آیا می‌دانید این تنها عکس نیل آرمسترانگ بر روی کره ماه است!

52

نیل آرمسترانگ همین چند روز پیش درگذشت. او اولین انسانی بود که قدم بر روی ماه گذاشت اما در واقع می‌‌توان گفت که اگر قرار بود او با عکس‌هایش حضور بر روی ماه را ثابت کند با مشکل مواجه می‌شد چرا که تنها یک عکس از حضور وی بر روی کره ماه وجود دارد که آنهم به صورت تصادفی گرفته شده است.

بله! در تمامی تصاویر این آلدرین همسفر نیل آرمسترانگ است که در تصاویر دیده می‌شود و نهایتا شاهد تصویر او روی شیشه کلاه آلدرین هستیم. اگر می‌خواهید به سایر تصاویر نیل آرمسترانگ بر روی کره ماه اشاره کنید باید بگویم که در هیچکدام از آنها صورت آلدرین به صورت مشخص قابل رویت نیست. حالا به دلیل منحصر بفرد بودن این عکس پی بردید؟!

این عکس توسط دوربین قرار گرفته بر بالای سفینه ایگل (عقاب) در لحظات اول قدم گذاشتن آرمسترانگ بر روی کره ماه گرفته شده  و دقیقا با همان کسری از ثانیه که نور روی ویزور کلاه فضایی آرمسترانگ نتابیده، مصادف شده تا چهره اولین انسان بر روی کره ماه به صورت کامل مشخص شود.

این تصویر را از نگاهی دیگر هم می‌توان دید تا پی به شخصیت نیل آرمسترانگ هم ببریم. تصور کنید او اولین انسانی بود که پا بر روی کره ماه گذاشت اما با توجه به چند خطی که بالاتر نوشتم می‌توانید به این موضوع پی ببرید که برای او تنها ماموریتش و کشورش اهمیت داشته و نه خودش و نه عکس گرفتن بر روی کره ماه! تا امروز تبدیل به قهرمانی شود که همه به او احترام می‌گذارند.

منبع Gizmodo
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

52 نظر برای این مطلب
  1. سلطان زاده می‌گوید

    دوستان سلام، یکی از قوائد کوه نوردی اینه که ، وقتی یک قله بلند وبدمسیر وخطرناک برای اولین بارفتح میشه، تمام مشکلات مسیر، خطرات، ناشناخته ها و……. رنگ میبازه وبعد از فتح، دیگه میشه؛ خانه خاله!!! اگه نیم قرن پیش ،آرمسترانگ روی ماه قدم میگذاشت ، الان باید سیزده بدر آنجا اول صبح برای چادرزدن ،نوبت گرفت!!!!
    یعنی میفرمایید نسل قبلی با تجهیزات بالتزاری آن زمان رفتند ماه پیاده روی ولی بعد نیم قزن مشکل هزینه دارند!!!!؟ کمی بیشتر فکرکنید!!! یعنی یکبار ،فقط یک بار دیگر با هزینه مشتک کشورهای موافق فتح،نمیتوانند این هزینه ناقابل را برای قبول میلیونها نفر ازمخالفان وبرای اثبات حقانیت خودبکنند!!!!! ویک مستند کاملی ثبت وضبط کرده وبه این قائله خاتمه بدهند ؟!!؟ کمی بیشتر فکرکنیم!!

  2. خطخطی می‌گوید

    جدا ببین با کیا شدیم ۸۰ میلیون چند وقت پیش ناسا عکس و جنس سطح و… پلوتو رو که ۷.۵ میلیارد کیلومتر از ما فاصله داره رو با دقت بالا ارایه داده چند روز پیش هم جونو رو فرستاده سراغ مشتری با اون مغناطیس قوی که داره کلی عکس فیلم و مطالب عملی ازش استخراج میکنه بعد این ملت گاگول هنوز موندن که آرمسترانگ تا ماه تونسته بره یا نه!!! میترسم روزی برسه که غربی ها برن روی مریخ زندگی کنن ما هنوز با چشم غیرمسلح دنبال ماه بگردیم

    1. سبحان می‌گوید

      چرا این اتفاق بعد حدود پنجاه سال تکرار نشد؟؟ حتی توسط کشور یا فضانورد دیگه ای؟
      طبیعتا علم خیلی پیشرفت کرده و هزینه های این سفر هم کمتر شده , چرا؟؟

  3. محمدرضا می‌گوید

    نمی خوام بدبینانه این فیلمو قضاوت کنم ولی دیدنش هم هیچ چیزی رو اثبات نمیکنه

  4. mohsen می‌گوید

    من خوش بینانه به این قضیه نگاه می کنم وامیدوارم که صحت داشته باشه رفتنش افتخاری برای بشریته نه امریکا و نرفتنش نقصی برای علم و بشریت که چرا هنوز موفق به این کار نشدیم وچیزی که ابهام برانگیزه اینه که چهل وشش سال پیش بشر با اون امکانات محدود سعی کرده بره کره ماه ولی الان با این همه امکانات هیچکی تلاش نمیکنه توی کره ماه پیاده بشه هرچندایستگاه فضایی با فضانورد داریم و کاوشکر میره ولی ادم نمیره!

  5. هانیه می‌گوید

    مدارکش موجوده نشووووووووون بدم…….دروغه محضه…..شما اسکل نشید

  6. رجبی می‌گوید
  7. saeid sattar می‌گوید

    سلام واقعا برای کسی جای شک و تردید مانده که آمریکا به ماه نرفته و دروغ گفته!!!؟ 45 سال پیش دروغ به این بزرگی را گفت تا امروز به راحتی بتواند دروغهای دیگر را بگوید!!! یازده سپتامبر و طالبان و هلوکاست و……… همه و همه دروغ هایی هستند که بواسطه همان دروغ سفر به ماه ساخته شده است.!!!!! خدا وکیلی شما به صداقت آمریکا اعتماد دارید؟ آنها سیاستشون اینجوریه که ده تا راست بی اهمیت بگویند و وقتی اعتماد شما را جلب کردند آن دروغ بزرگ و پر منفعت خودشان را میگویند و آدم های عوام هم زود باور می کنند.!!!! لطفا کمی هوشیار تر باشید.

  8. اشکان می‌گوید

    مطمئنا دوستانی که با عصبانیت از واقعی بودن سفر به ماه حرف میزنن احتمالا فیلم کامل آپولو 11 و بقیه
    رو به ماه ندیدند گذشته از اینکه ناسا رسما اعلام کرده تمامی فیلمهای مربوط به ماه مفقود شده.
    تناقضات زیادی در این فیلمها هست .
    دوستانی که ادعای علم میکنند میتونن چگونگی عبور مسافران ماه رو از کمربند “ون آلن ” اون هم در 1969 رو بگن .؟
    در کره ماه بدلیل نبود جو خرده سنگها با سرعت 20 هزار کیلومتر بر روش فرود میان اما ؟
    یا چرا به جز خورشید هیچ ستاره ای در آسمون ماه دیده نمیشه ؟
    چطور “آلدرین” در کنار آرمسترانگ در پیاده روی ناگهان زمین میخوره و برای بلند شدن از زمین سطح ماه از دوستش کمک میگیره ؟
    چرا در صحنه هایی با وجود یک خورشید ، ما دوسایه با زوایای مختلف داریم ؟
    وقتی آرمسترانگ در حال پیاده شدن هست کاملا در قسمت تاریکی و سایه سفینه هست اما اون کاملا واضح مشخصه ؟
    و خیلی مشاهدات دیگه میتونید خودتون در فیلمها با دقت ببینید
    من دیگه باور دارم که میتونه یه پروژه هالیوودی بوده باشه …

  9. Majid4mi می‌گوید

    بخشهایی از مدارک “دروغ سفر به ماه”
    http://waiting.ir/armstrong/

    آقا مجتبی هم میتونن پاسخ سوالاتشون رو اینجا پیدا کنند:
    http://waiting.ir/armstrong/%D9%85%D8%A7-%D9%85%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%83%D9%8A-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%8A%D9%85-%D9%83%D9%87-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%AF-%D8%A7%D9%86%D8%B3%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%B1-%D8%B1%D9%88%D9%8A-%D9%85%D8%A7%D9%87/

    سفر انسان به ماه، دروغی که نیاز به اثبات ندارد …

  10. علي می‌گوید

    دلیل برای رفتن به ماه باید با توجیه علمی باشه و همچنین اثبات نرفتنش
    ما که دلیل آمریکائیها رو فقط با یه ادعا و یه فیلم دیدیم پر از سوتیهای فیلمبرداری
    پس نیازی به توجیه نرفتنشون نیست

  11. khodayar می‌گوید

    فقط روسیه برادران کمونیست خودمون
    آمریکائی ها هرگز کره ماه که نرفتند هیچی مریخ هم نرفتند
    همش دروغه

  12. مهدي می‌گوید

    برای راست بودن سفر به ماه دلایل فراوانی هست و برای دروغ بودنش هم همینطور، اما وقتی تکنولوژی تولید قطعات سخت افزاری هر 6 ماه 2 برابر می شه، وقتی سرعت پیشرفت تکنولوژی ها و تعداد اکتشافات رو می بینیم و درک می کنیم که این اکتشافات چه امکانات مافوق تصوری رو پیش روی دانشمندان و طراحان شاتل های فضایی قرار می ده و این پیشرفت ها هر سال چند برابر سال قبل علم و تجهیزات رو ارتقا می دن ، دیدن فرود کاوشگر مریخ که مثل یه توپ پلاستیکی می خوره رو مریخ هوا می ره و چند بار شوت می شه این ور اون ور تا بالاخره به یه سنگی چیزی گیر می کنه ثابت می شه و بعد لنگ در هوا می مونه و می چرخه تا پاهاش بیاد رو سطح مریخ، آدم می گه واقعا چهل پنجاه سال پیش چطور اینقدر شیک فرود اومدن رو ماه و بعد جمع کردن پاشدن اومدن زمین؟ یعنی وقتی نشستن رو سطح یک سیاره اونم بعد از 50 سال پیشرفت اینقدر سخته،‌بعد بلند شدن از سطح یه سیاره بدون هیچ امکاناتی که از قبل روی سطح اون سیاره باشه و اونم با تکنولوژی 50 سال پیش یه نموره آدم رو قلقلک می ده

    1. پرهام می‌گوید

      سفر به ماه هزینه داره . مثل اینکه بگی طلا قدیم گران بود حالا باید ارزان تر باشه !!! چه دلیلی داره دوباره برن . یعنی دوباره میخوان تحقیق کنن . ؟؟؟؟!!! بعدش هم ماه مکانی توریستی نیست .

  13. علبرضانوین می‌گوید

    کاش آرمسترانگ شهامت این رو می داشت قبل از مرگش به دروغی به این بزرگی اعترف می کرد.

  14. آیدین می‌گوید

    آفرین مسعود به خاطر صحبت های خوب و منطقی ات،من هم با تو موافقم.

  15. مسعود می‌گوید

    حدود 6 سال پیش راننده ای رو می شناختم که می گفت برادر خانومش سال 1365 رفته بود ژاپن و تعریف می کرد که در ژاپن مردم با وسایلی شبیه موبایل امروز خودمون صحبت می کنن
    این بنده خدا می گفت که ما حسابی این برادر خانوممون رو مسخره می کردیم که مگه می شه و از این حرفها تا اینکه در سال 1373 که همه عزیزان خاطرشون هست موبایل به ایران اومد و ما حرف این بنده خدا رو باور کردیم
    حالا این داستان قضیه کشور ما و به کره ماه رفتن ارمسترانگ و دوستاشونه
    راستی چرا وقتی فضانورد روسی برای اولین بار به فضا رفت کسی ادعا نکرد که این یک دروغ بزرگه و فیلمی ساختیگه برای کلاه گذاشتن سر مردم و آمریکا؟

    1. مهدی می‌گوید

      مسعود جان سال 73 که موبایل اومد تو ایران کوشیهای خیلی ساده ای داشت ولی الان با گذشت این همه سال خیلی پیشرفت کرده اون زمانی هم که آمریکاییها رفتن به ماه تا الان خیلی گذشته و باید خیلی پیشرفت کرده باشن و به کره های دیگه هم قدم گذاشته باشن غیر از اینه ؟

      1. پرهام می‌گوید

        مثلا کجا میرفتن ؟ مریخ ؟ تو ماه رو میتونی از روی زمین ببینی ولی مریخ رو میبینی ؟ میدونی چقدر فاصله داره زمین تا مریخ ؟؟؟؟؟
        لطفا حرف های خنده دار نزنید . تازه میخوان آدم به مریخ بفرستن که دیگه بر نگرده . چون که هزینه ی برگشتنش خیلی خیلی زیاده .

  16. مسعود می‌گوید

    ما که نمی تونیم لباس فضانوردی درست کنیم چقدر زور می زنیم که بگیم دروغه
    حالا اگه روسیه رفته بود حتماً می گفتید راسته
    شما ها نرید
    اره فیلم بوده
    خودتون فیلمش نمی تونید بسازید
    اصلاً هواپیما هم دروغه
    خر و اسب سوارشید

  17. عبدالله می‌گوید

    از بس کی دروعگو هستیم بقیه رو هم مثل دروغگوها می بنیم..ای خدا

  18. arvin می‌گوید

    فارنت جان میدونی این مطالبت هی باعث دعوا بین کاربرا میشه? :-D
    برو مطالب اپل و سامسونگ رو نگا غوغا هست

  19. کاوه می‌گوید

    به خدا خجالت کشیدم از این همه مزخرفی که در مورد یک پروژه علمی گفته شد. اونهم بوسیله یک عده ایرانی هموطن من. بیائید از فردا دست به دست هم بدیم و چرخ را دوباره اختراع کنیم.
    به همون خدایی که خالق زمین و آسمان است قسم زمین گرد است و زمین است که به دور خورشید میچرخد و زمین مرکز جهان هتی نیست.
    راستی چهارشنبه ساعت 11 شب تصویر من را در ماه ببینید !!!

  20. بی باک می‌گوید

    سلام.آقایونی که میگن توهم توطئه هست یا حسادت روسها …یا اینکه عکس و فیلمش دارن بارها به کره ی ماه میتونن برن بفرمایند یه سری به کتاب مکاشفات یوحنا فصل 11 یا 9 اون مراجعه کنند و ببینند آمریکایی هایی اسم موشک و فضا پیماشون رو چطوری انتخاب کردن،ارمسترانگ چرا با رسانه ها مصاحبه نمیکرد،قضیه ی پرچم آمریکا که رو ماه نصب کردن از همه مسخره تره ،برا آقایونی که هر چی تو سایت های ایرانی نوشته میشه (البته به نقل از سایت ها و منابع خبری غربی ها)متاسفم،تو ایران خودمون وقتی نظرات کاربران تو سایت های مختلف (مثل فیس بوک)میبینی به عقاید و تفکرات مسلمانان و خدا و پیغمبر و هر دستور مراجع شک میکنن ولی به چرندیات منابع خبر از بی بی سی و …که میرسه همه تسلیم اونها میشن،استیو جابز که مرد خیلی ها تو ایران اگه میتونستن براش مراسم عزاداری میگرفتن ،آرمسرانگ هم که مرد همینطور شد،من به استیو و آرمسترانگ احترام قائلم ولی وقتی پای رسانه ها میاد وسط قضیه فرق میکنه..کمی شککاکیت تو این مسائل بد نیست.نترسید

    1. مجتبی می‌گوید

      چه کار به کتاب یوحنا داریم اصلا اسم موشک مهم نیست رفتن یا نرفتن مسئله این است در این تاپیک در مورد اصل موضوع بحث میشه حالا هرجور که اسم واسش گذاشتن به خودشون مربوطه،اسمش رفتن یا نرفتن رو توجیه نمیکنه این همه کشور که دشمن امریکان خوب یکیشون تلسکوپ بسازه بندازه روی ماه ببینیم دروغه یا مدرک قانع کننده رو کنه که امکان نغزش نباشه چرا نمیکنن؟؟؟نظر شماچیست؟؟؟ درضمن ارمسترانگ یک سال پس از ماموریت به ماه به درجه ی پژوهشگر ارشد رسید و به کار خود ادامه داد وچند سال بعد به دانشگاه سین سیناتی رفت و به تدریس علوم فضا مشغول شد که گفته افسرده شد و فرار کرد و خونه نشین شد و این حرفا دیگه چیه …………………..در اسلام به چیزی که شک دارین نباید اعلامش کنین نبـــــــــــــــــــــــــاید.

  21. سیامک می‌گوید

    یعنی چی که بعد این همه سال هنوز نمی تونند دوباره به ماه بروند! سفینه به مریخ فرستاده شده اونوقت بعضی ها فکر میکنند رفتن به ماه برای آمریکا مقدور نیست، مسئله اینه که دلیلی نداره اون همه هزینه کردن برای دوباره رفتن به جایی که چند بار بررسی شده و چیز جدیدی در انتظار دانشمندها نیست

  22. رضا می‌گوید

    یکی از وسایلی که انسان روی ماه گذاشت یک سیستم آینه است که لیزر را بر می گرداند تا با آن فاصله ماه از زمین را اندازه بگیرند. کسانی که شک دارند این کار اتفاق افتاده می توانند یک لیزر تهیه کنند! مختصات نقطه را از کتب نجومی تهیه کنند و اگر کمی ریاضی بدانند لیزر را تنظیم کنند و آن را به ماه بتابانند و ببینند که واقعا آن انعکاس گر روی ماه قرار گرفته است. دیگر فیلم کاپیکرن1 را فراموش کنید.

  23. www.pakbaz.ir می‌گوید

    دلایل و مدارک دروغ بودن سفر به ماه را در این آدرس می‌توانید مشاهده کنید

    1. مجتبی می‌گوید

      سایت معرفی شده رو دیدم اینم حرفای من در مورد مطالب اون سایت اولا همه ی دانشجوهای ایران و دنیا میدونن که ویکی پدیا یک دانشنامه است و مطالبش حقیقت محض نیست و ممکنه اشتباه باشه میتونین از اساتیدتون بپرسین ولی یکی از منابع اون سایت ویکی پدیا بود پس جامعه ی دانشجویی ایران قطعا اون رو رد خواهد کرد اول سایت رو ببینید و حالا نظرات منو بخونین ببینین حق باکیه از مدیر سایت خواهش میکنم مطلب من رو تایید کنه تا همه بخونن و خودشون ازادانه قضاوت بکنن بریم سر اصل مطلب اگه به زبان طنز نوشتم شرمنده خواستم خسته نشید بیشترم بلدم اما همینا کافیه خواستین بیایین به ایمیلم بیشترشو واستون بگم اینارو واسه نویسنده ی مطلب در سایت اصلی نوشتم و خطابم به اون شخص بوده بخونین نظر بدین:
      مگه میشه هزاران ادم در پروژه باشن و یکیشون وجدانش بیدار نشه و بیاد بگه دروغ بوده مگه به عمرش نویسنده این مقاله عکس در نمای یک شیشه ی گرد ندیده مگه با فتوشاپ کار نکرده که بفهمه اون مسیر حقیقی فکوس و انکسار نوره نه تصویر پرژکتور در کلاه شخص؟؟؟؟این مقاله یک جک بسیار قشنگ و خواندنی بود که به همه توصیش کنید لطفا امریکا و روسیه باهم سرجنگ دارن و اگه تحریمی در کار نیست واسه اینکه تا ساخته شدن جایگزین شاتل ها وظیفه ی بزرگ رفتن به ایستگاه فضایی با روسیه و سایوز است وگرنه پوست همم میکنن امریکا عمرا به اونا نیاز داشته باشه ایران داره اما امریکا نداره چی کم داره از فضا شاتل داره ایستگاه فضایی ام که رسما مال امریکاست تلسکوپ هابل و فوق تلسکوپ جیمز وب هم که مال امریکاست پروزه ی دراگون هم که مال امریکاست بیشتر اکتشافات فضایی و تصاویر و رویدادهای این جنینی هم که به نام ناسا و امریکاست تازه وویجر های 1و2 رو یادم رفت بگم و صدتا برتری دیگه روسیه عددی نیست که اگه عددی بود که از هم نمی پاشید و دست به دامن جاسوسی علمی نمیشد که ساده لوحام باور نمیکنن این اراجیفو.
      اینم دلایل من:
      1-چرا روسیه کاری برای فاش کردنش نکرد:چون کاری ازش بر نمی اومد حقیقت شکست تلخه همیشه مطمئن باشید اگه میتونست ثابت کنه رحم نمیکرد.
      2-چه دلیلی هست دوباره به ماه برن؟الان بحث بحث مریخه شوروی عملیات مارس 500 میخواد انجام بده ماه جیه کهنه شد رفت پی کارش.
      3-اگر امریکا تکنولوژی فرستادن ادم به ماه نداشت و همه چیز ساختگی بوده الان این همه تکنولوژی و شاتل و ایستگاه فضایی و ربات و تلسکوپ و هزار تا چیز دیگه از کجا اومده مگه میشه بدون تجربه به چیزی رسید اونم در مورد مورد مبهمی مثل فضا که هزاران راز داره که حتما باید تجربه میشده تا ابه این تکنولوژی های امروزی برسن.
      4- سفینه های وویجر 1و2 که فضا فرستاده شدن و الان حتی از پلوتو هم گذشتن و در کمال ناباوری و حسادت دنیا اطلاعات مخابره میکنن 30سال پیش که رفتن از سوخت جامد هسته ای متوجهینن هسته ای استفاده بردن داخلشون اما هنوز خیلی کشورا نمیدونن هسته ای جی هست!
      5-چرا راه دور میرین مگه 50 و خرده ای سال پیش جنگ جهانی دوم نبوده مگر امریکا بمب اتم نساخت فکر نمیکنید کشوری که جنین تکنولوژی مخوفی داشته سالها بعد کاری واسش نداشته به ماه بره تجربه نیاز داشته که 10 تا اپولو و ژوپیتر و … براش فراهم کردن.
      6-روسیه تکنولوژی ساخت بمت هسته ای رو از کجا اورد؟ بله درسته دزدید به عبارت بهتر جاسوسی کرد توسط جناب اقای فوکس که دانشمند برجسته ای بود و کمک های فراوانی باری ساخت بمب به امریکا کرد اما مدارک رو شبانه میدزدید و به دست روس ها میرسوند واقعا قبول دارم که از نظر اطلاعاتی قوی هستن.
      7- تلسکوپ هابل برای دیدن ماه ساخته نشده بود واسه رویاهای بلند پروازانه تری ساخته شده واسه پیدا کردن اخر کهکشان ،کمک به کشف حیاط در کرات دیگه و هزاران دلیل دیگه چرا باید ناسا اینکارو بکنه و از ماه عکس بندازه؟خوب روسها که به قول شما فضایی تر بودن یه تلسکوپ بگین بسازن و از ماه عکس بندازن مگه فرستادن یه تلسکوپ و فرستادن به جوو واسشون مثل اب خوردن نیست؟؟؟بگین عکس بگیرن و ثابت کنن که هیچی روش نیست به هابل چیکار دارن هزار تا کار مهم تر داره.
      8- دیوار حــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــاشـــــــــــــــــــــــا بلنده این دلیل عالی ای برای لجبازیه همه ی ادمام دارن به روسیه بگین خواهشا سکوت نکنه اثبات کنه بخندیم من التماس میکنم مردونگی کنن و بیان فاش کنن همه جیزو تورو خدا اَی باشه.
      9-در مورد اون برچسب شما خودت دیدی اون برچسب از چه جنسیه ؟برادره من از روی عکس که نمیشه تحمل دمای یه جز رو محاسبه کرد.
      10-موج توی پرچم به خاطر خاصیت لرزش میله ی اون بوده که باعث حرکت اون و شبیه سازی باد شده از این میله ها جندتا میخوای بگو واست بیارم تست کن خجالت بکشی درسته اون زمان چیزای خاصی بودن و جنس خاص دارن اما الان فراوونه.
      11-سنگ جنسیس کجاش ساختگیه خوب نمونشو پیدا کنین یا بسازین به ماهم نشون بدین قربون دستتون حتما الیاژهای سازندش زمینی بوده دیگه شمام بسازین.دانشمندای زیادی روش کار کردن که خیلی هاشون امریکایی هم نبودن چرا وجدانشون بیدار نمیشه و اعتراف کنن ساختگیه نکنه دانشمند یه کشور دیگه غرور ملی داره به امریکا؟؟؟؟
      12-در مورد ایینه جاگذاری شده روی ماه باید بگم که نظرم همونه که گفتم روسیه تلسکوپ بسازه بندازه رو ی ماه ببینیم هیچی نیست.جرا نمیسازه تکنولوژی این کارو که قطعا داره اما میدونید چیه نمیتونه این کارو بکنه چون دروغای خودش لو میره.
      14-کمربند ون الن یه موضوع غیرقابل حل نیست با سرعت خاص و استفاده از مواد دافع خاص میشه ازش عبور کرد پس جوری روس ها میخوان با پروژه ی مارس 500 به مریخ برن پس حتما یه دروغه روس هام هالیوود ساختن و خبر نداشتیم بزنین به افتخارشون اصلا کلا همه چی دروغه زمینم گرد نیست صافه اره دیگه. پس باید منتظر دروغ و فیلم هالییوودی روس ها واسه سفر به مریخ هم باشیم.
      15-تکنولوژی امریکا اون زمان کم بوده؟بمب اتم 9 مگاتنی میساختن و بمب هیدروژنی که الانم به سختی خیلی کشورا میتونن بسازن اونوقت تکنولوژیشون پایین بوده تازه این بمب ها مال قبل از نبرد فضایی بوده خدا رحمت کنه جنگ جهانی دوم رو.
      16-ببینم مگه انیشتن در 2سال قبل از پایان جنگ جهانی دوم اعلام نکرده بود در حال حاضر رسیدن به سرعت بیش از دو ماخ(دوبرابر سرعت صوت)امکان نداره و نمیشه با این تجهیزات از جوو جیزی رو عبور داد جرا یک سال بعد دکتر ورنر وون براون که دست بر قضا سازنده ی موشک های اپولو هم بوده و نابغه ی زمان خوانده میشده و طی عملیات گیره ی کاغذ توسط امریکا بعد از جنگ جهانی به امریکا برده شد موشک های v2رو ساخت که انیشتن دهانش باز مونده بوده که این موشک با سرعت 5ماخ حرکت میکرد از جوو خارج میشد و سقوط میکرد روی هدف حتما اون موشک های که افراد زیادی رو کشت هم دروغه.انیشتن هم اشتباه کر یه اصل مهم یادش رفته بود اونم این بود:
      هیچ غیـــــــــــــــــــــــــر ممکـــــــــــــــــــــنی وجود نـــــــــــــدارد
      17-وون براونی که میاد و اون موشکا رو میسازه و انیشتن که دنیا قبولش دارن و نابغه میخووننش رو وادار به قبول قلبی اشتباهش میکنه نمیتونسته موشکی واسه رفتن به ماه بسازه با اون همه تجربه و نبوغ؟؟؟؟که نابغه تر بود انیشتن یا دکتر ورنر وون براون. کی نابغه تر بود انیشتن یا ورنر هایزنبرگ المانی؟؟؟؟؟؟جواب بده پروفسور.
      18-این عکس بیابونو از در خونشون گرفته بوده ماهم داریما میخواین صدتا بگیرم تازه قشنگتر هم هستن.
      19-اگه حقه سینمایی بود همون یه بار انجامش میدادن و پروندشو میبستن تا گندش در نیومده بود نه اینکه هفت بار اینکارو بکنن و یکی از بارهام سفینه دچار مشکل بشه و برگردن سریال که نبوده که. شما خودت یه دروغو هفت بار میگی؟؟؟نه نمیگی یه بار که گفتی دیگه سرو تهشو هم میاری و در موردش حرف نمیزنی و لازم شد تفره میری نه اینکه هی بگی تا اخرش ازت سوتی بگیرن اونا احمق که نبودن.
      20-اگه میدونستن اینقدر حساس هستین از همه جیز فیلم میگرفتن اخه اینم شد دلیل که جای لاستیکاش نیست ببخشید فیلم نگرفتن نمیدونستن جناب عالی گیر میدین بهانه میارین شرمنده .
      21-ارمسترانگ اگه از عارضه ی روحی رنج میبرد در سن 82سالگی فوت نمیشد 4سال بعد کارش تمام بود خودت بشین 4روز ناراحت باش ببین چقدر وزن کم میکنی نابود میشی اونوقت اون 50 سال عذاب وجدان و تحمل کرده و هیچی نگفته ؟؟؟مسخره نیست به خدا.خانوادش نمیگفتن پس تو چته که اینطوری و ناراحتی چیزی درز نمیدادن؟؟؟عارضه ی روحی کدومه من خودم فوق لیسانس روانشناسی دارم مطمئن باشید هیچ انسانی نمیتونه 50 سال عذاب وجدان تحمل کنه و دم نزنه عمررررررررررررا من بهتون قول میدم میتونید امتحان کنید اما ضرر داره منفجر میشید چند ماهه.
      22-بارها و بارها در فضا پیاده روی انچام شده لباس ها تست شده ارتقا داده شده یعنی چی نمیشه توی ماه راه رفت حرف خنده دار نزنین روده بر شدم به خدا. قرار در عملیات دروغین مارس 500 روزها روی مریخ بمونن و راه برن و چای بخورن و … پس اینم امکان پذیر نیست دیگه اما هست هیج چیز غیرممکن نیست همیشه راه حلی وجود داره.
      23-بازم بگم به خدا خسته شدم تا 100 میتونم بگم همینا رو جواب بدین به روسیم بگین خواهشا تلسکوپ ساده ای بسازه هم جاسوسیشو بکنه سر راه جندتام عکس از ماه بندازه ببینیم هیچی روش نیست خیالمون راحت بشه بابا بگین جوانمردی بسه بیا و رسوا کن رو بازی کن بگو همه چیزو ای ابر قدرت ای تکنولوژی بهتر دار که هنوز گیر همون سایوز هستین و امریکا شاتلام باز نشسته کرد داره کارای جدیدتر میکنه و شما یه سفینه ی درست حسابی ندارین ملت میترسن با سایوز برن و بیان اینا رو بهشون بگینا یادتون نره بگین منتظریم رسوا کنی تلسکوپ بفرستی منتظر فیلم جنجالی مارس 500 هم هستیم بپرسین استودیو کجاست بریم ببینیم زنده و مستقیم
      24- دیوار حاشا بلنده بازم گفتم بدوننین
      25- واقعیت واسه ی روس ها تلخ و دردناکه
      26-همیشه راه حلی هست و هیج غیر ممکنی وجود نداره
      27- یه سرج در مورد وویجر ها و اسرار نازی ها و دانشمندان و نوابغ بکنید بد نیست میفهمید 50 سال پیش امریکا و المان نازی از الان هزارتا کشور هم پیشرفته تر بوده.
      28-اگه این همه شهاب سنگ میاد پس تا الان باید ماه نابود شده باشه نه جونم اینطورام نیست مشتری جارو برقیه این کهکشانه ماهم خدا حفظ کرده و میکنه چون خیلی اثارش واسه ما واجبه مثل جز رو مد نورش حرکتش شناخت ماه ها و ماه رمضان و…. و …
      29-روح بلند نیـــــــــــــــــل ارمـــــــــــــسترانگ شاد باد
      30-خداحافظ

  24. امین می‌گوید

    دوستان ما همه کارشناس فضانوردی و از پیشکسوتان این زمینه و همه کارکنان کار کشته و مجرب ناسا و سازمان فضایی روسیه هستن :|

  25. سایه می‌گوید

    این دوستانی که اینقدر با جدیت میگن واقعیت داره و حتی نمی خوان یک لحظه فکر کنن … بهتره یکی از این دلایلی رو که روسیه گفته بیان نغز کنن نه اینکه بگن روسیه دروغ میگه … به نظرِ من دلایل روس ها منطقی

  26. نام شما می‌گوید

    متاسفانه دروغ اونقدر بزرگ بوده که همه باور کردند و هیچکس جرات صحبت کردن راجع به این دروغ رو نداره. وقتی برای پرتاب یک فضا پیما (به سطح فضا و نه روی ماه) یک سکوی پرتاب بسیار بزرگ و نیرومند روی زمین نیازه پس این سکوی پرتاب هم باید روی ماه وجود داشته باشه تا بتونه دوباره فضا پیما رو برگردونه.
    چند وقت پیش یه مطلبی می خوندم که ناسا به دنبال تکنولوژی تولید سفینه های عمود پرواز می گرده که بتونه سفینه ای که به ماه میفرسته رو برگردونه… به نظر شما چهل سال بعد از سفر انسان به ماه این موضوع عجیب نیست؟

    1. مجتبی می‌گوید

      دوست عزیز دروغ کدومه رفتن به ماه 7بار واسه امریکا اتفاق افتاده تازشم حرفای خنده دار نزن لطفا جاذبه ی ماه مثل زمین نیست پسرجان مدول ماه نشین وزن کمی داشته و البته سوخت واسه بلند شدن و دفع جاذبه ی ماه رو هم داشته مدول کلمبیا هم که دور ماه در حال گردش بوده با سوخت کامل که البته مایکل کالینز در اون بوده و مدول عقاب دوباره به اون متصل شده و به سمت زمین برگشتن مثل یه شاتل که بدون استفاده از سوخت مثل یه گلایدر میاد و میشینه اونام سوخت واسه پرتاب داشتن بقیشم کار قوانین فیزیک و محاسبات بوده نزارین تخصصی حرف بزنم یه کلمشو نفهمینا من میگم راست بوده فیلمای پرتابشم دارم نیم میلیارد نفرم که دیدن از تلوزیون و چند صد هزار نفرم در محل پرتاب اپولو از نزدیک دیدن سنگ جنسیسم که در موزست هزارتا مدرک هست شما اطلاعات ندارین به چهارتا اراجیف روسها خام شدین اونا از حســــــــــــادت میگن دروغه همه دنیا غیر از ایران و روسیه قبول دارن نمیدونین بدونین،،،زنده باد نـــــــــــــــــــــــیل ارمســـــــــــــــــــترانگ.

      1. علی می‌گوید

        شما فیلم کاپری گورن یک را دیدید ؟ لطفن فنی حرف بزنید ! بالاخره پاسخی را دریافت خواهید کرد و با زبان بی زبانی به مخاطب خود توهین نکنید که از قدیم گفته اند تا کس سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد

      2. nayyere می‌گوید

        جالب بود این بحث هاتون ممنون

    2. ahmad می‌گوید

      اگه مدرکت سیکل باشه که فکر کنم کمتره میدونستی که جاذبه ی ماه از زمین خیلی کمتر

      نکنه می گی زمین گرد نیست !!! چون تو ندیدی

  27. محمد می‌گوید

    اگر در دهه شصت میلادی تونستن برنن ماه پس الان هر سال حداقل با این همه پیشرفت باید چندین نوبت در سال برن ماه یا لااقل یک بار باید می رفتن اینکه نرفتن نشون میده حرف روسیه درسته که همیش فیلمه به سبک هالیود

    1. پرهام می‌گوید

      سفر به ماه هزینه داره . مثل اینکه بگی طلا قدیم گران بود حالا باید ارزان تر باشه !!! چه دلیلی داره دوباره برن . یعنی دوباره میخوان تحقیق کنن . ؟؟؟؟!!! بعدش هم ماه مکانی توریستی نیست .
      http://commons.wikimedia.org/wiki/File:NASA-budget-federal.jpg?uselang=fa
      بوجیه سفر به ماه رو دیگه نداره توی نمودار میتونید ببینید . اوج بوجه ناسا توی سال 1968 بود که در حال حاضر کمترین بوجه رو توی سال 2013 دارن . پروژه های جدید ناسا اکثرا به صورت بین المللی شده . یعنی با چند تا کشور کار میکنن . مثل ژاپن روسیه انگلیس سازمان فضایی کلمبوس (مجموعه کشور های اروپایی) در چند سال اخیر چین و….

    2. سعید می‌گوید

      دوست عزیز مگه سفر شماله که چندین نوبت در سال برن ماه، میدونی چقد هزینه داره؟

  28. بابک می‌گوید

    سلام:
    دوست داشتم از روس ها که با این حرارت به دنبال جمع آوری مدرک در مورد دروغ بودن این موضوع هستند، بپرسم چرا شما به ماه نرفتید و محلی که پرچم نصب شده بود را خالی و بدون پرچم نشان بدهید و به همه ثابت کنید و خیال همه را راحت کنید!؟

    1. حسن می‌گوید

      اگر می شد انسان رو به ماه بفرستند مطمئن باش خود آمریکایی ها این کار رو می کردند که به دنیا نشون بدن دروغ نبوده. اگر چهل سال پیش تونستن، پس با این همه پیشرفت تکنولوژی باز هم می تونن!

    2. امير می‌گوید

      هنوز بعد اینهمه سال از1969تکنولوژی که انسان رو ببره روی ماه و برگردونه وجود خارجی نداره.
      اصلا اگه واقعا به ماه رفتند چرا طی 45سال دوباره نرفتند؟

  29. محمد می‌گوید

    سلام
    بنظر منم مشکوکه
    نور اگه ماله خورشیده که طبیعی نیست مثل مهتابه اگه ماله زمینه که تو هیچ عکس دیگه ای زمین دیده نمی شه، اصلا یه نمای لندسکیپ از ماه وجود نداره، تمام محیطا محدوده و شبیه استدیوس
    اینا برای اولین بار رفتن ماه فقط 10 یا 15 تا عکس از اونجا گرفتن با یه فیلم کوتاه!
    این بالا نوشتن برای او فقط ماموریتش مهم بوده و کشورش نه عکس گرفتن! مگه 10 تا عکس چند ساعت وقت این بابا رو می گرفته ، چطور یه دوربین روی سفینه بوده که اتفاقی ازاینا عکس بگیره اون وقت نمی تونست بیشتر بگیره یا اینکه این شاهکارو از ابتدا که از زمین بلند می شه تا وقتی می شینه رو ماه چند تا عکس دیگه بگیره؟

  30. پوریا می‌گوید

    دروغه آقا دروغه. بشر کره ماه نرقته. همش سیاه بازیه. اسنادی هست که روسیه رو کرده. فیلم ها همه شبیه سازی شده روی زمین هست. در صحرایی در آمریکا که متعلق به ارتش آمریکا و محافظت شده هست.
    امکان نداره یک فضانورد بتونه از شیشه شفاف برای کلاهش استفاده کنه. چون صورتش خواهد سوخت. اگر بگردین و نمونه عکس های واقعی از لباس های فضانوردی رو ببینین و به کلاهشون دقت کنین متوجه میشین که کاملا فرق داره.

    1. zoroastrian می‌گوید

      مدرکت کو .؟؟؟ دوست عزیز.؟؟؟

      1. پوریا می‌گوید

        مدارکی که اینجا رو کرده به نظر رسمی می آد
        علاوه بر این گوگلی بزنبد مطالب زیادی بدست می آد. نمی دونم بعد این همه سال چرا دوباره سایت های ما دارن انقدر واقعی روی این قضیه بحث می کنن.
        به نظر من آرمسترانگ نه قهرمان نه آدم بزرگی. فقط یه دروغگو هست که برای سیاست های آمریکاییها فیلم بازی کرده. این سیاست آمریکا اون زمان فقط برای جلب اذهان عمومی به طرف خودش و پیشی گرفتن از شوروی سابق بوده.

      2. ناظر می‌گوید

        من هم نظیر این آقا رو توی یه مجله چند سال قبل دیدم که اونو تراژدی آمریکا برای نشون دادن قدرت نداشتش نشون می داد واسناد نسبتا خوبی داشت

        1. حمید می‌گوید

          برین سایت آپارات ببینید که وقتی یه کشیش از نیل آرمسترانگ می خواد که دستشو روی انجیل بذاره و قسم بخوره که روی کره ماه قدم زده، حاجی آرمسترانگ درمیره و حاضر نمیشه قسم بخوره.

          اگه اون سالها رفته بودن، الآن دیگه باید پایگاه می زدن و … پس چرا دیگه هیشکی طرفش نمیره؟

    2. علی می‌گوید

      چیییییییی دروغه؟؟؟؟؟
      دیگه کم مونده چینی ها هم برن ماه اونوقت ایشون میگه دروغه!
      من از شما یک سوال دارم. به نظرتون زمین گرده؟؟

      1. arsi می‌گوید

        نه زمین مسطح چون ایشون ندیده !!!!!!! :)
        یه بچه کلاس اول دبستانم میدونه که رفتن به ماه کار پیش پا افتاده ییههه

    3. علی می‌گوید

      حقیقت محضه حقیقت همینه راسته راسته شک نکنید روسیه از حسودیش اینکارو رو میکنه

    4. امیرحسین می‌گوید

      شمانور رانمی بینید ؟ ببینم شما کتاب جوک باید بنویسید حرف شما ازنظرتاریخ خیلی غیر منتقی است