در جنگ حقوقی با اپل؛ سامسونگ گناهکار شناخته شد!

در این بین سامسونگ نیز بی نصیب نماند و توانست کمی پیروز باشد چون هیئت منصفه اتهام کپی‌کاری طراحی‌های تبلت Galaxy Tab را رد کرد و از سامسونگ بابت این قضیه جریمه‌ای درخواست نکرد.

2

فارنت: امروز روز خوب و خوشحال‌کننده‌ای برای اپل بود، چون هیئت منصفه دادگاه امروز اعلام کرد که سامسونگ برای کپی‌برداری و نقض چندین پتنت ثبت شده به نام شرکت اپل، گناهکار شناخته شده و محکوم به پرداخت جریمه 1.051 میلیارد دلاری شده است.

بنابر گزارش رویترز این پتنت‌ها مربوط به طراحی ظاهری و امکاناتی همچون اسکرول کردن، زوم کردن به شیوه Double Tap و امکاناتی نظیر مکان‌یابی هستند.

البته در این بین سامسونگ نیز بی نصیب نماند و توانست کمی پیروز باشد چون هیئت منصفه اتهام کپی‌کاری طراحی‌های تبلت Galaxy Tab را رد کرد و از سامسونگ بابت این قضیه جریمه‌ای درخواست نکرد. البته باز هم سامسونگ باید خسارت یک میلیارد دلاری را پرداخت کند.

 البته اپل در ابتدا همانند آنچه که در سال 2010 از سامسونگ خواستار شده بود، به دنبال کسب 2.5 میلیارد دلار خسارت بود. البته این خاتمه کل قضایا نیست و مطمئنا هر دو شرکت بعد از این دادگاه دوباره شروع به اعتراض نسبت به رای دادگاه خواهند کرد اما فعلا پیروزی بزرگ را می‌توان به نام اپل ثبت کرد.

به هر حال رسیدن به این مرحله از پرونده حقوقی طولانی اپل و سامسونگ جالب و جذاب است چون بهر حال خاتمه ای است بر دعوای حقوقی این دو شرکت.

Source: Reuters

پایان مطلب/

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. amiry می‌گوید

    این اولین باری نیست که اپل خود برتر بینی شو به نمایش گذاشته. اپل نمیتونه ببینه یه نفر داره باهاش رقابت میکنه برای همین تا احساس خطر می کنه، میره از رقیبش شکایت میکنه. اپل اگه واقعا به فکر پیشرفت تکنولوژی بود، میذاشت بقیه ی رقبا هم طرح هاشو به کار ببرن و خود این باعث پیشرفت و تکامل فناوری میشد.
    (اپل قبلا هم خواسته اختراعاتی مثل دراپ باکس و سرویس موسیقی آنلاین lala رو از بین ببره و مردم رو مجبور به استفاده از محصولات و خدمات خودش(یعنی icloud و iTunes) بکنه و البته تاحدودی هم موفق شده!

    1. ابراهیم چهاردولی می‌گوید

      متاسفانه تنها کسانی که این وسط متضرر میشن مردم بیچاره هستن که مجبورن محصولات گرون اپل رو بخرن! با اینکه با قیمت های پایین تر امکانات بهتری رو میشه از شرکتای دیگه گرفت!