نسخه جدید کتابخوان کیندل؛نازک‌تر از یک مجله،سبک‌تر از یک دسته کاغذ!

صفحه نمایش این کتابخوان از قابلیتی بهره می‌برد که باعث می‌شود در نور کم هم بتوان از این کتابخوان استفاده کرد و این قابلیت با قابلیت Glowlight کتابخوان‌های Barnes & Noble برابری می‌کند.

1

فارنت: دیشب کنفرانس خبری آمازون بود و از جهاتی می‌توان گفت که این شرکت طوفان به پا کرد و از سویی نیز می‌توان گفت که خیلی خوب هم عمل نکرد. البته این نظر شخصی من است من منتظر یک اسمارت‌فون از سوی این شرکت بودم اما این شرکت به معرفی چند تبلت و چند ای‌بوک‌ریدر بسنده کرد که البته در ساخت این محصولات نیز فوق‌العاده عالی عمل کرده است.

آمازون طبق سنت هر ساله‌اش امسال نیز نسخه جدیدی از کتابخوان کیندل را معرفی کرد. این نسخه از تکنولوژی  به نام Paperwhite استفاده می‌کند که باعث می‌شود صفحه نمایش رزولوشن بهتری را داشته باشد و تراکم پیکسل بیشتری (212ppi) را داشته باشد و همچنین کنتراست و روشنی صفحه نمایش نیز بیشتر است، این بدین معناست که صفحه نمایش این کتابخوان از قابلیتی بهره می‌برد که باعث می‌شود در نور کم هم بتوان از این کتابخوان استفاده کرد و این قابلیت با قابلیت Glowlight کتابخوان‌های Barnes & Noble برابری می‌کند.

در این نسخه کتابخوان کیندل همچنین تمامی دکمه‌های سخت‌افزاری برداشته شده‌اند و صفحه نمایش این کتابخوان به معنای واقعی لمسی است.

طراحی منوها و اینترفیس این کتابخوان با الهام از اینترفیس کیندل‌فایر ایجاد شده به طوری که می‌توانید از منو اصلی به راحتی به کتابخانه دستگاه راه پیدا کنید. این دستگاه همچنین از قابلیت آنالیز X-Ray استفاده می‌کند که به کاربر اجازه می‌دهد تا فونت و میزان روشنایی صفحه نمایش را تغییر دهد.

آمازون از تکنولوژی اختصاصی خود در این کتابخوان استفاده کرده و باعث شده تا حتی اگر از نور صفحه نمایش نیز استفاده کنید می‌توانید با یک بار شارژ تا هشت هفته از کتابخوان خود استفاده کنید. در متن اشاره شد که صفحه نمایش این کتابخوان لمسی است و مطمئنا این بدین معناست که از ضخامت کتابخوان کاسته می‌شود و وزن آن نیز کاهش می‌ابد به طوری که ضخامت این کتابخوان 9.1 میلیمتر است و وزن آن نیز 7.5 اونس، جف بیزوس در کنفرانس خبری این کتابخوان را نازک‌‌تر از یک مجله و سبک از یک دسته کاغد نازک دانست.

کتابخوان Kindle Paperwhite در دو مدل Wi-Fi و 3G موجود می‌باشد، مدل Wi-Fi این کتابخوان 119 دلار قیمت دارد و مدل  این کتابخوان 119 دلار قیمت دارد و مدل 3G نیز 179 دلار است. شرکت آمازون هنوز هیچ صحبتی از مدل‌ های دارای تبلیغ این کتابخوان‌ها نبه میان نیاورده است اما در کنار این دو کتابخوان، کیندل تاچ نیز با قیمت 69 دلار فروخته خواهد شد.

Source: TheVerge

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. پرویز آریانپور می‌گوید

    بسیار جالب