گران قیمت‌ترین لنز لایکا با قیمت 2 میلیون دلار!

از جمله مشخصات گران قیمت‌ترین لنز لایکا که در کارخانه سولموس لایکا در آلمان طراحی و ساخته شده است می‌توان به طول بدنه 1.2 متری و وزنی در حدود 60 کیلوگرم اشاره کرد.

0

من و شما همیشه فکر می‌کنیم که صرف هزاران دلار برای خرید یک لنز دوربین با کیفیت بالا یک مثال از بیهودگی ظالمانه است و به همین دلیل شما به احتمال فراوان بودجه شیخ سعد بن محمد آل ثانی قطری را ندارید زیرا او گران قیمت‌ترین لنز لایکا از چرم گاو میش سفارش داده که دارای مشخصات فنی APO-Telyt-R 1:5.6/1600mm است و لایکا برای ساختن این لنز در حدود 2,064,500 دلار از این شیخ قطری دریافت کرده است.

از جمله مشخصات گران قیمت‌ترین لنز لایکا که در کارخانه سولموس لایکا در آلمان طراحی و ساخته شده است می‌توان به طول بدنه 1.2 متری و وزنی در حدود 60 کیلوگرم اشاره کرد و برای همین به یک 3 پایه بسیار محکم بسیار نیز نیاز دارد.

از انجا که از این لنز فقط یک عدد ساخته شده است هیچ گونه مشخصات فنی در دسترس نیست اما برخی منابع از فاصله کانونی 1600میلیمتری حکایت دارد که برای گرفتن عکسهای بسیار دور کاربرد فراوانی دارد.

متاسفانه شما هرکز قادر به تماشای گران قیمت‌ترین لنز لایکا نخواهید شد زیرا این لنز در سال 2006 به آل ثانی تحویل شد و تاکنون هیچ عکس گرفته شده با این لنز به نمایش عمومی درنیامده است که یک بدشانسی است اما این می‌تواند سرگرم کننده باشد که بدانید یک لنز با این قیمت و مشخصات هم وجود دارد.

Source: apotelyt

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.