اکسپریا V و اکسپریا J دو عضو جدید خانواده اکسپریا سونی

سونی در کنار پرچمدار جدید خود در برلین یعنی اکسپریا تی از دو گوشی دیگر با نام اکسپریا جی و اکسپریا وی نیز رونمایی کرد که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

8

فارنت: در ادامه اخبار معرفی محصولات معرفی شده سونی در کنفرانس خبری خود در نمایشگاه IFA برلین، نوبت می‌رسد به معرفی دو اسمارت فون معرفی شده دیگر سونی یعنی Xperia J و Xperia V که در کنار پرچمدار جدید هوشمند سونی یعنی اکسپریا تی معرفی شدند.

Xperia V یکی از گوشی‌های مجهز به امکان استفاده دز شبکه‌های مخابراتی موسوم به LTE است که امکانات خوب و فوق‌العاده مناسبی را در خود جای داده است. این اسمارت‌فون را که می‌توان به راحتی زیبا نام نهاد از طراحی مانند گوشی Arc برخوردار است یعنی پشت گوشی یک انحنا بسیار زیبا قرار گرفته است. این اسمارت‌فون از یک صفحه نمایش 4.3 اینچی با دقت 1280 در720 پشتیبانی می‌کند که برای این سایز فوق‌العاده مناسب و باکیفیت است.

سونی بر روی ضد آب بودن این گوشی تمرکز زیادی داشته است و با توجه به این موضوع با خیالی راحت خواهید توانست آن را در مکان‌های خیس و زمانی که باران می‌آید استفاده کنید. امسال سونی بر روی تکنولوژی و صدای اسمارت‌فون هایش نیز تمرکز زیادی داشته و این دستگاه هم از این قابلیت‌ها بهره می‌برد.

این گوشی از امکانات سخت افزاری خوب و مناسبی مانند یک پردازنده دوهسته‌ای 1.5 گیگاهرتزی Qualcommn و دوربین 13 مگاپیکسلی در قاب پشتی برخوردار است. متاسفانه یکی از مشکلاتی که این اسمارت‌فون با خود بهمراه دارد عدم برخورداری از اندروید 4.1 یا همان آب‌نبات ژله ای به صورت پیشفرض است که دیگر در میان گوشی‌ها عادی شده است. این اسمارت‌فون از اندروید 4.0.4 به صورت پیش‌فرض بهره میبرد که با رابط کاربری سونی فوق‌العاده زیبا جلوه می‌کند.

نوبت می‌رسد به Xperia J که گوشی بودجه محور این شرکت به حساب می‌آید. البته منظور ما از بودجه محور بودن این گوشی ضعیف بودن این دستگاه نیست بلکه این دستگاه هم امکانات خود را دارد و می‌تواند در کنار پرچم‌دار سونی که همان Xperia T باشد به عنوان برادر کوچک‌تر عرض اندام کند.

این اسمارت‌فون از یک صفحه نمایش 4 اینچی بهره می‌برد ، فعلا در وبلاگ سونی اشاره‌ای به رزولوشن دستگاه نشده، اما از تصاویر منتشر شده به نظر می‌رسد این دستگاه صفحه نمایش خوبی را به خود اختصاص داده است. همانطور که گفتیم یکی از تمرکزهای سونی بر روی تکنولوژی و صدا بود، در این اسمارت فون هم اپلیکیشن WALKMAN موجود است و شما می‌توانید با متصل کردن هدفون های خود به دستگاه از صدای فوق‌العاده آن لذت ببرید.

دوربین این دستگاه نسبت به بودجه محور بودن آن بسیار مناسب است. این دستگاه از یک دوربین 5 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار بهره می‌برد. طراحی این اسمارت‌فون هم دقیقا مانند Xperia V است و در پشت بدنه گوشی یک حالت انحنا وجود دارد که قرار گرفتن گوشی در دست را آسان می‌کند و باز هم ما را به یاد بزرگ خاندان انها یعنی آرک اس می‌اندازد.

این دستگاه همچنین از یک پردازنده یک گیگاهرتزی تک‌هسته ای بهره می‌برد که با وجود اندروید 4 به عنوان اندروید پیشفرض، استفاده از این اسمارت فون را مناسب می‌کند.

Source: Sony

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

8 نظر برای این مطلب
  1. حسین می‌گوید

    به نظر شما اکسپریا تی بهتره یا اکسپریا جی؟

  2. حامد می‌گوید

    اکسپریا نسبت به بقیه گوشیهای لمسی هم قشنگتر هم کارایی ان بهتر است .

  3. طناز می‌گوید

    من هم واقعا از اکسپریا م راضی هستم خیلی عالیه

    1. sahar می‌گوید

      سلام اکسپریا ام که گفتید دو سیم کارتست؟

  4. ستاره می‌گوید

    ایا xperia j ضد اب است؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      نه ضدآب نیست

  5. سینا می‌گوید

    سونی بدون شک در آینده پرچمدار اسمارت فون ها خواهد بود، این گوشی های ضد آب واقعا تحسین برانگیزن، گوشی الان من xperia s هست و خیلی دوست دارم xperia V رو داشته باشم، فکر کن بری تو استخر با گوشیت صحبت کنی!

    این گوشیهای ضد آب سونی فقط واسه بارون و خیس شدن نیست، بلکه کاملا میتونی ببری توی آب، و برای احتیاط بیشتر سونی ارتفاع 1 متر آب رو تا 30 دقیقه تضمین کرده…

    1. سینا می‌گوید

      راستی حالا اپل اومد 10 سال دیگه گوشی ضد آب زد نیاد بگه سونی از من کپی کرد…