رو دستم نمیتونستم نگه دارم ولی دیشب با نیم ساعت بازی تازه یه کوچولو گرم شده بود . خلاصه امیدوارم موفق باشید هم شما هم مدیریت سایت فارنت و از آقای کریمی هم ممنونم که کمک کرد ولی بهترین روش و راه حل همین بود و بس راستی الان گوشی دوستم که سفید بود دسته منه و ماله منو فروختیم و براش یه اکسپریا تی خریدیم که واقعا گوشیه محشری هستش مخصوصا دوربین که حرف نداره کاملا خوش دست و خوشگل و حرفه ایی ساخته شده با سی پی یو krait که شاهکاره بی چون و چرایی هستش

  38. مهرداد می‌گوید

    سلام حسن آقا من الان بازی shadow gun رو نصب کردم این بازی فایل دیتا نداره بازی خیلی روان و بدون هیچ مشکلی اجرا میشه من نمودار سی پی یو رو فعال کردم و عکس گرفتم میشه یه لطفی کنید و اینا رو ببینید و بگید اینا طبیعیه یا نه چون در بعضی موارد سه تا سی پی یو و در بعضی موارد تک هسته ایی و دو هسته ایی کار میکنه توی این بازی عکساش توی یک فایل زیپ هستش اگه مقدوره و حوصله داشتین یه نگاهی بندازین .. راستی گاورنر چیه ؟ دقیق متوجه این نشدم . لطفا یه برنامه واسه تست قطعات گوشی که احتیاجی به روت نداشته باشه معرفی کنید من از کد 3845#*880# البته از راست به چپ هستش استفاده میکنم بازم ممنون

    http://tak2download.com/wp-content/uploads/2013/02/ax.rar

    به نظر شما جای امیدواری با روان اجرا شدن این بازی هست که اشکالی نداره گوشی ؟؟؟ بعدشم اینکه این سوئیچ بین سی پی یو طبیعیه

    1. حسن کریمی می‌گوید

      بازهم سلام دوست عزیز.درمورد مشکل نداشتن، اگه سی پی یو یاقسمت دیگری از گوشی مشکل داشت واسه همه بازیها بود. گفتم خدمتتون که گوشی شما روی بعضی از بازیها لگ داره.این سوئیچ بین پردازنده ها هم طبیعیه نگران نباشید.راستش باتوجه به مشکلاتی که ممکنه پیش بیاد،ما اینجا توی فارنت سعی میکنم راهنمایی اجمالی بکنیم ولی انگار چاره ای نیست،باید این روش رو بگم (بازهم مسئولیت مشکلات احتمالی باخودتون) شما با روت کردن و بعد نصب busy box و نهایتا Trickster MOD میتونین مشکل لگ این گوشی توی بازیهای مختلف رو از بین ببرید.اما قبلش حتما بک آپ باید بگیرین. من این مد روهم واستون آپلود کردم .اگه مراحل رو انجام دادین بفرمایید تابگم چیکارکنین http://www.mediafire.com/?83y975fvh7tz8nd

  39. حسن کریمی می‌گوید

    نه دوست عزیز فکرمیکنم منظور منو بدمتوجه شدین .وقتی خاموش میکنین و Volume – رونگه میدارین ، گوشی رو به LG Pc Suite Updater وصل کنین و برای به روزرسانی اقدام کنین.برای رفع کندبودن باید از به گاورنر خوب واسه پردازنده استفاده کنین.میتونین با نرم افزارهایی هم که هست همه قسمتهای سخت افزاری گوشی رو تست کنین تا از سالم بودنش مطمئن بشین. بعید میدونم مشکل سخت افزار داشته باشه گوشیتون.

  40. مهرداد می‌گوید

    والا نمیدونم چی شد ولی بازیه shodow gun اجرا شد . من با gear box سی پی یو رو آوردم روی 720 تک هسته ایی دوباره گذاشتم روی 1500 چهار هسته ایی یه دفعه اجرا شد شایدم از این کارا نبود ولی فعلا که اجرا میشه . من الان توی یه سایتی خوندم نوشته ال جی نتونسته درست کدنویسی کنه این گوشی رو برای بازی واسه همین مشکل داره و طبق اخبار بزودی و قبل از عید ورژن 4.1 سیستمه jelly bean میادش . امکان هست با آپدیت جدیدی که قراره بیاد مشکلات این گوشی رفع بشه ؟؟؟ چطوری فریموره این گوشی رو آپدیت کنم ؟؟؟؟ واقعا ممنون از لطفتون و پاسخگویی شما

    لینکه آپدیت : http://www.phonearena.com/news/LG-Optimus-4X-HD-getting-Jelly-Bean-update-in-Q1-2013_id39381

    1. حسن کریمی می‌گوید

      خوب خداروشکر انگارفعلا مشکلتون حل شد.به نظر من (وطبق اونچیزی که دیدم) متاسفانه قسمتی از ضعف به الجی و قسمتی هم به جدیدبودن تگرا3 برمیگرده. مطمئنا با به روزرسانی(همین الان هم مدها و کاستوم رامهایی هستند که برروی دوربین، باتری وقابلیتهای گیمینگ اثر مثبت دارند) شاهد بهبودهایی خواهیم بود. برای به روزرسانی هم دو روش هست. یکی استفاده از LG Pc Suite (که البته گوشی روخاموش ودرحالی که volume – رو نگه داشتین باید به پی سی وصل کنین ) و دیگری هم فلش کردن مستقیم فایلهای kdz مثل چیزی که درمدلهای قدیمی دیدیم هست.البته این روشها برای فیرمویرهای رسمی هست. واسه کاستوم رامها باید از ریکاوری استفاده کنین. وظیفه هست پاسخ بدیم.

      1. مهرداد می‌گوید

        آقا خدا خیرت بده ، فقط این آخرین سوال اینکه از کجا بدونم فیرمویر رسمی هستش یا نه و اینکه تمام مشخصات گوشی از جمله همین فیرمویر و آندروید و کرنل و بقیه چیزا باید کجارو گشت تا دید ؟ و از کجا بدونم کاستوم رام هستش ؟؟ دیگه کلافه شدم بعده مدتی جون کندن و عرق ریختن با حقوق کارگری دلمون خوش بود گوشی گرفتیم ولی به ظاهر گوشی پر مشکلی به نظر میاد باید یه فکری واسه عوض کردنش انجام بدم :( . و باز هم ممنون از جوابتون والا دیگه روم نمیشه چیزه دیگه ایی بپرسم فقط جواب اینا رو هم بدین واقعا سپاسگذار میشم . ممنون از سایت خوبتون و پاسخگویی سریع و جامع شما

        1. حسن کریمی می‌گوید

          سلامت باشین دوست عزیز. شما اگرتابه حال گوشی رو فلش نکردین( و نو خریدین) مطمئن باشید رام رسمی هست. مشخصات اندروید و کرنل و … روهم از قسمت settings برین به about phone اونجا بسته به مدل گوشی، اطلاعاتش توی قسمتهایی مثل software information هست. اگه بازم سوالی داشتین درخدمتم. انشاالله مشکل گوشی هم برطرف بشه

          1. مهرداد می‌گوید

            سلام . ممنون از پاسخگوییتون . من الان ورژن software رو نگاه کردم به این صورته – lg-p880-v10c-jun-17-2012 و طبق گفته شما گوشی رو خاموش کردم و volume – رو نگه داشتم یه پیغام وسط صفحه میاد که نوشته در حال آپگرید لطفا منتظر بمانید چند ساعت گذاشتم همینجوری موند ولی خبری نشد از آپدیت و اینکه از توی setting هم software update رو زدم که پیغام میده تنظیمات شبکه رو به 2g تغییر بدین وقتی تغییر میدم با آپدیت نمیشه و اینکه به نظر شما با آپدیت گوشی مشکل کند بودن بازی حل میشه ؟؟؟ میترسم مشکل سخت افزاری باشه :( شانس ندارم که :((
            اینم لینک عکسی که انداختم : http://tak2download.com/wp-content/uploads/2013/02/DSC_0003.jpg

  41. حسن کریمی می‌گوید

    اینم برنامه GL To SD که البته برای استفاده ازش به روت نیازدارین :
    http://www.mediafire.com/?cfcyxkj2kb16xfk

  42. مهرداد می‌گوید

    سلام . من چند روزه پیش یعنی تاریخ 11/11/91 این گوشی رو خریدم از هر نظر گوشیه خوبه و با امکاناتی که داره قیمتش تقریبا مناسبه . مشکلی که دارم اینه که من بازی most wanted رو نصب کردم ( فایل دیتا تگرا3 ) ولی موقع بازی اونجور که باید روان اجرا کنه نیست من یه گوشی اکسپریا یو هم دارم که روان اجرا میکنه ولی توی این موندم . به نظر مشکل از گوشیه یا بازی ؟؟؟ البته نه اونقد کند که اذیت کنه یه مقداره خیلی کم کند اجرا میکنه . مشکل از چیه ؟؟ و اینکه بازی هایی رو که باید توی پوشه obb ریخته بشه رو هرکاری میکنم اجرا نمیکنه با حروف کوچیک و بزرگ توی فایل دیتا و خلاصه هر کاری که بگید انجام دادم و خواهشا کمکم کنید … با تشکر

    1. حسن کریمی می‌گوید

      متاسفانه این گوشی با این بازی و برخی بازیهای دیگه مشکل داره ومشکل اینه که مثلا درهمین بازی most wanted تنها از یک هسته اونم با 1.5 گیگاهرتز (100 درصد توان ) استفاده میکنه. امااین مشکل فقط روی فیرمویر 10 دی وجود داره و توی 10 جی برطرف شده . راه دیگه هم استفاده از گاورنر و نرم افزاری مانند Set cpu هست تا سرعت رو تنظیم کنید.اگر tegrastats رونصب کنین دقیقا متوجه میشین که درکدوم بازیها، لگ به خاطر استفاده از یک هسته هست. درمورد مشکل دومتون هم به نظر من spell فولدری که داخل فولدر obb ساختین رو چک کنین شاید اشتباه باشه.

      1. مهرداد می‌گوید

        سلام ممنون از جوابتون من تا این لحظه هنوزم دارم بازی هایی مثل Asphalt 7: Heat و shadowgun و gangstar rio رو چندین بار تست کردم ارور unfortunately , asphalte 7 has stopped میده توی تمام این بازی ها همینه من با برنامه lg gear box رو هم نصب کردم . فایل obb توسط خوده بازی آسفالت ساخته میشه البته به صورت مخفیه تو کامپیوتر قایل آندرویدش خالی از داخل خود گوشی کپی میکنم داخلش ولی باز ارور میده دیگه خسته شدم نسخه آندروید 4.0.3 هستش . به نظر شما راه حل اساسی داره ؟ ریست فکتوری ؟ یا چیزه دیگه ؟ بازم ممنون

        1. حسن کریمی می‌گوید

          شما با gear box، تنظیمات رو برروی تک هسته و 1.5گیگاهرتز قرارمیدین؟ نکته دیگه اینکه میتونین از tegra 3 performance patch که درلینک :
          http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=33819603&postcount=66
          موجوده استفاده کنید و باقراردادن روی scale 1000000 بازهم بازیها رو تست کنین. برای مشکل دوم هم برنامه GL To SD رو تست کنین و دیتا روبه اکسترنال مموری انتقال بدین ببینین بازهم مشکل هست (ممکنه واسه بازی اینطور تعریف شده باشه ) میتونین از روش DirectoryBind هم استفاده کنین. اگه برنامه رو پیدا نکردین اعلام کنین تا واستون آپلود کنم.

  43. نازنین می‌گوید

    سلام.
    من یه مشکل بزرگ دارم.تقریبا یک هفته تحقیق کردم تا به این گوشی رسیدم.اما فروشنده که اشنام هستش میگه این گوشی یه مشکل بزرگ داره.اونم اینکه بعد مدتی انتقال سی پی یو از 4 هسته به تک هسته یا برعکسش غیر فعال یا خراب میشه.میگه بعد یه مدت کلا سی پی یو از کار میوفته و برگشتی های زیادی داره؟این حقیقته؟من نمیتونم زیاد گوشی عوض کنم این باید تا 2 3 سال برام کار کنه.اگه خراب بشه بدبختم.تورو خدا کمک کنید.

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      این گوشی مدت زیادی نیست که به بازار عرضه شده و این که این آنای شما چطوری تو این مدت کم به این نتیجه رسیده یه کمی عجیبه! پردازش با چهار هسته کامل تنها زمانی انجام میشه که گوشی واقعا نیاز به انجام این مقدار پردازش داشته باشه. در ضمن ببینید اگه گوشی چنین مشکلی داشت تا حالا سر و صدای خبری زیادی به پا کرده بود که ما هم خبردار شده و خبرش رو منتشر کرده بودیم. به هر حال ما نه همچین چیزی رو تجربه کردیم و نه می‌تونیم تائید کنیم. در کل انتخاب و تصمیم‌گیری نهائی با خود شماست و اطمینانی که به حرف آشنایتان دارید.
      موفق باشید

    2. devil می‌گوید

      به نظر خودت خنده دار نیس؟؟همین اچ تی سی هم روش همین سی پی یو هست چرا اون توریش نشده؟؟انگار فامیلتونم از تکنولوژی چیزی نمیتونه…

  44. مجید می‌گوید

    من یه هفتس این گوشی رو خریدم قبلا گوشیهای زیادی داشتم ولی 4x یه چیز دیگس

  45. زکریا می‌گوید

    ال جی شرکتیست که همیشه در فن آوری و کیفیت برتر بوده و همیشه خواسته و نظر مخاطبانشو در نظر داره طراحیاشم فوق العادس تنها مشکل این برند تو ایران تبلیغات ضعیفشه .الجی تو آمریکا و اروپا از استقبال خیلی زیای برخورداره همین یکی از دلایل برتر بودن الجیست . البته من مطمینم در اینده ای نزدیک نظر بسیاری از مردم درباره الجی کاملا فرق خواهد کرد و الجی را جزء برترینها خواهند دانست . الجی شرکتیست ک برای بسیاری از شرکتای دیگه از جمله سونی اپل پاناسونیک…سخت افزار ونرم افزار تولید میکنه . موفق باشید./

  46. مسعود یوسف‌نژاد می‌گوید

    محسن جان بررسی کامل و جامعی بود

    خسته نباشی

    1. محسن صحافی می‌گوید

      ارادت داریم مسعود جان

  47. Andrew می‌گوید

    من اوپتیموس دارم p 970 ازش خیلی رازیم دوستمم هم داره به سراحت بگم هر کی بگه گوشی خوبی نیست از تکنولوژی هیچی نمیفهمه
    مخصوصا کیفیت صفهه نمایش ips اون که نسبت بهقیمتش و ساپورت زبان فارسی از ١٠٠ تا گوشی اچ تی سی و سونی بهتره دوباره بگم که هر کی میگه گوشی خوبی نیست از گوشی موبایل هیچی سرش نمیشه

  48. حسین می‌گوید

    من همه مدل گوشی داشتم ولی اعتقاد دارم lg بهترین گوشیه چون برام ثابت شده فقط ساپورت و تبلیغاتش پایینه

  49. Hamid می‌گوید

    گوشی خیلی خوبیه
    سخت افزار قوی داره
    دوربینشم خوب بود
    ولی من نمیدونم چرا از lg خوشم نمیاد

    1. hamid_hk می‌گوید

      منم نمی دونم چرا از ال جی خوش نمیاد

  50. farhad می‌گوید

    ممنون بررسی کاملی بود ولی من صبر میکنم یا لومیای جدید یا ایفون پنج رو میگیرم