ابر رایانه‌های آینده از تلفن همراه شما قدرت خواهند گرفت!

به طور کلی این ایده از مرحله اثبات بیرون آمده و همه بر این اصل توافق دارند که می‌توان ابررایانه‌ها را از طریق تلفن‌های همراه هوشمند تغذیه کرد و حالا دانشمندان به دنبال روشی برای انجام این کار هستند.

1

فارنت: ایده اتصال دیوایس‌ها و دستگاه‌های دیجیتال شما به یکدیگر و ایفای نقش یک سیستم یکپارچه ایده چندان جدیدی نیست و سال‌هاست که مطرح می‌شود. اما حالا می‌توان انتظار داشت که در آینده‌ای نه‌چندان دور تلفن همراه شما نقش یک گره برای متصل کردن این دستگاه‌ها را داشته باشد و تمامی مشکلات کامپیوتری را از بین ببرد.

مجله نیوساینتیست در وب‌سایت خود مقاله‌ای را بر اساس تحقیقات دانشگاه تکنیک Braunschweig آلمان منتشر کرده است که در آن آمده: افرادی که در تحقیق این دانشگاه حضور داشته‌اند چندین تلفن اندروید نه چندان قوی را از طریق اتصال Wi-Fi به یکدیگر متصل کردند و توانسته‌اند به اعدادی فوق‌العاده جالب برسند.

بر اساس این تحقیق؛ هرکدام از این موبایل‌ها توانستند به تنهایی 5.8 میلیون محاسبه را در ثانیه انجام دهند و شش عدد از این موبایل‌ها در کنار هم توانستند 26.2 میلیون محاسبه را  در هر ثانیه انجام دهند.

به طور کلی این ایده از مرحله اثبات بیرون آمده و همه بر این اصل توافق دارند که می‌توان ابررایانه‌ها را از طریق تلفن‌های همراه هوشمند تغذیه کرد و حالا دانشمندان به دنبال روشی برای انجام این کار هستند.

نیوساینتیست این‌گونه توضیح می‌دهد: این سیستم زمانی مفید خواهد بود که در یک مکان خاص چندین تلفن همراه وجود داشته باشد. به عنوان مثال شما یک قطار در حال حرکت را تصور کنید، در این قطار می‌توانید تلفن خود را به منبع تغدیه‌ای متصل کنید و با استفاده از تلفن خود و تلفن دیگر مسافران آنها را از طریق اتصال Wi-Fi به یکدیگر مرتبط کنید و این تلفن‌ها به شما قدرتی فوق‌العاده بالا را می‌دهند. این ایده در همه جا موضوع بحث و مناظره است چون ایده اصلی واقعا شسته و رفته و فوق‌العاده است. فقط اگر روزی به این تکنولوژی دست پیدا کردیم یادتان باشد که تلفنتان را به شارژر وصل کرده باشید!

Soure: Gizmodo via NewScientist

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Hamid می‌گوید

    مک بوک رتینا چند میلیون محاسبه میتونه انجام بده؟