نیل آرمسترانگ اولین میهمان زمینی کره ماه درگذشت!

نیل آرمسترانگ 82 ساله فرمانده فضاپیمای آپولو 11، اولین ردپای انسان را در در 30 تیر سال 1348 روی کره ماه به جا گذاشت، اما دیروز خبر ناراحت کننده‌ای در خبرگزاری‌ها مبنی بر مرگ وی منتشر شد.

6

یکی از مهمترین اتفاقات قرن ما قدم گذاشتن انسان‌ها روی کره ماه بود، این لحظه را ممکن است همه ما ندیده باشیم اما مطمئنا در مورد آن از 500 میلیون نفری که تصویر جنب و جوش فضانوردان را روی ماه به صورت زنده دیده‌اند شنیده‌ایم. نیل آرمسترانگ 82 ساله فرمانده فضاپیمای آپولو 11، اولین ردپای انسان را در در 30 تیر سال 1348 روی کره ماه به جا گذاشت، اما دیروز خبر ناراحت کننده‌ای در خبرگزاری‌ها مبنی بر مرگ وی منتشر شد.

نیل آرمسترانگ

در بیانیه‌ خانواده نیل آرمسترانگ که پس از مرگ وی منتشر شد، دلیل مرگ این مرد بزرگ، عوارض ایجاد شده توسط عمل جراحی قلب بر روی وی اعلام شده که دو هفته پیش بر روی او انجام شده بود.

بنابر گزارش CBS News خانواده نیل آرمسترانگ او را “یک قهرمان آمریکایی که همیشه مشغول انجام وظیفه بود” دانستند. او هنگام فرود بر روی کره خاکی این جمله معروف را بیان کرده بود که: “این قدمی کوچک است برای یک انسان و جهشی بزرگ برای بشریت”

نیل آرمسترانگ فضانوردی بود که شایسته ادای احترام است. وی اگرچه پس از پایان ماموریت آپولو از کلیه فعالیت‌های فضایی کناره‌گیری کرد و برخلاف همسفرش باز آلدرین، دیگر در برنامه‌ها و مسایل فضایی مشارکت نکرد، اما در تاریخ ماندگار شد و در سفر به کشورهای مختلف از جمله ایران مورد تقدیر قرار گرفت.

Source: CBS News

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

6 نظر برای این مطلب
  1. مچتبی می‌گوید

    خدا ذحمتش کنه افتخار زمین بود به خدا.خیلی جیگر میخواد کسی با اون سفینه ها که کارکردشون 100 درصد نبود و امکان متلاشی شدن بود سوار بشه و بره به ماه دل شیر داشت خدا بیامرزه این بزرگ مرد تاریخ زمین رو افتخار همه بود. دوستان دعوا نکنید دیگه نیازی به ماه رفتن نیست واسه جی باید میلیاردها دلار صرف رفتن دوباره کنن ایینه ها و پرچم و وسایل و تجهیزات باقی مونده روی ماه که در تصاویر ماهواره ای ماه وجود داره خودش گویای همه چیز هست

  2. alireza manabi می‌گوید

    نیل آرمسترانگ به خاطر دروغی که در مورد رفتن به کره ماه گفته شده بود از همه فراری بود و فعالیت های فضایی رو هم کاملا کنار گذاشت….. کاملا واضحه که هنوز پای هیچ ادمی به ماه نرسیده ، اینو خود امریکاییا میگن که به Moon Hoax یا دروغ رفتن به ماه مشهور شده…. اگر 30-40 سال پیش ناسا میتونست ادم به ماه بفرسته چرا حالا نمی تونه؟ سفر به ماه احتمالا با روبات هایی انجام شده اما انسان نه ….

    1. Ali Sangari می‌گوید

      دوست عزیز
      این مطلبی که شما اینقدر مطمئن ازش حرف میزنی ، فقط یک ادعا و نظریه هست که هیچوقت هم ثابت نشد!(شاید برای شما ثابت شده!!!)
      “اگر ۳۰-۴۰ سال پیش ناسا میتونست ادم به ماه بفرسته چرا حالا نمی تونه؟”
      چرا باید کاری رو که قبلا انجام داده دوباره براش هزینه کنه و انجام بده؟ که چی بشه؟

      http://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%86%D8%B8%D8%B1%DB%8C%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C_%D8%AA%D9%88%D8%B7%D8%A6%D9%87_%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%AF_%D8%A8%D8%B1_%D9%85%D8%A7%D9%87

      1. alireza manabi می‌گوید

        علی جان

        من به فضا و فضانوردی علاقه ی خیلی زیادی دارم و همیشه دوست داشتم که توی یکی از رشته های Aerospace ادامه تحصیل بدم ( امیدوارم این اتفاق بیفته ) مثلا در مورد فضانورد کنجکاوی من هر روز چند بار خبرهای اون رو پیگیری می کنم چون یه واقعیتی هستش که غیر قابل انکاره و با عقل آدم هم جور در میاد و هیچ کس هم جرات اینو نداره که بخواد بگه که دروغه چون با علم انسان جور در میاد و امکان پذیره، اما در مورد رفتن انسان به ماه یه جور احساس می کنم که به من دروغ گفته شده و احساس خیلی بدیه! آخه چطور یه سری آدم 40 سال پیش از کمربند وان الن جوون سالم به در میبرن ولی 40 سال بعد هیچ سازمانی جرات نمی کنه یه انسان رو از این ناحیه عبور بده !!! سفر به ماه شاید انجام شده باشه اما اگر انجام شده حتما با روبات بوده نه انسان!

        1. مجتبی می‌گوید

          سلام دوست عزیز منم مثل خودت عاشق فضا هستم عاشق نیل ارمسترانگ هم بودم خدا رحمتش کنه اشکم در اومد وقتی خبر فوتشو شنیدم.اما بزار چندتا توضیح بهت بدم که اینجور زحمات و شجاعت اون مردای بزرگ رو لگد مال نکنین گناهه به خدا..عبور از کمربند وان الن یا همون سان الن خودمون با وجود مواد دافع خاصی در لباس فضانوردان و بدنه ی فضا پیما و عبور با سرعت خاصی به راحتی قابل حله و مشکل این کمربند سالهاست که حل شده استارتشم همین اقایون زدن و با جونشون بازی کردن اما موفق شدن اون زمان هم خیلی پیشرفته بودن یادت نره به تکنولوژی بمب اتم و عناصر هسته ای دست یافته بودن و نابغه ای جون ورنر وون براون رو داشتن که یه المانی بود و نابغه ی زمان یا مسافر زمان بهش میگفتن اون کل این طراحی های اپولو رو انجام داد و هدایت برنامه ی فضایی امریکا دستش بود یادت باشه در طول جنگ جهانی انیشتن به رادر فورد گفته بود امکان نداره در حال حاضر بشه از جوو عبور کرد به سرعت بالای 2ماخ رسید جند ماه بعدش موشک های v2 المان به انگلیس پرتاب شد و در کمال ناباوری دیدن سرعتش 5ماخه اولین جسمی نام گرفتن که از جوو زمین بیرون رفتن و دوباره سقوط میکردن روی هدف همه ی کارا رو همین جناب ورنر انجام داده بود تعجبی نداشت که به ماه بره و به ارزوش برسه تازشم اون زمان سفینه های وویجر 1و2 پرتاب شدن که با سوخت جامد هسته ای کار میکنن و همجنان دارن در کمال ناباوری دنیا به مسیرشون ادامه میدن و پیام مخابره میکنن هنوزم بعد از 40 سال خیلی کشورها توانایی تولید این سوختو ندارن شما زیادی دانشمندای اون زمانو دست کم گرفتی دروغ نیست مگه میشه 7بار یه ردوغو تکرار کرد من فیلم پرتاب اپولو فیلم ازمایشات ورنر فیلم اعتراضات مردم امریکا به ورنر به خاطر صرف هزینه وهزارتا فیلم و عکس دارم که نشون میده به ماه رفتن اونم 7 بار متوالی سنگ جنسیسم که از ماه اوردن در موزست و در سراسر دنیا دانشمندانی روش کار کردن همه این چیزا هالیوودی بوده؟؟؟بیشتر خواستی بدونی به ایمیلم پیام بده ثابت کن دوغه منم ثابت میکنم راست بوده به جان خودم. روح بزرگ نیل ارمسترانگ در ارامش باشه انشاالله خداحافظ…..

    2. arsalan می‌گوید

      مثل اینکه شما تو دهات زندگی می کنی سفر به ماه یه چیز کاملا پیش پا افتادست