رونمایی از لومیا 920؛ پرچم‌دار جدید نوکیا با «ویندوزفون 8»

دقایقی پیش در کنفرانسی خبری در شهر نیویورک لومیا 920 نوکیا با سیستم عامل ویندوزفون ‌8 رونمایی شد. لومیا 920 نوکیا اولین ویندوزفون 8 نوکیا محسوب می‌شود که قرار است پرچم‌دار گوشی‌های این شرکت نیز باشد.

8

چیزی که نوکیا روی آن تاکید زیادی دارد دوربین لومیا 920 نوکیا است که از برادر کوچکش 808 Pureview به ارث برده است. لومیا 920 دارای یک دوربین 8.7 مگاپیکسلی با لنز کارل زایس است که قابلیت فیلم‌برداری 1080p را نیز دارد اما به نظر نمی‌رسد با استفاده از oversampling کیفیت عکس را افزایش دهد، چیزی که در 808 دیده بودیم. به جای آن نوکیا در مورد عکس‌برداری بهتر در نور کم صحبت می‌کند و می‌گوید که عاملی که عکس‌ها بدون فلش در نور کم تار می‌شوند این است که لرزش دست هنگام باز بودن لنز تصویر را خراب می‌کند اما حرکت لنز به صورت خودکار و هوشمند در لومیا 920 از این عارضه جلوگیری می‌کند.

یک ویژگی دیگر که نوکیا در لومیا 920 روی آن تأکید دارد برنامه مشهور موقعیت‌یابی Nokia Maps است. در اپلیکیشن نقشه جدید حتی نیازی به دانلود نقشه برای استفاده آفلاین نیست و به محض خارج کردن گوشی از جعبه می‌توانید برای مکان یابی از آن استفاده کنید. یک امکان بسیار جالب و مهم City Lens است که واقعیت افزوده را به نقشه‌ها می‌آورد. به این ترتیب وقتی در حال مرور نقشه هستید کافیست گوشی را بالا بیاورید و از صفحه نمایش به شهر نگاه کنید تا بتوانید راه‌ها، رستوران‌ها، مراکز مختلف و … را مشاهده کنید.

ویژگی دیگر سخت افزاری لومیا 920 نوکیا صفحه نمایش 4.5 خمیده اینچی با تکنولوژی جدیدی است که نوکیا آن را بهترین می‌نامد. فناوری Nokia PureMotion HD قسمت‌های مشکی را با ClearBlack جدید مشکی‌تر از قبل نشان می‌دهد. با وضوح بالا و رفرش ریت بالاتر هنگامی که سریعاً در صفحه وب اسکرول می‌کنید دیگر با تار شدن صفحه مواجه نمی‌شوید و در آخر هم لومیا 920 با توجه به شرایط محیط به صورت خودکار تن رنگ و روشنایی را تغییر می‌دهد.

از نظر پردازنده لومیا 920 نوکیا طبق انتظار با مدل دوهسته‌ای ای Qualcomm Snapdragon S4 با فرکانس 1.5 گیگاهرتز مواجهیم که به گفته نوکیا تا 30 درصد نسبت به مدل‌های 4 هسته‌ای کم مصرف‌تر است و با باتری 2000 میلی آمپری لومیا 920 ترکیب خوبی را تشکیل داده‌اند.

از نظر نرم‌افزاری ویندوزفون 7 دارای بیش از 100 هزار اپلیکیشن است و مایکروسافت دوست ندارد از صفر شروع کند، پس ویندوزفون 8 به راحتی اپلیکیشن های ویندوزفون 7 را اجرا می‌کند تا در این مورد نیز لومیا 920 قدرتمند عمل کند. در مرورگر می‌توانید سایت‌های HTML5 را به راحتی به عنوان یک Tile در صفحه اصلی Home بیاورید و وب گردی با IE10 سریع‌تر و راحت‌تر از گذشته خواهد بود.

بالاخره ویندوزفون 8 قابلیت عکس‌برداری از صفحه یا Screenshot را هم اضافه کرده است. در اپلیکیشن دوربین دیگر خبری از نوار زوم نیست و می‌توانید با pinch to zoom این کار را انجام دهید؛ همچنین قابلیتی به نام لنزها وجود دارد که می‌توانید با آن با افکت عکس بگیرید و یا از بهینه سازی‌هایی که اپلیکیشن ها و شرکت‌های مختلف در قالب یک لنز جدید قابل دانلود آماده کرده‌اند استفاده کنید.

به عنوان مثال لنز Blink که توسط مایکروسافت طراحی شده با گرفتن چند عکس بهترین چهره را تشخیص می‌دهد،شبیه به چیزی که در One X و Galaxy S III دیده بودیم.در مورد فضای ابری هم طبق انتظار تمامی عکس‌های گرفته شده‌تان چه توسط اپلیکیشن دوربین و چه اپلیکیشن های جانبی را می‌توانید به صورت خودکار در SkyDrive آپلود کنید.

لومیا 920 نوکیا و ویندوزفون 8 در کنار یکدیگر طراحی شده‌اند تا بهترین تجربه را به کاربران اعطا کنند، درست مانند کاری که اپل با iOS و آیفون انجام می‌دهد. لومیا 920 در رنگ‌های خاکستری، قرمز، سفید، مشکی و زرد عرضه خواهد شد و همان‌طور که می‌بینید بسیار شبیه به لومیا 800 و لومیا 900 طراحی شده است. شکستن و خش وارد کردن به بدنه و صفحه نمایش این گوشی به ادعای نوکیا بسیار دشوار است و از نظر دوام هم نباید مشکلی داشته باشید.

از دیگر مشخصات لومیا 920 نوکیا می‌توان به قابلیت کار کردن با گوشی توسط دستکش و همچنین شارژ بی‌سیم و راحت اشاره کرد.

Source: The verge Live Blog

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

8 نظر برای این مطلب
  1. ALI می‌گوید

    ممنون جالب بود اگر شد یکیشو می خرم

  2. behruz می‌گوید

    به نظر من گوشی خیلی خوبی میاد و خیلی زیبا طراحی شده ….

  3. شهاب می‌گوید

    انصافا خیلی زیبا طراحی شده و منحصر بفرد. با همه طراحی های دیگر گوشی متفاوته مانند آیفون که طراحی خاص خودشو داره. در کنار وینفون ۸ نوکیا به اوج خواهد رسید

    1. Hamid می‌گوید

      نمیدونم چرا ولی من از طراحیش خوشم نمیاد
      به نظرم خوش دست ترین گوشی که دستم گرفتم HTC HD7 PRO بوده که طراحی زیبایی هم داره

      1. cubstar.ir می‌گوید

        اتفاقا اگه این گوشی رو دستتون بگیرید احساس میکنید یکی از خاص ترین گوشی ها و زیباترین ها رو دارین مثله n9 ، یا 800 یا 900

  4. محسن می‌گوید

    چرا شما وبلاگ نویسی زنده نمی گذارید؟ در جذب کاربر خیلی موثره.

    1. محسن صحافی می‌گوید

      ما سابقه این کار رو داریم. اما به این هم اعتقاد داریم که اگر قراره کاری انجام بشه بهتره با بهترین کیفیت انجام بشه. ممنون از پیشنهادتون

  5. ئامانچ می‌گوید

    به نظر من گوشی خوبی میاد و امکانات جالبی داره فقط یه کم وطنش سنگینه 185 گرم اما فوق العاده س