عذرخواهی رسمی سامسونگ از وبلاگ‌نویسان!

شرکت سامسونگ روز گذشته با ارسال بیانیه‌ای به خبرگزاری‌ها اعلام کرده است که در ماجرای وبلاگ‌نویس هندی در نمایشگاه IFA2012، بدرفتاری‌ها کاملا سوء‌تفاهم بوده و به خاطر این موضوع از خبرنگاران عذرخواهی کرده است.

6

دیروز برای شما گزارشی را منتشر کردیم که شرکت سامسونگ در برخوردی غیرمسئولانه با چند نفر از بلاگرهای فناوری کشور هند در واقع از آنها برای تبلیغ محصولات خود در نمایشگاه برلین سوء‌استفاده کرده‌است.

حال امروز سامسونگ با ارسال بیانیه‌ای به خبرگزاری‌ها اعلام کرده است که این که بدرفتاری‌ها کاملا سوء‌تفاهم بوده و به خاطر این موضوع از خبرنگاران عذرخواهی کرده است.

قضیه از این قرار است که سامسونگ چند تن از وبلاگ‌نویسان فناوری در زمینه تلفن همراه را که در هند فعالیت می‌کردند پیشنهاد سفر به برلین و بازدید از نمایشگاه برلین را می‌دهد که چندین تن از وبلاگ‌نویسان هندی در ان شرکت می‌کنند. یکی از این وبلاگ‌نویسان که جف کلینتون نام داشته، اعلام کرده که از سوی شرکت سامسونگ به وی اعلام کرده‌اند که باید تی‌شرت‌های تبلیغاتی شرکت سامسونگ را پوشیده و در غرفه سامسونگ با کارمندان سامسونگ همکاری کند او نیز از انجام این کارها سرباز زده و مسئولان سامسونگ به او گفته‌اند که باید به فکر تامین هزینه هتل و بلیط بازگشت به خانه باشد. (داستان کامل را اینجا بخوانید)

سامسونگ در بیانیه خود گفته که در این موضوع تقصیر بر عهده هماهنگ‌کننده این وبلاگ‌نویسان بوده و قصد اصلی شرکت سامسونگ این نبوده که آنها را مجبور به انجام کاری بکند.

عذرخواهی رسمی سامسونگ

در این بیانیه آمده است که:

این وبلاگ‌نویسان عضو جامعه Samsung Mob!lers بوده‌اند. این جامعه از بین افراد داوطلب انتخاب می‌شود و برای وبلاگ‌نویسان فرصتی تازه است تا در جوامع بین‌المللی حاضر شوند و بتوانند راه پیشرفت خود را داشته باشند. تمام کارهایی که در این گروه انجام می‌شود داوطلبانه می‌باشد و هیچ گونه اعمال زور و اجباری در این گروه وجود ندارد. مشکلات به وجود آمده اخیر نیز تماما تقصیر هماهنگ‌کننده این جامعه بوده و کارهای او باعث شده تا برای وبلاگ‌نویسان این سوء‌تفاهم پیش بیاید. در واقع ایشان درک درستی از طبیعت قوانین این جامعه نداشته‌اند. ما در چند روز اخیر سعی داشته‌ایم تا با او در تماس باشیم و به او این نکات را گوشزد کنیم. ما به آزادی عمل وبلاگ‌نویسان احترام ویژه‌ای قائل هستیم.

در همین حال وب‌سایت TheNextWeb که این گزارش را در ابتدا منتشر کرده بود پس از انتشار گزاش اولیه در گزارشی دیگر اعلام کرده است که نماینده‌ای از سامسونگ در ایمیلی رسمی تقصیر اصلی در این ماجرا را به گردن خود شرکت انداخته و تمامی حرف‌های وبلاگ‌نویس هندی را تایید کرده است.

در این ایمیل همچنین آمده است که نماینده سامسونگ قصد عذرخواهی شخصی از وبلاگ‌نویسی به خاطر ماجرای پیش آمده در نمایشگاه IFA2012 را داشته است.

Source:Cnet

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

6 نظر برای این مطلب
  1. zoroastrian می‌گوید

    :دی

  2. love می‌گوید

    امیدورام دوستان اپلی قضیه کارگران چینی که توی چه وضعیت اسفباری دارن برای اپل محصول میسازند یادشون نرفته باشه

    1. محمدرضا می‌گوید
  3. amirreza می‌گوید

    فارنت از شما بعیده که انقدر جهت گیری داشته باشد توی چند تا سایت دیگه اتفاقا سایت های معتبری هم هستند دیدم که این کار سامسونگ رو نشان از حرفه ای گریه سامسونگ بوده و ازش تقدیر کردند در ضمن مسئول این قضیه نمایندگی سامسونگ بوده نه شرکت مرکزی در ضمن ایا اگر شرکتی تو کشور خودمون این کار رو میکرد ایا حتی حاظر به عذر خواهی بود؟ در ضمن اگر واقعا سامسونگ میخواست به راحتی میتونست این موضوع رو کتمان کنه و بگه که دروغ بوده ولی این کار رو نکرد

    1. فارنت می‌گوید

      سلام
      دوست عزیز
      1- ما در متن این خبر هیچ‌گونه جهت‌گیری اعمال نکردیم و اصولا در مطالبی که عینا به نقل از سایت‌های خبری معتبر خارجی نقل می‌کنیم سعی بر حفظ نهایت وفاداری به متن اصلی خبرگزاری مربوطه رو داریم و این خبر هم از جمله اونهاست.
      2- هیچکدام از سایت‌هایی که ما به عنوان سایت معتبر میشناسیم این کار رو به عنوان حرفه‌ای گری سامسونگ ندونستن که در عین ناباوری ازش تقدیر هم بکنن. در متن بیانیه سامسونگ اشتباه بودن این کار پذیرفته شده و سوال اینه که: آیا انجام یک کار که از طرف شرکت اصلی به عنوان اشتباه قلمداد میشه از طرف رسانه‌های به نظر شما معتبر و حتی طرفدار این شرکت می‌تونه به عنوان حرفه‌ای‌گری قلمداد بشه و حتی مورد تقدیر قرار بگیره؟
      3- اتفاقا یکی از دلایل انتشار این مطلب جلوگیری از بروز چنین اتفاقی در داخل کشور بود. اگر چه شرکت‌های داخلی به اندازه کافی در این زمینه باتجربه هستند و روابط خوبی هم با رسانه‌ها دارند و برخلاف این مطلب نمایندگی‌های موجود در ایران به خبرنگاران به عنوان یک ابزار تبلیغاتی نگاه نمی‌کنند.
      4- به نظر ما افتضاح کار انقدر بالا اومده بود که حرفه‌ای‌گری سامسونگ ایجاب می‌کرد مانند ماجرای تبلیغات ضدایرانی در اسرائیل اعلام برائت و عذرخواهی رسمی بکنه و ما هم همین انتظار رو داشتیم.
      5- از اینکه ما رو همراهی می‌کنید سپاسگذاریم.

  4. میثم می‌گوید

    آب رفته به جوی رو نمیشه برگردوند حالا هم با ابراز ندامت هیچی درست نمیشه…البته مشخصا سامسونگ حالا که واکنش رسانه ها رو دیده اومده معذرت خواسته…سامسونگ قدرت خبرنگارها رو دست کم گرفت!